motorvej
Fra : The MANN

Dato : 20-11-04 20:30

Hejsa NG

Er der en som kan hjælpe mig med årstallet for åbningen af motorvejen ved
kliplev ????

Mener selv det ca er 1985 ?!?!?

PFT The MANN

Fra : Th Frydensberg

Dato : 20-11-04 23:37

The MANN wrote:

> Mener selv det ca er 1985 ?!?!?

1978
th

Fra : Th Frydensberg

Dato : 21-11-04 00:01

The MANN wrote:
fra !!
http://www.asfalt.dk/ncc/phoenix-asfalt/artikler/rpp_art70-79.htm
Phønix Posten nr. 3 - 1978
Nyt toldsted i Padborg (resumé)
Den 13. juni 1978 indviede dronning Margrethe sammen med den tyske
forbundspræsident Walther Scheel de godt 30 km af den sønderjyske
motorvej, som giver Danmark tilslutning til det europæiske motorvejsnet.

I forbindelse med motorvejens åbning indviedes samtidig i Pdborg en ny
kombineret toldstation og godsterminal, som anses for at være
Nordeuropas støste landtransportcenter. Der er herved skabt en betydelig
forbedring i arbejdsforholdene for de vognmænd og speditører, der
arbejder med godstransporter over den dansk-tyske grænse, idet
ekspeditionen for lastbilerne nu er blevet meget kort.

Fra : The MANN

Dato : 21-11-04 02:42

"Th Frydensberg" <frydensberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Phønix Posten nr. 3 - 1978
> Nyt toldsted i Padborg (resumé)
> Den 13. juni 1978 indviede dronning Margrethe sammen med den tyske
klip

mange tak
havde i løbet af aftenen skudt mig ind på 1979 , som tiden dog går !!!!!!!!

forsat god weekend!!!

The MANN