Økonomisk Diesel bil
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 14:39

Hvilken..!

Jeg har kig på disse 2.

Renault Clio 1,5 dci

Hyundai Getz 1,5 crdi

Hvor godt holder den opgivende km pr liter? Ved godt, det kommer an på kører
stil und so weiter. Men lad os sige der køres med omtanke. Nogen som har
nogen af de oven nævnte biler, og som har lidt stat på det?

Har selv fundet lidt på nettet om de biler, hvor forskellig bilmagasiner har
teste dem, men der ser det lidt sløjt ud med km pr liter. Eks, fandt jeg en
tysk side, hvor de fik Getz ned på 12,9 km/liter. Så der har vel siddet en
med rigtig store træsko på og teste denne.

Så nogle facts fra the real life, ville være great.!

Tilsidst. - Nogen som har en Kia Picanto, og kan fortælle lidt om den. For
og imod, dårlkig / gode ting, og km pr liter status?

Mvh

Kim

Fra : Thomas G

Dato : 20-11-04 18:59

> Hvilken..!
>
> Jeg har kig på disse 2.
>
> Renault Clio 1,5 dci
>
> Hyundai Getz 1,5 crdi

Hvad med Yaris diesel ? Har selv ind til for nyligt haft en Yaris så jeg kan
absolut anbefale modelen, og en enkelte gang da den var til servise fik jeg
en diesel model ... og den var absolut meget rar at køre i (motor mæssigt).

mvh Thomas G

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 19:50

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fik jeg en diesel model ... og den var absolut meget rar at køre >i (motor

Har prøvet en Yaris Diesel model. Faldt ikke lige helt i min smag. Synes at
trækket først rigtig tog fat efter de 3000 rpm. Og det digitale spedomenter
display i miten, var hellere ikke lige mig.

Men for at sammeligne, så hvis der er nogen som kører rundt i en Yaris
Diesel, hvor godt holder den de lovede km/l ?

Fra : Thomas G

Dato : 20-11-04 20:58

> Har prøvet en Yaris Diesel model. Faldt ikke lige helt i min smag. Synes
> at trækket først rigtig tog fat efter de 3000 rpm. Og det digitale
> spedomenter display i miten, var hellere ikke lige mig.

Sådan er vi så forskellige ... det digitale spedometer er hvad jeg savner
mest efter skift til Toyota Corolla

hilsen Thomas G

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-04 21:07

"Kim Sørensen" <kim_s_dk(a) FjernDette Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har prøvet en Yaris Diesel model. Faldt ikke lige helt i min smag. Synes
> at trækket først rigtig tog fat efter de 3000 rpm. Og det digitale
> spedomenter display i miten, var hellere ikke lige mig.

Den du prøvede, var den helt ny? De skal køre 3.500 - 5.000 km, inden de
bliver "friske". Yaris'en trækker fint fra små 2.000 rpm. Det er absolut den
mest velkørende Yaris.

> Men for at sammeligne, så hvis der er nogen som kører rundt i en Yaris
> Diesel, hvor godt holder den de lovede km/l ?

Det klarer den ganske fint. Ved dansk motorvejshastighed ligger den på godt
og vel 20 km/l.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-11-04 22:04

Sun, 21 Nov 2004 21:06:59 +0100, skrev Henrik B., på 29 linier, i
<41a0f55e$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>Det klarer den ganske fint. Ved dansk motorvejshastighed ligger den på godt
>og vel 20 km/l.

Det var ikke meget.
Det gjorde min Gamle Vectra B DTI også.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Finn Petersen

Dato : 22-11-04 19:22

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in message news:<0l02q0162tsf6k6r7agsfo23dvmbhme36j@4ax.com>...
> Sun, 21 Nov 2004 21:06:59 +0100, skrev Henrik B., på 29 linier, i
> <41a0f55e$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> Det var ikke meget.
> Det gjorde min Gamle Vectra B DTI også.

jeg fik min Yaris Diesel som ny i 2002 og den kører virkelig godt. mit
køremønster er ikke helt eu-norm, 90% motorvej, og så de sidste 10%
fordelt ligeligt mellem by og landevej. Jeg er endnu ikke kommet under
23km/l... heller ikke med de nye fartgrænser på motorvejen.
Det eneste der er skiftet på den til service er viskergummi..udover
olie og filter selfølgelig. end ikke en pære er sprunget endnu.

mvh
Finn