Problem med at starte volvo 245GLT
Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 20-11-04 11:42

Hejsa
Har de sidste par dage, haft problem, med at starte min Volvo 245 GLT relæet
klikker ude ved starteren men ellers intet, og så måske efter 20 forsøg
kører selve startermotoren langsomt igang, eller måske slet ikke. Nogle
gange tænkte jeg det er måske batteriet, idet det hjalpat få strøm fra en
anden, så derfor blev det skiftet, men lige fedt, hvad er galt? hjælp
Hilsen René

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-11-04 12:27

> [...]
> gange tænkte jeg det er måske batteriet, idet det hjalpat få strøm fra en
> anden, så derfor blev det skiftet, men lige fedt, hvad er galt? hjælp

Du kan jo prøve at kortslutte henover startrelæet med eks. en skruetrækker
og dermed sætte strøm direkte på startmotoren.
Fungerer det, er der dårlig forbindelse i startrelæet, så skal det skilles
og renses eller udskiftes.

Niels

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 20-11-04 13:51

Er det den kraftige ledning der skal kortsluttes med en af de andre nede på
starteren
Hilsen René

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-11-04 14:53

> Er det den kraftige ledning der skal kortsluttes med en af de andre nede
> på
> starteren
> Hilsen René

Der går et pluskabel fra batteri til det ene ben på startrelæet ovenpå
startmotoren. På det andet ben på startrelæet går et kabel ned til
startmotoren.
Ved at kortslutte de to ben på startrelæet samtidig med at en anden drejer
nøglen sender du strømmen dikrete til startmotoren udenom relæet.

Har du ikke en til at dreje nøglen kører startmotoren uden at gå indgreb på
svinghjulet..

Niels

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 20-11-04 15:48

Prøvede det du foreslog, intet skete, (jo den klikkede ) må vel ud efter en
anden startmotor
hilsen René

Fra : KubikH

Dato : 20-11-04 21:36

"René Rattenborg (3000)" <nicoline.rattenborg@vapnet.dk> skrev i en
meddelelse news:cnn6u9$2o7$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> gange tænkte jeg det er måske batteriet, idet det hjalpat få strøm fra en
> anden, så derfor blev det skiftet, men lige fedt, hvad er galt? hjælp

Hejsa
Det er nok dine starter kul der er blevet for korte.
Så (når den kører) trækker den vildt stor startstrøm.
Midlertidig hjælp er som regel at klappe den et par ordentlige nogle på
skallen.
Så kan man få købt nye kul, og skifte dem ud.

Mvh
Niels

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 20-11-04 22:53

Hejsa
Jeg har prøvet at klappe den på siden, men der er kun ca 10cm. så det bliver
ikke til meget mere end et klap med hammeren,
har fundet en i Bagsværd der har en starter, og han skifter den også i
morgen søndag, så jeg skal bare lige trækkes igang imorgen
Hilsen René