montering af benzinfyr ?
Fra : Juel

Dato : 20-11-04 08:56

Efter alt den snak længere ned om benzinfyr og varme i kabinen om morgenen,
har jeg tænkt lidt over montering af disse..

har lidt spørgsmål som jeg håber kan besvares..

1. Skal man tage benzin helt nede fra tanken ? eller sætter man den på
motorens benzinslange.. ? hvis man gør, skal benzpumperne så startes når
fyret skal køre ?

2. Hvad med varme i kabinen ? skal den også styre kabinens blæser ??

Håber i kan besvare dem, overvejer om jeg ikke bare skal smide et fyr i
hende

Mvh
Morten
E30 325iA

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-04 09:28

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. Skal man tage benzin helt nede fra tanken ? eller sætter man den på
> motorens benzinslange.. ? hvis man gør, skal benzpumperne så startes når

Ja det skal man.
Hvis du sætter den på motorens benzinslange, så sørg for at have godt med
spande klar.
Har prøvet det nummer.
Det gik godt, lige indtil motoren skulle startes.
Så kom der så meget tryk på, at det pissede ud ved alle samlinger.

> 2. Hvad med varme i kabinen ? skal den også styre kabinens blæser ??

Har fyret ikke en blæser indbygget?

Det er ikke så pokkers svært, sørg bare for at hjernen er indkoblet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-11-04 12:09

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Efter alt den snak længere ned om benzinfyr og varme i kabinen om
> morgenen,
> har jeg tænkt lidt over montering af disse.

God ide

> har lidt spørgsmål som jeg håber kan besvares..

Jeg skal prøve

> 1. Skal man tage benzin helt nede fra tanken ?

Ja det skal man.

> 2. Hvad med varme i kabinen ? skal den også styre kabinens blæser ??

Den cirkulere det varme vand ind forbi radiatoren i bilen, og når vandet når
en bestemt temperatur tænder den for din blæser, som står på en af de lave
blæser trin.
overskudsvarmen løber så ud i motoren og varmer der.

Hilsen Jørgen

Fra : Morten Juel

Dato : 20-11-04 13:23

> Jeg skal prøve

tak

> Ja det skal man.

Pis dvs trække nye slanger ?? eller ??

> [...]
> lave blæser trin.
> overskudsvarmen løber så ud i motoren og varmer der.

ok super tak for info.. rart at vide hvorn hulen de fungere

Mvh
Morten

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-11-04 02:28

> Pis dvs trække nye slanger ?? eller ??

Ja de følger med > ok super tak for info.. rart at vide hvorn hulen de
fungere

Selv tak

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-04 21:15

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
¨

> Ja det skal man.

Nej, det skal man ikke!

Man tager det fra motorens benzin-retur-slange i motorrummet. Den sløjfer
man ind over benzinfyret. Sådan er mit fabriksmonterede Webastofyr monteret.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : peter

Dato : 21-11-04 22:05

> ¨

> Nej, det skal man ikke!
>

>mig bekendt er det IKKE lovligt at tage benzin til fyret oppe i motor
rummet på slanger der
der må mann kun med disel fyr benzin skal tages nede i taken
kan dog ikke henvise til en bestemmelse om dette '
men fik det at vide for nogen år siden da jeg var på kursus hos Bosch i
skanderborgog de skulle da vide hvad de taler om

Fra : Flemming

Dato : 21-11-04 22:03

Henrik B. wrote:

> Man tager det fra motorens benzin-retur-slange i motorrummet. Den
> sløjfer man ind over benzinfyret. Sådan er mit fabriksmonterede
> Webastofyr monteret.

Nej, det skal man ikke mere. Se selv på :

http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford[/url

--
Mvh. Flemming

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-11-04 10:57

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det skal man ikke mere. Se selv på :

http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford[/url

Du tager fejl.

Jeg har netop pakket mit helt nye Webasto E med T100 styringen (så det er
helt nyt) ud og i vejledningen står at det skal monteres på returslangen med
en maksimal slangelængde fra tanken til benzinpumpen på 1,2 m.

Mvh
Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 22-11-04 20:39

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med
> en maksimal slangelængde fra tanken til benzinpumpen på 1,2 m.

Jep.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Flemming

Dato : 22-11-04 21:11

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> [...]
> det er helt nyt) ud og i vejledningen står at det skal monteres på
> returslangen med en maksimal slangelængde fra tanken til benzinpumpen

Ok, det er nok afhængigt af hvilken bil vi snakker om så. (Det er nemlig
ikke alle biler der kan suges benzin op igennem retur slangen.)
Hvilken bil har du ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Henrik B.

Dato : 22-11-04 21:31

> Ok, det er nok afhængigt af hvilken bil vi snakker om så. (Det er nemlig
> ikke alle biler der kan suges benzin op igennem retur slangen.)
> Hvilken bil har du ?

Og hvorfor så ikke det?

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 22-11-04 21:52

> Og hvorfor så ikke det?

Fordi det ikke er alle biler der har en catch tank i tanken,
de kan så have returen til at udmunde i toppen af tanken,
så der kommer ikke meget benz den vej.

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 22-11-04 22:07

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det ikke er alle biler der har en catch tank i tanken,
> de kan så have returen til at udmunde i toppen af tanken,
> så der kommer ikke meget benz den vej.

Ok.

Hvad ka' jeg si'e - endnu engang godt man kører Saab.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-11-04 23:41

> [...]
>
> Ok, det er nok afhængigt af hvilken bil vi snakker om så. (Det er nemlig
> ikke alle biler der kan suges benzin op igennem retur slangen.)

Det har du ret i. Der findes endda en del biler som har et ét-strenget
benzinsystem og således ingen returslange.

Men det jeg svarede på var også din kategoriske afvisning af at det gør man
ikke mere.
Faktisk er løsningen med at montere endnu et rør i tanken også nævnt i
installationsvejledningen. Røret er bare ikke leveret med.

> Hvilken bil har du ?

VW Golf III 1,8 benzin. Den har returstreng. Jeg er blot ikke sikker på at
returrøret går dybt nok ned i tanken til at det kan anvendes.

Mvh
Claus