Brug for tip vedr salg af bil
Fra : Erik

Dato : 20-11-04 01:12

Hej

Jeg har en 6 år gammel Mitsubishi Carisma GDI, som jeg skal sælge da jeg
ikke har brug for den længere.
Den har kørt 115.000 km, men jeg har ikke kørt ret meget i den de sidste par
år. Alle service er udført på aut. værksted, dels pga garantien dels fordi
jeg ikke selv har nok forstand på disse sager. Bilen kører stadig fint, og
der er ikke noget bøvl med den overhovedet.

Bilen er indkaldt til rutinemæssigt syn i december, og jeg forventer sådan
set at den går igennem. Jeg er dog lidt nervøs for, om de vil afvise den pga
slidte styrekugler, da de "rasler lidt" under kørsel (jeg gætter på at det
er dem, da det vist er et kendt problem på bilmodellen).

Er der mon bedst økonomi i at skynde sig at sælge bilen inden den skal til
syn, eller får jeg mere ud af at syne den før jeg sætter den til salg?

Mvh
Erik (som vist efterhånden har forvirret sig selv. Eller har jeg...?)

Fra : Basil

Dato : 20-11-04 06:38

Erik wrote:
> [...]
>
> Mvh
> Erik (som vist efterhånden har forvirret sig selv. Eller har jeg...?)

Du får sikkert et mere udførligt råd af nogen andre.
Jeg ville æde synet selv, min sølle erfaring er at folk der køber brugt bil
altid skal prutte om prisen, hvis den er synet er der mindre at prutte om.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 20-11-04 10:08

"Erik" skrev

> [...]
pga
> slidte styrekugler, da de "rasler lidt" under kørsel
Det er næppe styrekuglerne, men nogle bøsninger i ophænget, min gør det
samme.
Det betyder ikke noget, heller ikke til syn.

> eller får jeg mere ud af at syne den før jeg sætter den til salg?
Ja, du kan spørge dig selv, om du helst ville købe en bil der er nysynet,
eller en bil der er indkladt men ikke synet.

Der har været meget negativ omtale af GDI motorerne, men jeg er meget
tilfreds med min, og jeg kan forstå at du heller ingen problemer har.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Hansen

Dato : 20-11-04 12:41

"Erik" <erik2bak@hotmail.com> writes:

> Er der mon bedst økonomi i at skynde sig at sælge bilen inden den skal til
> syn, eller får jeg mere ud af at syne den før jeg sætter den til salg?

Hvis du vil sælge bilen privat, er jeg ikke i tvivl om, du vil stå
meget bedre hvis bilen er nysynet.

Sæt den til salg på bilbasen.dk og dba.dk med billederne og hele
pivetøjet. Husk at skal der en ud at kigge på den, så sælger den sig
selv bedre, hvis den er nyvasket, rengjort og gerne nypoleret.

--
Ole Hansen