/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf 1,6 FSI, begrænsning?
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 18-11-04 18:16

Hej gruppe!

Nu har jeg søreme været ude og prøve en ny Golf 1,6 FSI, som jo er en ganske
lækker bil. Lagde specielt mærke til, hvor støjsvag motoren var ved lave
omdrejninger - i tomgang var jeg i tvivl om der var gang i motoren eller ej


Nå, men det var altså et helt fabrisknyt eksemplar, som stadig var i en
eller anden "fabrikstilstand", hvor forskellige elektriske funktioner
(herunder radio) ikke fungerede. Dette er vist ganske normalt.

Men:
På motorvejen ved ca 130 km/t i fjerde gear (dem er der 6 af) stoppede
accellerationen ved præcis 5.000 RPM på trods af, at det røde felt først
starter ved 7.000 RPM. Dvs. den accelleredede jævnt optil de 5.000 RPM, og
stoppede så brat der, hvilket får mig til at tænke på en eller anden
elektronisk begrænsning.

Derfor:
Kan denne begrænsning have noget at gøre med, at bilen ikke var klargjort
eller kan der være en anden forklaring på denne opførsel? For jeg håber da
ikke, at man som køber vil opleve det samme?

Er der nogen er jer kloge hoveder, som har nogen ide om ovenstående?

Hov, det skal forresten lige siges, at der vistnok ikke var problemer med
højere omdrejninger i andre gear / ved andre hastigheder. (Så vidt jeg
husker)


Hilsen Jacob



 
 
Torben Madsen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 19-11-04 00:46


"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:419cd8bf$0$86911$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej gruppe!
>
> Nu har jeg søreme været ude og prøve en ny Golf 1,6 FSI, som jo er en
ganske
> lækker bil. Lagde specielt mærke til, hvor støjsvag motoren var ved lave
> omdrejninger - i tomgang var jeg i tvivl om der var gang i motoren eller
ej
>
>
> Nå, men det var altså et helt fabrisknyt eksemplar, som stadig var i en
> eller anden "fabrikstilstand", hvor forskellige elektriske funktioner
> (herunder radio) ikke fungerede. Dette er vist ganske normalt.
>
> Men:
> På motorvejen ved ca 130 km/t i fjerde gear (dem er der 6 af) stoppede
> accellerationen ved præcis 5.000 RPM på trods af, at det røde felt først
> starter ved 7.000 RPM. Dvs. den accelleredede jævnt optil de 5.000 RPM, og
> stoppede så brat der, hvilket får mig til at tænke på en eller anden
> elektronisk begrænsning.
>
> Derfor:
> Kan denne begrænsning have noget at gøre med, at bilen ikke var klargjort
> eller kan der være en anden forklaring på denne opførsel? For jeg håber da
> ikke, at man som køber vil opleve det samme?
>
> Er der nogen er jer kloge hoveder, som har nogen ide om ovenstående?
>
> Hov, det skal forresten lige siges, at der vistnok ikke var problemer med
> højere omdrejninger i andre gear / ved andre hastigheder. (Så vidt jeg
> husker)
>
>
> Hilsen Jacob
>
Du skal lige være opmærksom på, at den motor faktisk er beregnet til oktan
98 blyfri benzin. Mange tankstationer herhjemme har ikke det. Den kan dog
køre på 95 blyfri, men vil tabe lidt effekt og bruge lidt mere brændstof.

mvh
Torben Madsen



Jacob Buus Smidt (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 19-11-04 14:22

>
> Du skal lige være opmærksom på, at den motor faktisk er beregnet til oktan
> 98 blyfri benzin. Mange tankstationer herhjemme har ikke det. Den kan dog
> køre på 95 blyfri, men vil tabe lidt effekt og bruge lidt mere brændstof.
>

Jo tak, det er jeg skam opmærksom på, men spørgsmålet er, hvad der mon kan
forårsage det oplevede problem - og her tvivler jeg på, at benzinen har
noget med det at gøre...


Jacob




Torben Madsen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 19-11-04 14:32


"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:419df38d$0$86905$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jo tak, det er jeg skam opmærksom på, men spørgsmålet er, hvad der mon kan
> forårsage det oplevede problem - og her tvivler jeg på, at benzinen har
> noget med det at gøre...
>
>
> Jacob
>
>
Ja, det tror jeg såmænd heller ikke har nogen betydning i den sammenhæng.
Ville bare lige gøre dig opmærksom på det, fordi du muligvis havde overset
det. Jeg snakkede faktisk forleden med en, som ikke troede på det, indtil
han læste de tekniske data på bilen.
Spurgte du ikke forhandleren, hvorfor den opførte sig, som den gjorde?

mvh
Torben Madsen



Jacob Buus Smidt (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 19-11-04 14:56

>
>>
> Ja, det tror jeg såmænd heller ikke har nogen betydning i den sammenhæng.
> Ville bare lige gøre dig opmærksom på det, fordi du muligvis havde overset
> det. Jeg snakkede faktisk forleden med en, som ikke troede på det, indtil
> han læste de tekniske data på bilen.

Ok, jeg kan bare huske, at der var meget fokus på dette i diverse
anmeldelser, lige da den kom frem.

> Spurgte du ikke forhandleren, hvorfor den opførte sig, som den gjorde?
>

Hehe, jo det gjorde jeg, men han vidste ikke noget om det. Og han tilbød
ikke at undersøge det hos importøren. Nu har jeg så selv snakket med
importøren i mellemtiden, og han mente ikke at der skulle være nogen
problemer i den retning. Han tilbød i øvrigt heller ikke at undersøge noget
som helst - var nærmest ligeglad

Det mest pudsige er jo, at makseffekten på 115 hk er oplyst ved 5.800 RPM -
disse kan åbenbart ikke nås i 4 gear...

Jacob




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste