Justering af lygter
Fra : Robert

Dato : 17-11-04 18:33

Bil: Skoda Felicia 1,6

Jeg har forsøgt at justere bilens forlygter, men tilsyneladende "falder"
lygterne tilbage til samme position i løbet af en dags tid. Er der en defekt
i lygterne, eller er de mon mig som skruer på noget forkert??

Når jeg drejer på "knappen" længst mod bilens ydre justerer jeg bilens
nærlys frem og tilbage, men hvad knappen i den anden side af lygten er til
ved jeg ikke. Gør jeg noget forkert med min 5 tommelfingre?

P.S. Problemet er at nærlyset kun rækker 4-5 meter frem, så når det er
mørkt, er det virkeligt mørkt

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 07:10

"Robert" <rm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har forsøgt at justere bilens forlygter, men tilsyneladende "falder"
> lygterne tilbage til samme position i løbet af en dags tid. Er der en
> defekt
> i lygterne,

Det lyder ikk rigtig. Den ene er til højden, er det det du kalder
"frem&tilbage"?, den anden til sideretningen.

Fra : Robert

Dato : 18-11-04 17:30

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder ikk rigtig. Den ene er til højden, er det det du kalder
> "frem&tilbage"?, den anden til sideretningen.

Ja det er det jeg mener - vist ikke den bedste formulering

Kan lygten være defekt siden indstillingen ikke holder, eller er det bare
mig som synes at den "falder tilbage"? (sagt på en anden måde - er der noget
i lygten som kan gå i stykker, således at problemet kan opstå)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-11-04 22:01

"Robert" <rm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

- er der noget
> i lygten som kan gå i stykker, således at problemet kan opstå)

Jeg vil foreslå du justere om ad fx. en mur, så er det let at få bilen til
at holde det samme sted og sætte nogle mærker. Derefter kan du let
kontrollere om de flytter sig, hvis de gør det har du en defekt, det må de
ikke.