Peugeot-værksted for dyrt...
Fra : Uni Bull

Dato : 16-11-04 22:33

Hej.

Jeg nærmer mig 60000km/4-års service på min
Peugeot 206 2.0HDi.

Dette service er et service som inkluderer skift af
bremsevæske og tandrem.

Hos et autoriseret værksted spurgte jeg til en pris
og fik oplyst ca. kr. 7600,- alt inklusive...
Det synes jeg dælme er for dyrt! Specielt når jeg
påtænker at sælge bilen i løbet af ca. 12 måneder...

Til at starte med skifter jeg selv olie, oliefilter og køler-
væske... Tandrem, bremsevæske og hvad der ellers
"foreskrives" (hvad det så måtte være) vil jeg lade en
prof. om at klare...

Nogle fornuftige alternativer i Storkøbenhavn?
Gerne uden for meget "papirarbejde"...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Kito

Dato : 17-11-04 07:16

Det er ikke et krav idag at det skal være de autoriserede forhandler der
skal udføre reparationerne. Jeg bruger selv et firma under Auto Partner til
en timepris af kr. 335,-
De har samme garanti og arbejdet bliver stadig udført af mennesker.

vh
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 07:26

"Uni Bull" <mailto:Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
"Peugeot-værksted for dyrt..."

> [...]
> "foreskrives" (hvad det så måtte være) vil jeg lade en
> prof. om at klare...
>
> Nogle fornuftige alternativer i Storkøbenhavn?

hej med dig
har lige fået det samme lavet bare ved 120000km på en ts4 fik osse oplyst 7000 kr
for service så fik jeg nogle gode ideer herinde køb dine reservedele hos peugeot
de fåes til meget fair pris 1700 formig med tændrør luftfilter rem o.s.v
og køb olie på tilbud ved bilka , olien sparer du 60% på ca . så mangler vi bare
værstedet prøv og undersøg markedet kender du nogen som kender nogen jaaa så er
muligheden der. ca 1dags arbejde til at lave det lad os sige 6 timer x 2-300kr
=1800 kr og din bil er lavet for ca ialt3500 1/2 pris
venligst
blyant

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.174.194)

Fra : Palle S.

Dato : 17-11-04 19:11

> Nogle fornuftige alternativer i Storkøbenhavn?
> Gerne uden for meget "papirarbejde"...

Ingen regning = ingen garanti !!!

På tandremsarbejde udført af en fremmed Nej tak

Palle

Fra : Uni Bull

Dato : 17-11-04 23:06

"Palle S." <lord_farquard@hotmail.com> wrote in message
> Ingen regning = ingen garanti !!!
>
> På tandremsarbejde udført af en fremmed Nej tak

Ikke nødvendigvis uden regning - jeg kan bare ikke få
mig selv til at betale 5-600 kroner i timen for en mekaniker!
Det er ganske enkelt *for* urimeligt til min verdensopfattelse.

Jeg vil i første omgang forhøre mig hos den nærmeste
AutoPartner...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-11-04 14:56

Uni Bull wrote:
> Hej.
>
> Jeg nærmer mig 60000km/4-års service på min
> Peugeot 206 2.0HDi.
[SNIP]
> Nogle fornuftige alternativer i Storkøbenhavn?
> Gerne uden for meget "papirarbejde"...

Skjulhøj Auto i Vanløse.
Skift af tandrem og multirem på min 2.0 HDi, plus generelt tjek af
diverse olier og væsker, blev vist omkring 2500,-
Men jeg tror ikke de gider fuske med momsen, hvilket er godt det samme -
så bliver der lidt flere penge til vores børns uddannelse.

Mvh.

Fra : Uni Bull

Dato : 20-11-04 00:10

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Men jeg tror ikke de gider fuske med momsen, hvilket er godt det samme -
> så bliver der lidt flere penge til vores børns uddannelse.

Jeg vil gerne betale "med det hele" (med slet skjult hentydning til et
DR-program
om Grønttorvet i København) - men jeg vil ikke udsætte mig selv for ågeri!

Tak for forslaget!
--
Uni Bull
Vallensbæk