Komfortabel "langtursbil" søges...Ideer ?
Fra : Stephan Walther Lars~

Dato : 16-11-04 19:35

Hejsa Gruppe

Jeg er begyndt at lede efter en afløser til min Toyota Sportsvan 2.0
Benzin ( gulplade)

Jeg kører ca 3000 km om måneden. Jeg får km godtgørelse.

Jeg kører typisk "længere" ture ud til kunder ( og hjem igen)

Jeg leder efter en lidt mere komfortabel bil....forstået på den måde
at jeg er tilfreds med min Toyota på langt de fleste område..meeen..
med en på grænsen til kronisk dårlig ryg, meget tid hvor jeg sidder
"ned" i bilen omm.

Ny leder jeg efter afløseren . Jeg er totalt bildum...og betragter min
bil som et værktøj - som jeg dog er i stand til at holde og passe og
pleje.

ideer og ønsker

gerne samme rimelige bensin/diesel? økonomi som nuværende.
Godt træk og moment i motorvejs og landevejs kørsel. Jeg har brug for
en kraftig motor.
En "højere" sidde" stilling end pt...jeg mener mere oprejst da jeg
tror dette også vil bekomme min ryg bedre i de længere træk.
Gerne årgang 2002 og op. Kontant ligger mit prisleje vel på 250000 i
ren handel for en brugt bil...vurderer og håber at min velholdte 1998
Sportsvan måske kan indbringe lidt.
Fartpilot og servo er jo plusser

Jeg hører meget meget gerne indput fra nogen der gider se på mine
overvejelser.

PS: havde egentligt kig på en Jeep ( Cherokee ) men ser en elendig
benzinøkonomi.

På forhånd tusind tak.

Fra : Mikael Andresen

Dato : 16-11-04 19:51

nu ved jeg ikke hvor stor den skal være indvendigt men den nye VW touran med
det nye automat gear og 130 hk diesel er en mega lækker bil der vil holde
sig i din øko ramme..

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-04 22:28

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> det nye automat gear og 130 hk diesel er en mega lækker bil der vil holde

Super vogn!

Men den har faktisk 140 hk (2,0 TDI)

MVH
Kent Glerup

Fra : Elbarto

Dato : 17-11-04 01:22

> [...]
> overvejelser.
>
> PS: havde egentligt kig på en Jeep ( Cherokee ) men ser en elendig

Nu styår der ikke noget om at du skal bruge plads bag i bilen til evt vare
Måske en passat TDIer var noget har da et riimelig godt træk ved
lande/motorvej

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-11-04 12:04

En helt masse bits fra Elbarto til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Nu styår der ikke noget om at du skal bruge plads bag i bilen til evt vare
> Måske en passat TDIer var noget har da et riimelig godt træk ved
> lande/motorvej

Ellers - nu vi er i familien - en VW Sharan. Den fåes med ca. samme motor og
komfort som Passaten.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"How can you be so mean to someone so meaningsless?"
-- Michelle Pfeiffer as Selina Kyle in 'Batman Returns'

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-04 03:23

"Stephan Walther Larsen" <swl@premiumrx.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Gruppe

Hej.

> [...]
> at jeg er tilfreds med min Toyota på langt de fleste område..meeen..
> med en på grænsen til kronisk dårlig ryg, meget tid hvor jeg sidder

Denne kunne være et godt bud:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=561200199&page=2

> [...]
> Gerne årgang 2002 og op. Kontant ligger mit prisleje vel på 250000 i
> ren handel for en brugt bil...vurderer og håber at min velholdte 1998

All there...

> PS: havde egentligt kig på en Jeep ( Cherokee ) men ser en elendig
> benzinøkonomi.

Jep, omkring de 6 km/l.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Jakob H

Dato : 17-11-04 14:06

Jeg tænker også Saab.

Det er i hvertfald komfort så det vil noget

mvh Jakob

Fra : mohr

Dato : 17-11-04 11:46

"Stephan Walther Larsen" <swl@premiumrx.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Gruppe
>
> Jeg er begyndt at lede efter en afløser til min Toyota Sportsvan 2.0
> Benzin ( gulplade)

Måske en Ford Fokus C-MAX 2.0 Van TCDI. Ghia modellen har godt med
udstyr.

/Morten

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 17-11-04 15:48

"Stephan Walther Larsen" <swl@premiumrx.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Jeg hører meget meget gerne indput fra nogen der gider se på mine
> overvejelser.

Jeg er også bildum. Men nu hvor du nævner rygproblemer, kan jeg da fiske en
bekendt frem af posen, som har en mercedes 190, 2,5 diesel (hans er godt nok
noget ældre end det, du ønsker dig, men de kan vel fås i nyere udgaver) Da
han havde afskyeligt meget ondt i ryggen, var det eneste sted, hvor han
kunne holde ud at være - i bilen. Så der sad han meget og kiggede.
Sådan en kører ca 16 km/l.

mvh. tina

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-04 04:05

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:419b648e$0$86945$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> han havde afskyeligt meget ondt i ryggen, var det eneste sted, hvor han
> kunne holde ud at være - i bilen. Så der sad han meget og kiggede.

Bare synd at den skal have nye sæder for hver 100.000 km, for der er de
"døde".

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-04 22:30

> [...]
>
> Ny leder jeg efter afløseren . Jeg er totalt bildum...og betragter min
> bil som et værktøj - som jeg dog er i stand til at holde og passe og

Jeg kører pt. i en Renault Megane Scenic 1,9 dci Van. Den har klart
overrasket mig! Troede ellers ikke jeg var til Renault...

120 hk, 300 NM. God økonomi. Meget gode sæder. Utrolig afslappende på
længere ture.

MVH
Kent Glerup

Fra : Stephan Walther Lars~

Dato : 18-11-04 15:17

On Wed, 17 Nov 2004 22:29:53 +0100, "Kent Glerup"
<glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:

>"Stephan Walther Larsen" <swl@premiumrx.dk> skrev i en meddelelse

Mange tak for jeres svar.

Jeg har fundet ud af en ting indtil videre..Jeg skal have en bil med
"pilotsæder" som standard.

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-11-04 16:59

> Mange tak for jeres svar.
>
> Jeg har fundet ud af en ting indtil videre..Jeg skal have en bil med
> "pilotsæder" som standard.

Hvad mener du med "pilotsæder" ??

Fra : Stephan Walther Lars~

Dato : 19-11-04 10:49

On Thu, 18 Nov 2004 16:59:19 +0100, "Kent Glerup"
<glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:

>"Stephan Walther Larsen" <swl@premiumrx.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad mener du med "pilotsæder" ??

Det er ret vigtigt for mig at sidde " godt " ...vel nærmest
luxusagtigt og ergonomisk sundt...for min ryg. Pilotsæder for mig er
vel blot et sæde med højere afstand til bund.

Dette kæder jeg så op på at jeg alligevel vil have en ny bil.