vedhæftet fil
Fra : Ib Mohn

Dato : 18-05-01 08:58

Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan vedhæfte en billedefil på 55 kb

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk

Fra : Live4Him

Dato : 18-05-01 10:43

"Ib Mohn" <ibmohn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan vedhæfte en billedefil på 55 kb
~~~~~~~~~~~
Serveren filtrere vedhæftede filer fra i ikke bineare grupper. Du kan poste
din billedfil på news:.dk.binear eller et andet relevant sted beregnet for
billedfiler.

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 18-05-01 13:45

Ib Mohn <ibmohn@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e2kjc$c47$1@news.inet.tele.dk...
> Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan vedhæfte en billedefil på 55 kb

Der er vist et lille problem med dk.binaer: Den er nedlagt?!?!

Ellers prøv alt.binaries...

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 18-05-01 20:32

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

Ja, gerne. Som du sikkert har fundet ud af, så er der en del regler for,
hvordan man skal og ikke skal gebærde sig her på usenet. Disse kan til
tider synes uforståelige og formålsløse, når man kommer som ny bruger,
men lang tids erfaring har vist, at de er praktiske og tjener deres
formål. Under denne netikette hører det, at man ikke bør vedhæfte filer
til indlæg, andet ind de dertil indrettede binære grupper (f.eks.
dk.binaer og lign.). Som en ekstra foranstaltning har en række
internetudbydere, herunder TeleDanmark, som du bruger, indstillet deres
servere således, at det end ikke kan lade sig gøre at bryde netiketten
på dette punkt, selvom man ville. Det skyldes flere grunde, men generelt
er usenet et særdeles upraktisk og uøkonomisk medium til at
mangfoldiggøre filer på. I stedet bør man uploade filen til ens
hjemmeside og så her på gruppen give et link til hjemmesiden, hvor folk
kan se filen, hvis de ønsker det.

>Der er vist et lille problem med dk.binaer: Den er nedlagt?!?!

Nej, officielt findes den faktisk stadig - det er bare TeleDanmark,
Sunsite og en række andre newsservere, der har valgt ikke længere at
føre de binære grupper, da disse optog enormt mange serverressourcer og
man skønnede, at de egentlig ikke hørte hjemme på usenet.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Jan Friberg

Dato : 18-05-01 23:11

> [...]
> føre de binære grupper, da disse optog enormt mange serverressourcer og
> man skønnede, at de egentlig ikke hørte hjemme på usenet.

Findes dog hos TDC på test.news.tele.dk

vh Jan Friberg

Fra : Live4Him

Dato : 18-05-01 22:49

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ib Mohn <ibmohn@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9e2kjc$c47$1@news.inet.tele.dk...
>
> Der er vist et lille problem med dk.binaer: Den er nedlagt?!?!
>
> Ellers prøv alt.binaries...
Han kan også lægge den ud på :
http://clubs.yahoo.com/clubs/jesusonline
hvor alle kan dele deres billedfiler mv.

jørgen.