Skilte med hilsen
Fra : John Thomsen

Dato : 18-05-01 10:40

Som MC-ist er man jo grundigt forvænt med at hilse på ligesindede - og
tak for det.....

Hørte forresten forleden, at grunden til de fleste HD'er ikke hilser
er, at man ikke kan tage hænderne fra styret under kørslen )

Men af og til må man færdes i bil, og så sidder man dér og har lyst
til at hilse på "vennerne", både de modkørende, men så sandelig også
de medkørende (som oftest overhalende). Blot kan de jo ikke se "man er
til den slags".....!!

Så var det jeg tænkte, at man kunne jo få fremstillet en eller anden
slags standard (?) skilte til montage på bilen, specielt bageste
venstre (og måske også forreste) hjørne, så MC-ister kan se man er
"venligsindet".

Umiddelbart forestiller jeg mig en gul, orange eller rød rund
selvklæber med en profil af en motorcykel, lidt a la færdselstavle,
men i måske 8-10-12 cm diameter. En rød bagude og evt. gul fremad vil
endda kunne være reflekterende uden at være lovstridig.

Det kunne også godt være netop en mini-færdselstavle som dem man kan
købe på tankstationer mv. og så kunne det faktisk være i to versioner
med hhv. den hvide del som refleks til fremad og den røde som refleks
bagud.

Venligst
John

Fra : Stones

Dato : 18-05-01 11:04

> Hørte forresten forleden, at grunden til de fleste HD'er ikke hilser
> er, at man ikke kan tage hænderne fra styret under kørslen )

Prøv du at køre trillebør med een hånd ... :)

Stones

Fra : Morten Juel

Dato : 18-05-01 11:23

> Prøv du at køre trillebør med een hånd ... :)
er det virkeligt rigtigt ?!?

Mvh
Morten

Fra : Søren H. Sørensen

Dato : 18-05-01 11:37

"Stones" <stones@post3.tele.dk> wrote in message

> Prøv du at køre trillebør med een hånd ... :)

Hva'eh...er det en joke eller er der noget om snakken ?!

-Søren
XJ600 '86

Fra : Stones

Dato : 18-05-01 12:23

> Hva'eh...er det en joke eller er der noget om snakken ?!

Må nok erkende at jeg ikke har kompetence til at lege ekspert, så fra min
side var det så afgjort en Joke. (endda en go' en )
Men hvis man ser på hvor mange(læs: Få) der kører HD, der stikker lappen i
vejret, så ville det da sikkert være en udemærket grund, da det umuligt kan
skyldes storsnudethed.
De er jo også MC'ister, Ikk ?
Dermed håber jeg at have gydet olie på vandet, for de HD'kører der læser
med, og evt. kunne føle sig fornærmet. No offence ment :)

Stones, på Katana650, der sagtens kan køres med een hånd

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-05-01 13:24

"Stones" <stones@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Må nok erkende at jeg ikke har kompetence til at lege ekspert, så fra min
> side var det så afgjort en Joke. (endda en go' en )

Jeg har kørt HD i en årrække, så jeg kan vist godt udtale mig.

> [...]
> Dermed håber jeg at have gydet olie på vandet, for de HD'kører der læser
> med, og evt. kunne føle sig fornærmet. No offence ment :)

Faktisk kunne man sige det samme om riskoger-piloterne.
Når man kører HD er der kun få bambus-piloter der gider hilse på een, men da
jeg har kørt på båbe japsere og amerikanere ved jeg at begge produkter let
kan køres med en hånd, og man må derfor tilskrive HD'ernes manglende
hilselyst storsnudethed, og bambussernes manglende hilselyst for små sko der
klemmer.

Rittig
(Har i virkelig ikke andet at give jer til? Hvis vi alle er motorcyklister,
hvorfor så vedblive at gøre nar ad hinanden? Det er da ikke videre
intelligent?)

Fra : Thomas

Dato : 18-05-01 14:00

> [...]
motorcyklister,
> hvorfor så vedblive at gøre nar ad hinanden? Det er da ikke videre

Jeg har da hilst og er blevet hilst på af en del HD folk.

Og hvad angår hilsning generelt, så er det da noget fis at gå i split over
om nogen hilser eller ikke gør. Der skal da nok være nogen som har hilst på
mig uden at jeg har hilst igen. Enten fordi jeg var optaget af noget andet,
så som at bruge koblingen eller dreje eller bare koncentrerede mig om
trafiken forude, så jeg ikke så hilseren.
...så hvad med at man hilser som man nu lige har overskud til, og ikke bliver
mopset hvis ens hilsen ikke bliver gengældt.

btw.. tanken med at hilse på folk i biler med mc skilte.. synes det er en
fjoget ide; så ender man ud med at hilse i tide og utide, og til slut er der
ingen pointe i det mere. Man hilser jo netop kun fordi man er en lille
gruppe.

Fra : Buck

Dato : 18-05-01 15:20

> Jeg har da hilst og er blevet hilst på af en del HD folk.

Hvem kan også nå at se om det er en HD eller en japansk softchopper der kommer kørende imod en? Hvis to mcister kommer kørende mod hinanden, og de begge venter på at den anden skal hilse først, ja så forstår jeg godt at den lille hilsen ind imellem smutter. Jeg synes dog det hører til sjældenhederne at man ikke får en hilsen tilbage. (Måske fordi jeg er kendt for at hilse i overdreven god tid )
Eneste undtagelse dog når man møder en mc i et kryds, og modparten så har begge hænder beskæftiget. Her er jeg da osse blevet mødt med et nik, eller en anden spastisk bevægelse der nærmest udtrykker en dårlig samvittighed over ikke at have en ledig hånd til at hilse med. Meget underholdende til tider

> [...]
> ingen pointe i det mere. Man hilser jo netop kun fordi man er en lille

Jeg kunne nu heller ikke tænke mig at skulle til at hilse når jeg kører i bil, men jeg ville da bestemt føle mig mere tryg ved at overhale en bil med en mc-venlig streamer i bagruden, for ind imellem sker der jo at en misundelig bilist laver nogle hasarderede handlinger for at genere os mcister.

--
/Buck
CB550F

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-05-01 20:29

> (Har i virkelig ikke andet at give jer til? Hvis vi alle er motorcyklister,
> hvorfor så vedblive at gøre nar ad hinanden? Det er da ikke videre
> intelligent?)

Hvad så - skal det så snart være forbudt at fortælle århus-, molbo-, blondine-
og københavnerhistorier?
Du er da alt for nærtagende Claus. Vi danskere har den egenskab at vi kan lave
grin med (= mc'ister kan lave lidt grin med HDkørere) os selv og den håber jeg
vi bliver ved med at have!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Armand

Dato : 18-05-01 15:17

> [...]
det
> umuligt kan skyldes storsnudethed. De er jo også MC'ister, Ikk ?

Tjaeh, det kan jo blive et definitions-spørgsmål:
Hvis man skal bedømme ud fra om folk har gidet ulejlige sig med at få et
mc-kørekort til den HD, der tilsyneladende er et must, så er ca.
halvdelen af de lokale HD-kørere her i byen ikke særligt seriøse
motorcyklister :-/

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 18-05-01 11:15

Jeg mener at DMC har (havde) nogle streamers til bagruden hvor der står "Jeg
vil hellere køre motorcykel", kik hos DMC!

mvh
Henry

Fra : Buck

Dato : 18-05-01 13:35

den kan du vist få hos Bjarnes køreskole
www.bjarne.dk

Fra : Armand

Dato : 18-05-01 15:07

Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
> Jeg mener at DMC har (havde) nogle streamers til bagruden hvor der
står
> "Jeg vil hellere køre motorcykel", kik hos DMC!

- - - som blev/bliver brugt af den navnkundige Yellow - På topboksen på
hans vinter-MZ!

--
Armand.

Fra : John Thomsen

Dato : 21-05-01 13:12

On Fri, 18 May 2001 12:14:37 +0200, "Henry" <henry@mail.removethis.dk>
wrote:

>Jeg mener at DMC har (havde) nogle streamers til bagruden hvor der står "Jeg
>vil hellere køre motorcykel", kik hos DMC!

Som enhver jo kan køre med, bare de "ønsker" sig en MC.....

Det jeg var ude efter en markering af at man egentlig (også) er
MC-ist, men "bare lige i dag" må køre bil af særlige årsager...

Dels om ordinær "hilsen" men også som tilkendegivelse af at man netop
kender MC'ernes præmisser på vejen, og (måske) er indstillet på at
vise hensyn....

Venligst
John

Fra : Anneli

Dato : 21-05-01 22:00

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg var ude efter en markering af at man egentlig (også) er
> MC-ist, men "bare lige i dag" må køre bil af særlige årsager...

Rigtige MC'ister kører ikke bil ;0))))

Anneli - MC'ist ;0)

Fra : Jens U

Dato : 21-05-01 23:10

Anneli skrev ...

>Rigtige MC'ister kører ikke bil ;0))))
>
>Anneli - MC'ist ;0)

Nææ, Anneli....
køre man bil så er man bilist )

Min madkasse er ikke en bil men et transport middel,
med så mange buler at andre bilister
og Mc'ister automatisk holder afstand.
(lader andre om at lave bulerne)
--
Hilsen Jens, HONDA Revere - S 120L (med MC hilsen)
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Mich@el

Dato : 21-05-01 23:55

Hej Anneli

Anneli wrote:

> "John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Rigtige MC'ister kører ikke bil ;0))))

Sludder, det er da en fornøjelse at køre en Mercedes E300.
--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-05-01 08:09

Mich@el <mick@post5.tele.dk> wrote in article
<3B099CD0.61CF91A8@post5.tele.dk>...
> Sludder, det er da en fornøjelse at køre en Mercedes E300.
> --
> Mich@el
>
> Yamaha XV 1100 Virago

Høhø, så er du jo også vant til kun at køre ligeud ;-D JEG DRILLER BARE!!!

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 23-05-01 08:20

On Tue, 22 May 2001 00:55:13 +0200, "Mich@el" <mick@post5.tele.dk>
wrote:

>Sludder, det er da en fornøjelse at køre en Mercedes E300.
>--
Må sq da være irriterende hele tiden at blive prajet som taxi....

Venligst
John

Fra : John Thomsen

Dato : 23-05-01 08:20

On Mon, 21 May 2001 23:00:18 +0200, "Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk>
wrote:

>Rigtige MC'ister kører ikke bil ;0))))

Hvor gør du så af barnevognen...?
På slæb...? ))

Så får jeg sq da aldrig lov at låne børnebørnene, når min datter eller
søn en dag finder ud af det trick....

Venligst
John

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-05-01 11:45

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b03d6a6.21353711@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hørte forresten forleden, at grunden til de fleste HD'er ikke hilser
> er, at man ikke kan tage hænderne fra styret under kørslen )

<Snip>

Jeg har faktisk set noget tilsvarende på en tysk bil, her den anden dag -
den sad på bagskærmen afbildet med en MC og følgende tekst - sådan lidt frit
oversat...

Her kommer du nemt forbi - jeg er en af jeres....

Kanon god ide *S*

Ulrik - der leder efter ny cykel

Fra : Soren Schimkat

Dato : 18-05-01 12:33

> [...]
> til at hilse på "vennerne", både de modkørende, men så sandelig også
> de medkørende (som oftest overhalende). Blot kan de jo ikke se "man er

Jeg kom en dag kørende på min gamle havelåge af en sort herrecykel fra
ruder konge's tid. Så kom der kørende en MC i den modsatte vejbane... og
af bar' vane hilste jeg pænt.... jeg skal love for at han gloede.

mvh Søren, CB 500

Fra : Rune Larsen

Dato : 18-05-01 11:12

> [...]
> slags standard (?) skilte til montage på bilen, specielt bageste
> venstre (og måske også forreste) hjørne, så MC-ister kan se man er

Og hilselysten vil ingen ende tage....
Tag motorcyklen istedet for...

/Rune

Fra : John Thomsen

Dato : 21-05-01 13:12

On Fri, 18 May 2001 12:12:20 +0200, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Og hilselysten vil ingen ende tage....
>Tag motorcyklen istedet for...

F.eks. ud og hente et køleskab.... )

Eller ud med en guitar, forstærker, mikrofonstativ og taske med
noder... )

Joh, da....

Venligst
John

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-05-01 14:50

John Thomsen wrote:

> [...]
>
> Hørte forresten forleden, at grunden til de fleste HD'er ikke hilser
> er, at man ikke kan tage hænderne fra styret under kørslen )

Hmmm. Har du prøvet at køre en trillebør med en hånd?. Så har du svaret.

Ib Jakobsen
senator@post.tele.dk

Flying with ISDN. Almost as fast as the rabbits.