newbie
Fra : Lowlander

Dato : 29-11-04 16:35

Modtog spørsmål som følger.

Kære Mogens,

Nu kan jeg ikke huske, hvordan jeg fik konverteret Publisher-formatet til en
doc-fil. Det kan man ikke gøre som noget selvfølgeligt, til trods for at
Word og Publisher sælges i samme pakke. Hvis jeg vil konvertere mit
Publisher dokument til et, der kan vises som en Web-fil, FORSVINDER DEN
AUTOMATISKE ORDDELING, SÅ HELE LAY-OUTET GÅR FLØJTEN. Kan du forestille dig
noget så elendigt!

En af de mange løsninger, jeg har forsøgt mig med, er at printe avisen ud
som en tif-fil eller mdi-fil ved hjælp af den såkaldte Image Writer. Det ser
meget godt ud, i det mindste får jeg hele lay-outet og billederne med, MEN
jeg tror ikke, at dette format kan læses af ældre udgaver af Windows og
Office.

Jeg kan ikke tage en kopi af Publisher-siden og derefter indsætte den på en
blank side i Word - så ryger hele opstillingen. Jamen, hvad er det for
noget?!

venligst

Mogens Holm -Andersen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-11-04 00:19

"Lowlander" <Shimmer@lovenet.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> blank side i Word - så ryger hele opstillingen. Jamen, hvad er det for

Det har aldrig været MS' mening, at en fil fra Publisher skal kunne
overføres til Word. Word er et tekstbehandlingsprogram, og kan producere
indhold til Publisher, mens Publisher er et layout program, hvad Word
bestemt ikke er! Så derfor er det ikke så underligt at Word får problemer.

Man kan heller ikke overføre en Powerpoint præsentation til Excel og
forvente at den virker der.

Jan

Fra : Lowlander

Dato : 30-11-04 01:39

> [...]
> bestemt ikke er! Så derfor er det ikke så underligt at Word får problemer.
>
> Man kan heller ikke overføre en Powerpoint præsentation til Excel og

Mogens svarer,

Tak for svaret, så får jeg da fred. Er iøvrigt enig med dig i pricippet..

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-11-04 11:51

> [...]
> Web-fil, FORSVINDER DEN AUTOMATISKE ORDDELING, SÅ HELE LAY-OUTET GÅR
> FLØJTEN. Kan du forestille dig noget så elendigt!

Øh ja, det gør det. Løsningen på den slags er typisk at konvertere til .pdf
og så åbne filen med Acrobat Reader. Acrobat Destiller der konverterer den
slags koster penge, men Acrobat Reader, der kan læse filen er gratis.

Måske findes Acrobat Destiller i en prøveversion, der ikke koster penge.

Mark