Excel 2003 ?
Fra : Troja

Dato : 18-11-04 02:02

Har et dokument på feks. 159 linjer, kan man på en let måde gøre alle ulige
linjenumre i en farve og de lige i en anden, eller er der kun den manuele og
meget tunge vej ?

Fra : Dan Elgaard

Dato : 18-11-04 06:22

- Marker alle linierne.
- Lav en betinget formatering, der tester om linien har et ulige nummer, og
giv den derefter en farve, hvis den har.

That's it, and that's that

--
mvh.,
Dan Elgaard

Fra : Troja

Dato : 18-11-04 12:50

Dan Elgaard tastede følgende

> - Marker alle linierne.
> - Lav en betinget formatering, der tester om linien har et ulige
> nummer, og giv den derefter en farve, hvis den har.

Og så en forklaring på Dansk

Fra : Dan Elgaard

Dato : 18-11-04 13:56

Øhhh, hvad er det helt præcist, som ikke fremgår tydeligt???

Er det, hvordan man laver en betinget formatering: Findes under menuen
'Formater'
Er det, hvordan man finder rækkenummeret: Funktionen =RÆKKE()

Og, ellers har Excel rent faktisk en udemærket hjælpefunktion til både
Betinget formatering og =RÆKKE()

PS: Jeg tror nok de hedder 'Formater' og '=RÆKKE()' i dansk Excel (jeg selv
bruger engelsk Excel.