Scrollbar i en rullemenu ? HJÆLP hvordan
Fra : Kristian

Dato : 29-11-04 15:01

Hej jeg mangler en kode til en rullemenu, som også kan gøre at
man kan selv sætte scrollbars farver osv.
I rullemenu'en skal det være så når man vælger en af mulighederne
og trykker på en knap så går den over på en ny side !!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-04 16:08

Kristian skrev:

>Hej jeg mangler en kode til en rullemenu, som også kan gøre at
>man kan selv sætte scrollbars farver osv.

Det er stadig ikke blevet muligt siden du sidst spurgte.
--
Knud

Fra : Kristian

Dato : 29-11-04 16:26

Nej droppede det sidste jeg havde skrevet, der var kommet alt for
mange indlæg med ting som ikke havde noget med emnet at gøre, nå
men jeg ved det kan laves jeg har nemlig set det !!!

Vhs.
Kristian Ladefoged

Fra : Stoffer

Dato : 29-11-04 16:26

er det ikk bar' en dropdown menu du mener?
og til jer andre har jeg selv et spørgsmål...
kan man indsætte en style som css? (valgt scroller)

Normal {
scrollbar-face-color: FF8400;
scrollbar-arrow-color: 000000;
scrollbar-highlight-color: FF8400;
scrollbar-3dlight-color: 000000;
scrollbar-darkshadow-color: 000000;
scrollbar-shadow-color: FF8400;
scrollbar-track-color: FF9900;
}

og så sætte ind som this.class?

Mvh. Christoffer

Fra : Kristian

Dato : 29-11-04 17:03

< <select
onChange="location.href=this.options[this.selectedIndex].value">
<option value="">Go to</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/007-Agent-Under-Fire/007-Agent-Under-Fire.html">007
Agent Under Fire</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/A
ction-Adventure/Alias/Alias.html">Alias</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/All-Star-Baseball-2004/All-Star-Baseball-2004.html">Al
l Star Baseball 2004</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/Fifa-Soccer-2005/Fifa-Soccer-2005.html">All Star
Baseball 2005</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/AMF-Bowling-2004/AMF-Bowling-2004.html">AMF Bowling
2004</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/Amped-2/Amped-2.html">Amped 2</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/R
ole-Playing-Games/BaldursGateDarkAllianceII/BaldursGateDarkAllian
ceII.html">Baldurs Gate Dark Alliance II</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Battelfield-Modern-Combat/Battelfield-Modern-Combat
html">Battelfield Modern Combat</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/F
ighting-Games/Breakdown/Breakdown.html">Breakdown</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/F
ighting-Games/BruceLeeQuestOfTheDragon/BruceLeeQuestOfTheDragon.h
tml">Bruce Lee Quest Of The Dragon</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/A
ction-Adventure/Brute-Force/Brute-Force.html">Brute
Force</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/Burnout-3/Burnout-3.html">Burnout 3</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Playstation-2-Games-C
ategory/Action-Adventure/Catwoman/Catwoman.html">Catwoman</option

<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/A
ction-Adventure/ConflicyDesertStorm/CONFLICTDESERTSTORM.html">Con
flict Desert Storm</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/A
ction-Adventure/ConflictDesertStormIIBacktoBaghdad/ConflictDesert
StormII.html">Conflict Desert Storm 2</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Counter-Strike/Counter-Strike.html">Counter
Strike</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/F
ighting-Games/Dead-Or-Alive-Ultimate/Dead-Or-Alive-Ultimate.html"
>Dead Or Alive Ultimate</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Driver-3/Driver-3.html">Driver 3</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/R
ole-Playing-Games/Fable/Fable.html">Fable</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Far-Cry/Far-Cry.html">Far Cry Instincts</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/Fifa-Soccer-2005/Fifa-Soccer-2005.html">Fifa Soccer
2005</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Half-Life-2/Half-Life-2.html">half Life 2</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Halo-2/Halo-2.html">Halo 2</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Hitman-2-Contract/Hitman-2-Contracts.html">Hitman 2
Contracts</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/Need-For-Speed-Underground-2/Need-For-Speed-Undergroun
d-2.html">Need For Speed Underground 2</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/F
ighting-Games/Ninja-Gaiden/Ninja-Gaiden.html">Ninja
Gaiden</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Rainbow-Six-3/Rainbow-Six-3.html">Rainbow Six
3</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
hooting-Games/Splinter-Cell-Pandora-Tomorrow/Splinter-Cell-Pandor
a-Tomorrow.html">Splinter Cell Pandora Tomorrow</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/R
ole-Playing-Games/Star-Wars-Jedi-Knight-Jed-iAcademy/Star-Wars-Je
di-Knight-Jedi-Academy.html">Star Wars Jedi Knight Jedi
Academy</option>
<option
value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
port-Games/World-Championship-Snooker-2004/World-Championship-Sno
oker-2004.html">World Championship Snooker 2004</option>
<option value=""></option>
<option value=""></option>
<option value=""></option>
<option value=""></option>
<option value=""></option>
</select>

det er i såden en rullemenu jeg vil ændre farven

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-11-04 17:43

Kristian wrote:
> [...]
> value="http://www.avalon-games.net/GamesA-Z/Xbox-Games-Category/S
> hooting-Games/007-Agent-Under-Fire/007-Agent-Under-Fire.html">007
[klip]

> det er i såden en rullemenu jeg vil ændre farven

Jeg tror, de fleste i gruppen ved, hvordan man laver en select-boks. der er
ikke nogen grund til at smide koden til en boks med 30 options i et indlæg,
hvor du vil style en scrollbar.

Jeg ved muligvis hvordan det kan gøres, men jeg hader det så meget, at jeg
ikke vil røre ved det. Jeg er allergisk for stylede scrollbars.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kristian

Dato : 29-11-04 18:09

> Jeg tror, de fleste i gruppen ved, hvordan man laver en select-boks. der er
> ikke nogen grund til at smide koden til en boks med 30 options i et indlæg,
> hvor du vil style en scrollbar.

Unskyld men skulle sq skynde mig !
og tak fordi du er den eneste der forstår hvad jeg mener !
nu håber jeg i kan hjælpe mig !!!

Vhs.
Kristian Ladefoged

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-04 18:27

Kristian skrev:

>og tak fordi du er den eneste der forstår hvad jeg mener !

Det er han nu ikke, men det kan *ikke* lade sig gøre medmindre du
vil lave en psudodropdown, som jeg tidl. har skrevet.

(med <div> og overflow:auto)

Med ellers må Erik modbevise mit udsagn, så du kan få at se, at
jeg tager fejl.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-11-04 21:14

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Med ellers må Erik modbevise mit udsagn, så du kan få at se, at
> jeg tager fejl.

Det kan såmænd lige så vel være mig, der tager fejl. Jeg ved, at man i IE
kan style scrollbaren i body og i en div med overflow. Men da jeg som før
nævnt ikke bryder mig om den slags, har jeg ikke undersøgt, om der skulle
være en begrænsning i forhold til select-bokse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : from south

Dato : 29-11-04 18:25

Kære Erik....
"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en
meddelelse news:41ab51a3$0$66401$14726298@news.sunsite.dk...
> Kristian wrote:
[snip]
> Jeg ved muligvis hvordan det kan gøres, men jeg hader det så meget, at
> jeg
> ikke vil røre ved det. Jeg er allergisk for stylede scrollbars.

Tak, mange tak. Erik
Tak, fordi du gider fortælle disse unge løver, at "det gør man bare
ikke" , lær dem hellere at lave kode. Mvh Knud