Tun og forsikring.
Fra : ZyConFlex

Dato : 18-05-01 08:21

Hejsa...

Jeg er faldet på min Sonic som har kaskoforsikring.
Den er "tunet" (skiverne fjernet) så den kører 80...

Men forsikringen dækker jo tydeligvis ikke når ringene er pillet, også
selvom jeg skvattede på en grusvej hvor jeg ikke kørte mere end 20 =)

Men hvad gør jeg så? Skal jeg smide ringene på hurtigts muligt og så bare
fløjte når taxatormanden kommer og kigger på svinet?

/Flex

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-05-01 08:34

"ZyConFlex" <inboxdeflection@sol.dk> skrev i en meddelelse > Hejsa...

> [...]
>
> Men hvad gør jeg så? Skal jeg smide ringene på hurtigts muligt og så bare
> fløjte når taxatormanden kommer og kigger på svinet?

Tjah.. Der kan jo ikke ske noget ved det. Så gør du bare det. Ellers må du
jo ødelægge noget mere, så den ikke kan køre

Hilsen Thomas

Fra : Nikolaj Bøgh-Nederma~

Dato : 18-05-01 10:35

En Sonic kan ikke køre 80 hvis skiverne er taget. Jeg har selv en, og jeg
ved at speedometeret ikke viser den rigtige hastighed... Du skal mere regne
med en 60 - 70 km/t

MVH

Nikolaj ;)

Fra : Martin Hammer

Dato : 18-05-01 10:47

Hej Flex,

Jeg tvivler en del på at taxatoren skiller den ad for at checke om skiverne
er der, men hvad ved jeg... det skader vel ikke at sætte dem på!

Jeg er selv skvattet på min egen scooter med ca. 80 km/t (-skiver +ikke
neddroslet forrør til udstødning) -med kaskoforsikring!!! Og ja, jeg spurgte
naturligvis forhandleren om det var et problem inden jeg afleverede den -og
det var det IKKE!!! Jeg aner selvfølgelig ikke om forhandleren har sat den
tilbage til original stand inden taxatoren kom, men jeg tvivler -for kort
efter at den var belvet repareret har jeg selv monteret tuncylinder på
den... og der måtte jeg desværre også skifte udstødningen fordi den gamle
havde rustet sig fast på cylinderen. Derfor har forhandleren næppe haft
denne taget af.
Jeg ved ikke hvor meget taxatoren checker, men på mit ikke neddroslede
forrør stod der "for race only" (eller noget lignende) ingraveret... så jeg
tror ikke du skal være så bange for dine skiver!

/Martin

PS: Det kan ikke anbefales at styrte ...det gør sku ondt! Især med 80
km/t...

Fra : allan

Dato : 18-05-01 16:19

"Martin Hammer" <medic@yifan.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare

> du skal ikke gøre noget forsikringsselskabet skal bevise at de den øgede
effekt du har fået ud af indgrebet er skyld i uheldet, fjener du skiverne
kan forsikringsselskabet få en mistanke om der er fortaget andreting sløret
eller tilføjet ekstra skade. (forsikringssvindel) du kan blive smidt ud af
selskabet med en sindsyg præmie stigning i dit nye selvskab til følge.
spørg taxatoren svar som det er, selv om du har skidt i nellerne , er
problemet ikke stører end du nemt kan rede dig ud af dem

aj

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 04:56

> PS: Det kan ikke anbefales at styrte ...det gør sku ondt! Især med 80
> km/t...

Så tag noget ordentligt udstyr på! Hvis du ikke kan klare mosten...

-Steen

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 20-05-01 18:19

[snip]

Bare skynd dig at gøre den lovlig (så den kun kører 30-40), så er det i orden!
Især da du kun kørte 20 da du skvattede...

--
Regards [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 02:24

> Bare skynd dig at gøre den lovlig (så den kun kører 30-40), så er det i
orden!
> Især da du kun kørte 20 da du skvattede...

Gu er det da ej i orden fjols! Jeg vil kraftedeme ikke betale for en
snotunge der ikke kan køre lige på sin knallert! Han betaler selv - basta!

-Steen

Fra : RpR

Dato : 21-05-01 06:01

>Gu er det da ej i orden fjols! Jeg vil kraftedeme ikke betale for en
>snotunge der ikke kan køre lige på sin knallert! Han betaler selv - basta!

Lær lidt om hvordan man taler på usenet.
www.usenet.dk

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 17:15

> Lær lidt om hvordan man taler på usenet.
> www.usenet.dk

Mon ikke der samme sted står at det er tåbeligt at udbrede sig om ulovlige
ting og sager på usenet? Jeg tror ikke du behøver belære mig om hvordan man
bør opføre sig her...

-Steen

Fra : RpR

Dato : 21-05-01 20:52

>Mon ikke der samme sted står at det er tåbeligt at udbrede sig om ulovlige
>ting og sager på usenet? Jeg tror ikke du behøver belære mig om hvordan man
>bør opføre sig her...

Noget tyder ellers på det.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 23:46

> Noget tyder ellers på det.

Ingen kommentarer til Jeres udskejelser?

-Steen

Fra : John Hewalo

Dato : 21-05-01 21:30

On Mon, 21 May 2001 17:14:53 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

klip/

>Jeg tror ikke du behøver belære mig om hvordan man
>bør opføre sig her...

Tja, du virker da ellers som en der mangler viden om hvordan man
opfører sig i det offentlige rum.

John

--
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 23:46

> Tja, du virker da ellers som en der mangler viden om hvordan man
> opfører sig i det offentlige rum.

Hehe, men det gør jeg ikke. Det gør til gengæld alle I, der åbenlyst taler
om ulovligheder her. Hvad er værst?

-Steen

Fra : RpR

Dato : 22-05-01 06:17

>Hehe, men det gør jeg ikke. Det gør til gengæld alle I, der åbenlyst taler
>om ulovligheder her. Hvad er værst?

Det har på intet tidspunkt været ulovligt at diskutere om emnet. At jeg
f.eks har den holdtil til forsikringer som jeg har, er i og for sig mit eget
problem. Jeg er ganske klar over at der vanker en klækkelig bøde hvis
selskabet skulle finde ud af noget.
Men fortsat, firmaet var slet ikke intereseret i at vide hvorvidt min
knallert var ulovlig dengang bilisten drejde ud foran mig. Jeg kunne for den
sags skyld have ladet tunsættet side på knallerten.
Og om folk vil følge det jeg skriver her i gruppen er vel op til den
enkelte?

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 22:27

> Det har på intet tidspunkt været ulovligt at diskutere om emnet.

Det er ulovligt i sig selv at opfordre til ulovligheder.

> Og om folk vil følge det jeg skriver her i gruppen er vel op til den
> enkelte?

Ja, men du kan få problemer for bare at foreslå det, selvom ingen fulgte dit
råd.

Mvh
Steen

Fra : RpR

Dato : 23-05-01 05:13

>Det er ulovligt i sig selv at opfordre til ulovligheder.

Hvis vi endelig skal komme ind på legal crap, så kunne jeg blot skrive
nedenunder at jeg ikke kan anbefale det, da det er ulovligt.. =)

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 21-05-01 23:18

> Tja, du virker da ellers som en der mangler viden om hvordan man
> opfører sig i det offentlige rum.

100% enig...

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 00:18

> 100% enig...

Flot rapand! Er det måske kæmpepli at udbrede sig om sine ulovligheder i et
offentligt forum?

-Steen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:54

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Flot rapand! Er det måske kæmpepli at udbrede sig om sine ulovligheder i
et
> offentligt forum?

Er det ulovligt at udbrede sig om sine ulovligheder?

Hint: Svaret er nej.

--
_
|_|

Fra : John Hewalo

Dato : 25-05-01 07:24

On Thu, 24 May 2001 03:54:00 +0200, "PHK" <phk@esenet.dk> wrote:

>Er det ulovligt at udbrede sig om sine ulovligheder?

Det er vel ikke ulovligt, men er det klogt?

--
Venlig hilsen
John
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det!
FORTES FORTUNA JUVAT

Fra : PHK

Dato : 05-06-01 14:14

"John Hewalo" <john.hewalo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke ulovligt, men er det klogt?

Nu gav jeg dig et hint, så skal du også give mig et ;)

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:35

> Er det ulovligt at udbrede sig om sine ulovligheder?
>
> Hint: Svaret er nej.

Svaret er faktisk "Ja". Du kan knaldes på det du udbreder dig om herinde.
Samtidig er det ubestrideligt ulovligt at opfordre til ulovligheder, hvilket
det meste af det der foregår herinde kan karakteriseres som.

Mvh
Steen

Fra : PHK

Dato : 05-06-01 14:16

> [...]
hvilket
> det meste af det der foregår herinde kan karakteriseres som.

Har du eksempler på domme for det - eller er det bare noget du finder på?

--
_
|_|

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:53

> [...]
> ting og sager på usenet? Jeg tror ikke du behøver belære mig om hvordan

Det ser jeg alle mulige tegn på at du i aller højeste grad behøver!

Jeg har endnu ikke set et eneste mail fra dig hvor du udtrykker dig efter de
anbefalinger www.usenet.dk/etikette giver.

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:36

> Jeg har endnu ikke set et eneste mail fra dig hvor du udtrykker dig efter
de
> anbefalinger www.usenet.dk/etikette giver.

Så har du vist ikke set efter - igen.

Det er også noget med at hvis folk opfører sig tilstrækkeligt tåbeligt, så
er de jaget vildt, oig ikke obeskyttet af en simpel høflighedsforanstaltning
som netikette.

Mvh
Steen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 18-05-01 17:13

> Tjah.. Der kan jo ikke ske noget ved det. Så gør du bare det. Ellers må du
> jo ødelægge noget mere, så den ikke kan køre
>
> Hilsen Thomas

Det er sgu ikke for snedigt sagt Thomas. Hvorfor tror du præmierne er store på
vores forsikringer??
Fordi sindsforvirede tåber som dig kommer med sådan nogle idiotforslag.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-01 15:44

Jeg har nu en rimelig godt smadret knallert. Med kasko. Jeg har ikke
personligt smadret den - det har jeg folk til ;).

Men jeg har opkrævet 1000 kroner hver gang. Det er blevet til 4000 og en
godt og grundigt smadret knallert. Men så var det jeg tænkte. Kan
forsikringen finde på at sige. Hey, du har jo styrtet flere gange. Eller
skal jeg bare lade som om styrtet var vildt med "kun" 30 km i timen ??

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-05-01 01:46

Fjed L skrev i meddelelsen ...
> [...]
>forsikringen finde på at sige. Hey, du har jo styrtet flere gange. Eller
>skal jeg bare lade som om styrtet var vildt med "kun" 30 km i timen ??

hm det går ikke at være styrtet af flere gange og så lægge dem sammen...

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 04:57

> [...]
>
> Men hvad gør jeg så? Skal jeg smide ringene på hurtigts muligt og så bare
> fløjte når taxatormanden kommer og kigger på svinet?

Nej, du skal selv betale. Jeg gider ikke betale for at du tuner din knallert
og render og smadrer den bagefter.

-Steen

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 20-05-01 18:19

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message news:enGN6.20348$zv2.2649762@news010.worldonline.dk...

> Nej, du skal selv betale. Jeg gider ikke betale for at du tuner din knallert
> og render og smadrer den bagefter.

Undskyld men hvem tror du egentlig du er?

--
Regards [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 02:25

> Undskyld men hvem tror du egentlig du er?

Én der ikke gider betale for andres leg - hvem tror du du er?

-Steen

Fra : Morten Olsson

Dato : 27-05-01 22:23

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, du skal selv betale. Jeg gider ikke betale for at du tuner din
> [...]

Måske har jeg misforstået.... men han styrtede med 20 km/t - det kunne vel
lige så godt være sket
selvom knallerten havde været fuldt ud lovlig.... Hvad er så problemet i, at
han ønsker at gøre brug
af sin forsikring ?
Jeg kunne til dels forstå din harme hvis han var ræset gennem byen med 60 og
var knaldet ind i en
højresvingende bil eller noget - men det er jo ikke tilfældet her....

Og så lige et personligt råd.... Jeg kan sætte mig ind i nogen af dine
klagepunkter Steen - jeg er ligefrem
enig med dig i noget af det du siger. Men hvis du vil have folk til at lytte
til dig (hvilket forhåbentlig er ideen )
bør du måske forsøge at formulere dig en anelse mere høfligt... jeg har
endnu ikke været ude for at folk
blev lettere at tale med når jeg kaldte dem snotvalp o.lign.....

Hvis du ikke er steroide-vrag eller karate-ekspert tvivler jeg da i øvrigt
på at du opfører dig sådan overfor
fremmede i den "rigtige" verden ?

Dette er ikke - gentager: IKKE en flamme - blot mine synspunkter og et 100%
velment råd...

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 27-05-01 23:35

> [...]
og
> var knaldet ind i en
> højresvingende bil eller noget - men det er jo ikke tilfældet her....

Måden uheldet sker på er ligegyldig, mener jeg. Det svarer til gerne at
ville spille lotto, men kun hvis udfaldet er gunstigt. Man kan ikke have
kaskoforsikret en tunet knallert - ligegyldig om uheldet skete imens han
kørte 20 km/t. Det er enten/eller.

> [...]
> endnu ikke været ude for at folk
> blev lettere at tale med når jeg kaldte dem snotvalp o.lign.....

Jojo - jeg *er* faldet ned...Den post du svarer på er jo hele 7 dage gammel

> Hvis du ikke er steroide-vrag eller karate-ekspert tvivler jeg da i øvrigt
> på at du opfører dig sådan overfor
> fremmede i den "rigtige" verden ?

Næh, normalt er jeg da en flink og rar mand

> Dette er ikke - gentager: IKKE en flamme - blot mine synspunkter og et
100%
> velment råd...

Klart klart - jeg har forstået. Jeg bliver ikke sur fordi du siger din
mening. Endda på en pæn og høflig måde.

Mvh
Steen

Fra : Morten Olsson

Dato : 27-05-01 23:26

> [...]
> ville spille lotto, men kun hvis udfaldet er gunstigt. Man kan ikke have
> kaskoforsikret en tunet knallert - ligegyldig om uheldet skete imens han

Hmmm - jeg kan nææææsten følge dig - men hvis man nu forestillede sig,
at manden ikke havde gjort brug af forsikringen hvis skaden var sket med
50 km/t ?
Ok - det er jo desværre nok ikke særlig sandsynligt - men i det isolerede
tilfælde hvor han kører 20 er den jo god nok ?

- - - - -

> Klart klart - jeg har forstået. Jeg bliver ikke sur fordi du siger din
> mening. Endda på en pæn og høflig måde.

Jamen så er (næsten) alle jo glade

venlig hilsen
Morten Olsson
/me sætter sig til at repetere Java

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-05-01 12:27

> Hmmm - jeg kan nææææsten følge dig - men hvis man nu forestillede sig,
> at manden ikke havde gjort brug af forsikringen hvis skaden var sket med
> 50 km/t ?

Ja, det kan man nok ikke håbe på

> Ok - det er jo desværre nok ikke særlig sandsynligt - men i det isolerede
> tilfælde hvor han kører 20 er den jo god nok ?

Iogmed det sandsynligvis var ret tilfældigt at det lige var 20 km/t, så
synes jeg ikke den er god nok. Hvis han nu *altid* kun kørte 20 km/t, selvom
den var tunet, så ok. Ellers ikke.

Mvh
Steen