E-Mail
webnoob 5265
Firefox - Automatisk .dk på hjemmesiderq
Fra : Jan M

Dato : 29-11-04 08:45

Hej NG

Jeg er lige skiftet til ovenstående, fra IE. Jeg har altid været meget glad
for muligheden med f.eks. kun at skirve tv2 og så trykke CTRL+enter
hvorefter IE retter det til www.tv2.dk

Jeg kunne meget godt tænke mig samme mulighed i Firefox, men kan ikke få den
til andre endelser end .com, .net eller .org alt efter hvilken kombination
af ctrl, alt og shift jeg bruger.
Jeg har været inde på about:config og ændret linien
browser.fixup.alternate.suffix fra .com til .dk.
Men jeg kan ikke se nogen forskel.

Er der en måde hvorpå jeg kan få firefox til at skrive .dk for mig?

Fra : Stig Andersen

Dato : 29-11-04 13:43

Jan M wrote:
> [...]
> Men jeg kan ikke se nogen forskel.
>
> Er der en måde hvorpå jeg kan få firefox til at skrive .dk for mig?

Det virker fint hos mig. Hvis jeg skriver "tv2" og taster Enter, loader
"tv2.dk". Det samme gælder, hvis jeg skriver "dsb". Så loader "dsb.dk".

Men prøv at spørge i gruppen dk.edb.internet.software.browser. Gruppen
her er kun for mail og news.

Held og lykke

Stig

--
B: www.informationsarkitektur.info

Fra : Anders Lund

Dato : 29-11-04 22:47

Stig Andersen wrote:

> Det virker fint hos mig. Hvis jeg skriver "tv2" og taster Enter, loader
> "tv2.dk". Det samme gælder, hvis jeg skriver "dsb". Så loader "dsb.dk".

Hvis du kun skriver "tv2", bliver der så ikke fortaget en Google
søgning? Altså at det ikke er Firefox som vælger at det skal være .dk.

Hvad sker der hvis du prøver "intel"? Ryger du ind på www.intel.com
eller http://www.intel.com/cd/corporate/europe/emea/eng/denmark/183326.htm ?

> Men prøv at spørge i gruppen dk.edb.internet.software.browser. Gruppen
> her er kun for mail og news.

Det har du så evig ret i. :)

FUT er sat til d.e.i.s.browser.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 29-11-04 17:32

Jan M wrote:

> Jeg har været inde på about:config og ændret linien
> browser.fixup.alternate.suffix fra .com til .dk.
> Men jeg kan ikke se nogen forskel.
>
> Er der en måde hvorpå jeg kan få firefox til at skrive .dk for mig?

Det virker fint her. Jeg har tilføjet "Danish" i:

Tools-->Options-->General-->Languages

Men som Stig skriver er der nok større chance for hjælp i browser
gruppen. Jeg sætter en FUT til den.

FUT: dk.edb.internet.software.browser.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Carl

Fra : Jan M

Dato : 30-11-04 09:38

Jeg ser, nu, at det er den helt gale gruppe.

undskyld, jeg ved ikke lige hvorfor jeg ramte forkert.