E-Mail
webnoob 5265
Sort order i Thunderbird
Fra : __PSir__

Dato : 22-11-04 20:43

Jeg har længe søgt et godt alternativ til OE - og Thunderbird ser jo
lovende ud. Har bare et problem: Sortering. Jeg ønsker at seneste dato
skal være øverst, dvs. senest indsendte emne (ikke de enkelte svar
senere). Standard synes at være modsat. Så trykker jeg på "date", og så
kommer de nyeste øverst. Men så er det de enkelte SVAR som ligger fra
toppen af, dvs. de er ikke lagt ind i pgl. debat, men har hver deres
separate linie. Jeg vil jo have, det skal ligge sammen, som i OE. Jamen
så vælger jeg "collaps threads" og så lykkes det, tilsyneladende. Indtil
næste gang jeg åbner en gruppe - så skal jeg det hele igennem igen.
Jeg overser sikker noget - men hvad? Hvordan får jeg det sat op efter
mine ønsker - og således at det virker HELE tiden??
Preben

Fra : L[x]

Dato : 22-11-04 20:58

__PSir__ wrote:
> [...]
> Jeg overser sikker noget - men hvad? Hvordan får jeg det sat op efter
> mine ønsker - og således at det virker HELE tiden??

Wiev -> Sort by -> Order Recieved
Wiev -> Sort by -> Decending
Wiev -> Sort by -> Threaded

En hurtigere løsning er at trykke 1 eller 2 gange på knappen yderst til
venstre i mail vinduet. Den med hjælp-teksten "cilck to display message
threads" (til ventre for den med attachments).

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : ___PSir___

Dato : 23-11-04 23:15

> Wiev -> Sort by -> Order Recieved
> Wiev -> Sort by -> Decending
> Wiev -> Sort by -> Threaded

Ja, det kan jeg godt se at det virker. Men tilsyneladende er default sat
til Ascending, da alle nye grupper er sorteret sådan. Kan man ikke lave
det om, så default altid er descending?
preben

Fra : L[x]

Dato : 24-11-04 00:21

___PSir___ wrote:

> Ja, det kan jeg godt se at det virker. Men tilsyneladende er default sat
> til Ascending, da alle nye grupper er sorteret sådan. Kan man ikke lave
> [...]

Oh, det er der du vil hen. Ikke mig bekendt, men muligt jeg tager fejl.
Der findes muligvis en extention her:

https://update.mozilla.org/extensions/?application=thunderbird

men jeg er ikke sikker.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : L[x]

Dato : 24-11-04 00:23

Er det i øvrigt med vilje, at du også sender en mail til mig i
forbindelse med dit svar på tråden?

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : ___PSir___

Dato : 24-11-04 08:31

L[x] wrote:
> Er det i øvrigt med vilje, at du også sender en mail til mig i
> forbindelse med dit svar på tråden?

næ...jeg er helt ny til Thunderbird, så det må være en eller anden
default setting, der har sørget for det...?!

Fra : L[x]

Dato : 25-11-04 00:34

___PSir___ wrote:

> næ...jeg er helt ny til Thunderbird, så det må være en eller anden
> default setting, der har sørget for det...?!

Det er da muligt, men da ingen har påtalt det for mig, tvivler jeg på
det. Jeg bruger thunderbird, næsten med default settings.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 25-11-04 10:05

Den 24-11-2004 00:23, skrev L[x]:
> Er det i øvrigt med vilje, at du også sender en mail til mig i
> forbindelse med dit svar på tråden?

Det lyder som om at PSir trykker på 'Reply All' i stedet for 'Reply'?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : ___PSir___

Dato : 25-11-04 11:33

Morten K. Hansen wrote:

> Det lyder som om at PSir trykker på 'Reply All' i stedet for 'Reply'?

Ja, gammel vane fra OE, hvor reply all er hele nyhedsgruppen, og reply
bare er til afsenderen. I thunderbird er det åbenbart omvendt. Sorry.
preben