Prikker på skærmen
Fra : S L Hougesen

Dato : 01-12-04 00:26

Hej alle.

Jeg er den seneste tid begyndt at få en masse prikker på skærmen, prikker
som kommer og går som de har lyst til - og nogen gange er det værre end
andre. (Se skærm-dump her: http://home1.stofanet.dk/slh/screen.jpg )

Problemet opstår kun når jeg har installeret Nvidias drivere (nyeste) og
altså ikke når jeg bare anvender windows egne standard drivere, og jeg må
vel dermed kunne udelukke at der er tale om en hardwarefejl. Iøvrigt havde
jeg ikke problemet før efter jeg installerede WinXP SP2.

Jeg har følgende konfiguration:

VT8367-8233 bundkort med VIA chipsæt
AMD Athlon XP 1800, MMX, 3DNow
758 Mb Ram
Nvidia Geforce3 TI 200 grafik-kort.
Windows XP Professionel (DK) med SP2 og alle øvrige opdateringer.
DirectX v9.0c
Nyeste drivere til både bundkort og grafikkort.

ER mit grafikkort ved at ryge sig en tur, eller kan nogen hjælpe mig med at
løse mit problem?

Med venlig hilsen
Stiig

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-12-04 09:51

> [...]
> vel dermed kunne udelukke at der er tale om en hardwarefejl. Iøvrigt havde
> jeg ikke problemet før efter jeg installerede WinXP SP2.

Anvend de drivere der virker og vent på at nVidia får rettet deres drivere.

> ER mit grafikkort ved at ryge sig en tur,

Ikke hvis problemet ikke er der med de gamle drivere.

Niels Dybdahl

Fra : S L Hougesen

Dato : 01-12-04 19:17

Hej Niels og tak for dit svar.

Jeg kan forstå på dig at det altså må være et eller andet med
drivercompatibilitet med den ny Service Pac 2 til Windows XP, ikke sandt.

Det trøster mig at det ikke er kortet der er ved at gå

Hilsen
Stiig

Fra : Steen Jensen

Dato : 01-12-04 23:53

Har du et antivirus prg til at køre når du installere nvidia driveren kan
det meget vel være det der er galt.

Mvh Steen Jensen

Fra : S L Hougesen

Dato : 02-12-04 00:32

Hej Sten

Tak for dit input. Jeg har lukket antivirus AVG ned inden installationen og
jeg har prøvet at installere forskellige versioner af driverne, men lige
meget hjælper det. Prikkerne drøner bare rundt på skærmen som sne på et
fjernsyn - men kun når der er aktivitet på skærmen, dvs musen flyttersig,
eller der er levende grafik.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over det, da jeg ikke kan anvende
flere af mine programmer.

Ellers tak for dit indput.

Hilsen
Stiig

Fra : ha

Dato : 02-12-04 16:38

> Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over det, da jeg ikke kan
> anvende flere af mine programmer.

Jeg har faktisk fået et tilsvarende problem her til morgen, mit skærm-
billede er også pludselig med en masse streger. Kan ses på
http://www.haweb.dk/test/udsnit-screen.jpg
Jeg har i k k e nyinstalleret noget som helst, men forsøgte alligevel
med en gendannelse af et image jeg havde liggende. Samme resultat.

Især ved levende billeder (TV og film) er den helt gal.

Min egen teori er, at det er grafikkortet der er ved at stå af, men jeg
håber selvfølgelig det ikke er tilfældet, og hører gerne evt. yderligere
forslag.

/ha

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-12-04 21:08

Hej

S L Hougesen wrote:
> ER mit grafikkort ved at ryge sig en tur, eller kan nogen hjælpe mig med at
> løse mit problem?

For mig ligner det ramfejl på kortet. Du kan prøve at sætte hastigheden
ned på kortet og se om de forsvinder.

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : ha

Dato : 04-12-04 22:16

Karsten Feddersen wrote:
> For mig ligner det ramfejl på kortet. Du kan prøve at sætte
> hastigheden ned på kortet og se om de forsvinder.

Hvor(dan) gør man det ?

/ha

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-12-04 20:48