Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
lydløs køling til graffikkort?
Fra : millos

Dato : 30-11-04 15:04

er det muligt at sætte nogle af de her 3 på et radeon 9800 pro, og er det
nogen der har erfaringer med det?

på forhånd tak

Fra : Brian Lund

Dato : 30-11-04 16:44

> er det muligt at sætte nogle af de her 3 på et radeon 9800 pro, og er det
> nogen der har erfaringer med det?

Ja det kan du godt! (Hvis de ellers er magen til Zalmans kølere)
Men jeg tvivler på at du kan køre kortet helt passivt kølet, der skal nok
noget luft forbi køleren for at den kan holde sig kold nok...

Zalmans kølere:

Jeg har selv en 80C på mit Radeon 9500 Pro, men jeg var nødt til at montere
en blæser (en støjsvag 40mm) for ellers crashede den i krævende spil...

Så jeg anbefaler at du køber en blæser, f.eks. zalmans egen:
Og monterer på kortet...

Brian

Fra : millos

Dato : 30-11-04 16:52

okay, men hvis jeg nu sætter en af de kølerer som jeg fandt på, og sætter 1
eller 2 lownoise blæsere i kabinettet, så der kommer godt airflow. Kan det
så ikke være en mulighed?

Fra : JRS -8260

Dato : 30-11-04 18:04

"millos" <nospam@hd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
1
> eller 2 lownoise blæsere i kabinettet, så der kommer godt airflow. Kan det

Igår sad jeg lige og rodede i en amd 64+ med Radeon x800.. Den har heatpipe
på og zalmans blæser der passede dertil. Blæseren larmer dog helt tosset på
fuld fart, så jeg prøvede at slukke for den.. Heatpipen bliver ikke varmere
end hånd temp, og oplevede ingen problemer med at spille HL2..
Herligheden sidder i et chieftec kabinet med en 120mm bagi og en 80mm fori..
Begge på 7v..
Så jeg vil da egenligt tror det nok skulle kunne klare en R9800..

MVH
JRS

Fra : millos

Dato : 30-11-04 18:13

fantastisk! hehe.. :) for jeg er i gang med projeket "så lydløs pc som
muligt" hehe... så vil osse passiv køle min cpu. og så bar en eller 2
blæsere i kabinet 10db. nice ;)

Fra : Mads

Dato : 30-11-04 19:00

On Tue, 30 Nov 2004 16:52:22 +0100, "millos" <nospam@hd.dk> wrote:

>okay, men hvis jeg nu sætter en af de kølerer som jeg fandt på, og sætter 1
>eller 2 lownoise blæsere i kabinettet, så der kommer godt airflow. Kan det
>så ikke være en mulighed?

Jo da. Jeg har f.eks. et Radeon 9600XT som er 100% passivt
kølet med en Zalman heatpipe køler. ( den billigste model )
Kortet er endda lettere overclocket, men alligevel bliver
kølepladerne knap lunkne og kortet er helt stabilt i spil.

Udover blæseren i PSU'en har jeg en 80mm blæser nederst
i fronten som kører på 7 volt for at skabe lidt airflow hen over
mine harddiske som hænger i elastikker. Det er alt hvad jeg
har til at skabe flow i kabinettet, men det er altså nok.

mvh Mads