Grafik jungle
Fra : Hans

Dato : 29-11-04 20:58

Jadav!

Jeg har et ATI Radeon 9700 pro.

Det er ellers godt, men alderen begynder at trykke når det gælder Doom3 og
HL2.
Jeg vil skifte CPU, bundkort, RAM og grafikkort.

Hvilket grafikkort skal jeg købe. ????

Jeg betalte 3-4000 kr. for mit 9700pro i tidernes morgen, jeg vil ikke
betale så meget igen.
Det er sikker bedre at give ca. det halve og så skifte dobbelt så tit.

Hvad med 6600GT som mange snakker om, gad vide hvor meget hurtiger det er i
forhold til mit 9700pro??

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-11-04 22:05

Hans wrote:
> Jeg har et ATI Radeon 9700 pro.
>
> Det er ellers godt, men alderen begynder at trykke når det gælder
> Doom3 og HL2.
> Jeg vil skifte CPU, bundkort, RAM og grafikkort.

Kunne være interessant at vide hvad du har tænkt dig at skifte til, med
pci-e får du lidt flere muligheder.

> Hvilket grafikkort skal jeg købe. ????
>
> Jeg betalte 3-4000 kr. for mit 9700pro i tidernes morgen, jeg vil ikke
> betale så meget igen.
> Det er sikker bedre at give ca. det halve og så skifte dobbelt så tit.

Det giver endnu mere at lade være med at købe det allerdyreste, det
næstbedste er oftest langt billigere.

> Hvad med 6600GT som mange snakker om, gad vide hvor meget hurtiger
> det er i forhold til mit 9700pro??

Venter også med stor spænding på det 6600GT kort, i agp udgaven vel at mærke
..

Prøv at se her:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041119/index.html

Der er en del benchmarks af kortet, den er ganske vist ikke direkte
sammenlignet med 9700 pro, men derimod 9800 Pro og FX5950 Ultra samt
gf6800, så kan du selv regne dig lidt frem til hvordan dit 9700 kort står i
forhold til dem.

En del tyder på at det er et godt kort mht pris/ydelse. 6800 koster en hel
del mere, men ydelsen følger ikke prisen så langt.

Fra : Hans

Dato : 30-11-04 16:05

Jadav!

Jeg havde en skummel plan om at købe dette.

Jeg er dog ikke sikker på at det er den helt rigtige ram jeg har valgt

ASUS P5GDC Deluxe 1.069 kr. 0,00 % 1.069 kr.

Pentium 4 550 3.4 GHz 1.969 kr. 0,00 % 1.969 kr.

Kingston ValueRAM 2 x 512 MB 1.864 kr. 0,00 % 1.864 kr.

Club-3D GeForce 6600GT 1.329 kr. 0,00 % 1.329 kr.

Det var eneligt billigt kun ca. 6500kr. (C:

Fra : Hans

Dato : 30-11-04 16:08

Jadav igen.

Det kunne da godt være jeg skulle undersøge om jeg skulle have en ny
strømforsyning også.
Min er kun en 300 - 350W.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 30-11-04 09:09

On Mon, 29 Nov 2004 20:58:13 +0100, "Hans" <hans1967test@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad med 6600GT som mange snakker om, gad vide hvor meget hurtiger det er i

Jeg ville tage med i betragtning, at bundkort med AGP nok ikke findes
på markedet så længe endnu.

Pci-express

mvh

John

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-11-04 19:53

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote in message news:piaoq01qn54mknl31rf2jdk84p4so5v31f@4ax.com...
> Jeg ville tage med i betragtning, at bundkort med AGP nok ikke findes
> på markedet så længe endnu.

Argg til den tid så skal han jo alligevel skift grafikkort igen, men ellers tror jeg nu nok at AGP
bliver ved med at side på div bundkort de næste par år, og til den tid er der kommet en ny ting
der er bedre end PCI-E.
--
Hilsen Martin.