Skærme
Fijala 3554
Mermaid ventura TFT 15,1 - 2 spørgsmål
Fra : Vivi Aggergaard

Dato : 02-12-04 19:41

Hej alle i kloge derude...
Kan ovennævnte skærm bruges til XP?

Lige nu sidder den til en død maskine og de evt. installationer + min
webmaster
er væk - og hvor finder jeg drivere til den???? -
Har søgt på nettet, men uden held..
Kan nogen hjælpe? Jeg vil så gerne bruge min dejlige skærm igen...
På forhånd tak.
Vivi

Fra : Mariusz Rogowski

Dato : 02-12-04 20:04

Hej VIVI

Jeg har en tilsvarende tilsluttet til min stationær. Dette er blevet gjort
uden driver e.l. Xp burde slev finde det nødvendige frem (plug&play).

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 01:36

> [...]
> Har søgt på nettet, men uden held..
> Kan nogen hjælpe? Jeg vil så gerne bruge min dejlige skærm igen...

Du behøver ikke driver til skærmen ( har selv en kørende på Win2K )

Men er det den digitale model er problemet jo at der ikke kan skaffes andre
grafikkort end de originale.
Så det er måske her du mangler en driver?

Jeg har også den digitale version af Mermaid skærmen, så hvis du mangler
driver til grafikkortet, så skriv hvad dit kort er for et,

Rune

Fra : Vivi Aggergaard

Dato : 03-12-04 18:11

ehm.. Rune.. hvordan ser jeg om det er den digitale version af skærmen?
Vivi

Fra : Peter J

Dato : 03-12-04 22:12

"Vivi Aggergaard" <viv18@stofanet.dk> skrev

> ehm.. Rune.. hvordan ser jeg om det er den digitale version af skærmen?

Nu er jeg godt nok ikke Rune, men jeg blander mig alligevel

Hvis din skærm har et skærmkabel, som passer i almindeligt grafikkort og får
strøm via en ekstern strømforsyning er det den analoge udgave. Så vidt jeg
husker får de fleste digitale Mermaid-skærme strøm direkte fra grafikkortet
(dvs. der er ikke en ekstern strømforsyning til skærmen)

Kig i øvrigt på http://www.mermaid.dk/ for manualer og drivere. Hvis alt
andet glipper kan du kontakte Mermaid på tlf.: 44 52 95 00.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 01:24

"Peter J" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> "Vivi Aggergaard" <viv18@stofanet.dk> skrev

> Nu er jeg godt nok ikke Rune, men jeg blander mig alligevel

Velkommen til...

> [...]
grafikkortet
> (dvs. der er ikke en ekstern strømforsyning til skærmen)

Den digitale skærm jeg har har nu en strømforsyning ligesom den "gamle".

Forskellen ligger i om stikket (på skærmkablet) er almindeligt VGA eller
sådan et mærkeligt et det var forgængeren for DVI.
Den digitale skærm er også noget tyndere, men hvis du kun har en er det jo
lidt svært at sammenligne
Bagsiden af den analoge er flad, hvorimod den digitale er tyndere ved
kanterne.

> Kig i øvrigt på http://www.mermaid.dk/ for manualer og drivere. Hvis alt
> andet glipper kan du kontakte Mermaid på tlf.: 44 52 95 00.

Det er jo et godt sted at starte, der kan du tydeligt se hvordan den
digitale er tyndere i kanten.

Rune

Fra : Vivi Aggergaard

Dato : 06-12-04 22:07

Min skærm har en ekstern strømforsyning - så det må være den analoge udgave
jeg har..
Og så vil jeg kigge på mermaid-siden ...
1000 tak for hjælpen... det skulle glæde mig om min skærm kan komme til at
virke med denne pc'er
Glade hilsner fra Vivi

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 02:24

Den digitale skærm fåes også med ekstern strømforsyning !

Fra : Vivi Aggergaard

Dato : 08-12-04 18:06

Ok Rune.. så ringer til bixen hvor den er købt.. de må kunne fortælle mig
det...
Tak for oplysningen...
Vivi

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 21:37

SE NU BARE PÅ STIKKET !

Er det almindeligt VGA stik er den analog.

Rune