Girokonto
Fra : GiWeo

Dato : 02-12-04 17:43

Hejsa

Kan man ikke ny-oprette det mere ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk
www.linkssiden.dk

Fra : Holst

Dato : 02-12-04 18:05

GiWeo wrote:

> Kan man ikke ny-oprette det mere ??

Det er jo BG Bank, der overtog det, så prøv at forhør dig hos dem eller
kig på deres hjemmeside, som nok er bgbank.dk eller bg-bank.dk eller
noget i den dur.

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 02-12-04 19:08

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan man ikke ny-oprette det mere ??

Joda ,
--
Frank
Http://Guezz-shop.dk - http://Guezz.dk hos BGbank er det ingen problem

Fra : GiWeo

Dato : 03-12-04 19:59

Hejsa

>Joda ,

Hvor ?
--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 03-12-04 20:15

> Hejsa

> Hvor ?
> --

Da jeg snakkede med postDanmark om det her for en 4-5 Måneder siden henviste
de mig til BG-Bank (som er min normale bank) , da jeg så snakkede med min
rådgiver skippede jeg ide'en igen , da det kostede et sted omkrong 1000,-
for oprettelsen + noget årsgebyr

Fra : GiWeo

Dato : 04-12-04 14:02

Hejsa

> [...]
>rådgiver skippede jeg ide'en igen , da det kostede et sted omkrong 1000,-

Mon ikke det "bare" er "Fælles Indbetalingskort"

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-12-04 21:59

In news:rfhuq0tslci3lnr8o2m20ihie6fmn88q0n@4ax.com,
GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Kan man ikke ny-oprette det mere ??

Ved ikke, men FI kort ordning, kan en hver pengebutik hjælpe med.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Thomas Andersen

Dato : 02-12-04 22:25

Vi nyoprettede for ca 2 år siden.
Dog koster det 1250,- i kvartalet idag
Vores erfaring ihvertilfælde.

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41af8204$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : BbB

Dato : 02-12-04 22:31

"Thomas Andersen" <thomasandersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Vi nyoprettede for ca 2 år siden.
> Dog koster det 1250,- i kvartalet idag

???? Den pris hopper jegihvert fald ikke på - du må have fået noget mere
med.

BB

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-12-04 06:40

In news:41af8949$0$40650$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
BbB <bbbssslet@hotmail.com> wrote:
> "Thomas Andersen" <thomasandersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> ???? Den pris hopper jegihvert fald ikke på - du må have fået noget
> mere med.

Damn, jeg skal give 750,- for en FI oprettelse, som et engangsbeløb,
ikke noget kvartals halløj..

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 15:08

> Damn, jeg skal give 750,- for en FI oprettelse, som et engangsbeløb,
> [...]

Jeg har for ik så længe siden fået en "girokonto" i bg, da de jo desværre
har monopol på at modtage postanvisninger. Jeg fik en såkaldt servicekonto,
som koster 750 i oprettelse, men til gengæld ikke koster noget
kvartalsmæssigt.

Man kunne også få en anden løsning til 1250 i kvartalet, men den kunne så
noget mer..

God weekend

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-12-04 15:14

In news:41b0734a$0$56286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Per Overarm <*per*langnæsebogstav*allerup*info*> wrote:
> Man kunne også få en anden løsning til 1250 i kvartalet, men den
> kunne så noget mer..

Hvad mere, end at skaffe kunderne et bilag for betalingen?

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 15:30

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41b074b0$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad mere, end at skaffe kunderne et bilag for betalingen?
> --

jeg huskede helt galt...

http://www.bgbank.dk/Link/BGErhvervPriser

MVH Per A

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 17:16

> [...]
> noget kvartalsmæssigt.
>
> Man kunne også få en anden løsning til 1250 i kvartalet, men den kunne så

Æv, jeg har lige fået en FIK kode og skulle betale 0,- for den og 0,- pr.
måned i min Andelskasse

/karsten

Fra : Kasper Holtze

Dato : 04-12-04 00:40

GiWeo wrote:
> Hejsa
>
> Kan man ikke ny-oprette det mere ??

Da jeg prøvede for godt et år siden, fik jeg den besked at det var
udgået, og at man ikke lægere kunne få oprettet en girokonto. Det var
naturligvis i BG Bank, da det var dem der havde/har produktet.

// Kasper

Fra : Nico de Jong

Dato : 04-12-04 07:49

"Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg prøvede for godt et år siden, fik jeg den besked at det var
> udgået, og at man ikke lægere kunne få oprettet en girokonto. Det var
> naturligvis i BG Bank, da det var dem der havde/har produktet.

Det der nok tænkes på, er det der i gamle dage hed Postgiro, som via
Girobank og BG bank (B for Bikuben) blev købt af Danske Bank.
De oprindelige girokonti havde et registreringsnummer 1199, og kunne kun
håndteres på Giro's egne systemer. Da BG Bank blev overtaget af Danske Bank
for 2-3 år siden, blev alle data hørende til Girosystemerne konverteret (jeg
var med i det projekt), og Giro's software skrottet.

Nico

Fra : KHJ

Dato : 04-12-04 17:21

Nico de Jong wrote:
> [...]
> Danske Bank for 2-3 år siden, blev alle data hørende til
> Girosystemerne konverteret (jeg var med i det projekt), og Giro's

Jeg talte lige i går med BG om OCR-linier etc. Til normale indbetalingskort
(FI eller FIK) skal identifikationslinien bestå af 14 cifre + kontrolciffer.

Ved såkaldte girokort, det hedder de stadigvæk, når det er BG uanset at
Danske Bank opkøbte dem, skal indentifikationslinien bestå af 15 cifre +
kontrolciffer..

Så meget for harmonisering af deres individuelle systemer.

Desuden fremgår der på ens kontoudtog fra banken yderligere 4 nuller (0-er)
foran de henholdsvis 15 og 16 cifre (incl. kontrolciffer). Det kunne jo være
rart at vide hvorfor nu det. Det vidste de ikke umiddelbart og havde da i
øvrigt heller aldrig spekuleret over det, endsige set det før nu, men de kom
tilbage efter ca. 10 min. efter at have talt med deres EDB-afd. at det var 4
cifre, bankerne kunne bruge i forbindelse med clearing mellem bankerne eller
blot havde reserveret de 4 pladser. Man havde så blot ikke valgt at slette
dem på kontoudtoget efter brugen, selvom det kun var til internt brug.

I øvrigt fik jeg fra Post Danmark en smart formel på et Excelle regneark,
hvor man selv kan udregne sit checkciffer. Man taster sine 14 cifre ind og
trykker enter, hvoefter den skriver chekcifret i en lille rude.
Indentikationslinie kan indeholde alle tal fra 0-9 i en fuldstændig
vilkårlig rækkefølge. En måde kunne være kundens telefonnummer eller
kundenr., samt fakturanr. - eller hvad der nu bruges til debitorkontrol.

Det er mit indtryk, at bruger man ikke selv alle 14 cifre + checkciffer,
sætter systemet selv det nødvendige antal 0'er foran for at nå de 15+
bankens ekstra 4 0'er.

Regnearket er smart for mindre virksomheder. I stedet for godkendte,
fortrykte indsbetalingskort eller fortrykte faturaer med indbetalingskort er
der flere,der er begyndt selv at skrive en OCR-linie på deres fakturaer, da
alle betalinger efterhånden foretages over web-bank - uanset der er tale om
FIK-indbetalinger eller kontooverførsler.

Hvis der er interesserede, kan jeg måske undtagelsesvis vedhæfte den et
indlæg her, da den kun fylder 22.52 kb som en *.xls-fil - eller hvis nogen
e-mailer mig direkte:

bito@karby.dk

KHJ