Andet multimedie
bentjuul 3670
Print af websider
Fra : Hanne V. F.

Dato : 02-12-04 14:57

Grafikeren foretrækker websider, der er fremstillet af sider i gif.

( Indtil udgave 5,0 så udprintedes et billede blot i flere stykker)

Dette fungerer også udmærket med klikbare punkter på siderne.

Men - men i OE 6 og med XP, giver EXPLORER ikke mulighed for at udprinte
mere
end en del af billedet som er på side 1. På følgende sider kommer kun
sidehoved og fod.

Det har ikke noget at gøre med printeren med udelukket med Explorer

Ved "nogen" noget om denne problematik, så vil jeg blive glad for et svar.
På forhånd tak!

Hanne VF

Siderne befinder sig på adr.

www.dyrefondet.dk

Fra : Pico

Dato : 02-12-04 22:24

Hanne V. F. wrote:
> [...]
>
> Det har ikke noget at gøre med printeren med udelukket med Explorer
>
> Ved "nogen" noget om denne problematik, så vil jeg blive glad for et

Jeg kan ikke følge dig, har lige prøvet at printe siden ud, altså
forsiden med giferne, det gav overhovedet ingen problemer!
Pico

Fra : Hanne V. F.

Dato : 03-12-04 13:58

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke følge dig, har lige prøvet at printe siden ud, altså forsiden
> med giferne, det gav overhovedet ingen problemer!
> [...]
Forsiden kan også printes ud, da den består af et billede og ren tekst.

Problemerne er en side som fx denne...

http://www.dyrefondet.dk/11-dyrlaegen/dl-skriver/dyrl-sk-6-04/dyrlaegen-skriver-06-04.htm

hvor man allerede i vis udskrift kan se at der kun kommer en del med på
side 1.
Side 2 er tom ...

Fra : emj

Dato : 03-12-04 15:24

On Fri, 3 Dec 2004 13:57:40 +0100, "Hanne V. F."
<info-til@surfpost.dk> wrote:

> [...]
>
>hvor man allerede i vis udskrift kan se at der kun kommer en del med på

Ikke hvis du skifter til landskab. Så virker det glimrende
Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-12-04 18:56

Hanne V. F. wrote:

> [...]
> egen-skriver-06-04.htm
>
> hvor man allerede i vis udskrift kan se at der kun kommer en del

Det samme sker i min IE, også selvom jeg skiftede til landscape, som
emj foreslår.

At lave websider som kæmpe billeder er en dødssejler. Hvis jeres
grafiker insisterer på at bestemme over hver eneste pixel, bør I holde
ham langt væk fra det at lave websider.

Hvis I insisterer, kan I definere den ønskede størrelse af billedet ved
udprint. Givet at printere har langt højere opløsning end skærme,
bliver der ikke noget problem med mistede pixels. Men under alle
omstændigheder - netop fordi printere har højere opløsning - vil
teksten se kantet og temmelig amatøragtigt ud.

På den side du henviser til kan I sætte
img {
   width: 15cm;
   height: 23.55cm;
}
--></style>
ind i headeren. Eftersom jeres sider er af forskellig højde, bliver I
nødt til at beregne en ny højde i cm for hver eneste side.

Fra : Hanne V. F.

Dato : 11-12-04 16:20

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind i headeren. Eftersom jeres sider er af forskellig højde, bliver I
> nødt til at beregne en ny højde i cm for hver eneste side.

Mange tak for dit råd, det virker....
jeg vil eksperimenterer med w x h.

Takker to gange

Fra : Børge T. Andersen

Dato : 05-12-04 16:35

Hanne V. F. wrote:
> Men - men i OE 6 og med XP, giver EXPLORER ikke mulighed for at
> udprinte mere
> end en del af billedet som er på side 1. På følgende sider kommer kun
> sidehoved og fod.
Prøv en anden browser, f.eks. Mozilla Firefox.
Her har du under 'Print preview' -> 'Page setup' mulighed for at afkrydse
'Shrink to fit'.
Det hjælper straks....

Mvh. ...børge

Fra : Hanne V. F.

Dato : 11-12-04 16:18

"Børge T. Andersen" <balg@gettonet.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv en anden browser, f.eks. Mozilla Firefox.
> Her har du under 'Print preview' -> 'Page setup' mulighed for at afkrydse
> [...]

Yes, det har du ret i, men desværre kan jo ikke forvente, at alle læsere
lige installerer Firefox.