et perfekt musikloop ?
Fra : MMD3111 - Felix Sanc~

Dato : 02-12-04 12:04

hej alle.

jeg har lavet et perfekt loop i Cool Edit der varer 8 sekunder og som jeg
gerne vil bruge på min hjemmeside.
men ligemeget hvordan jeg prøver at lave det som .swf kan den ikke spille
loopet perfekt.

jeg bruger flash mx.
jeg har både prøvet at lade musikken fylde de frames den fylder og så gå
tilbage til starten vha goToAndStop.
jeg har også prøvet at sætte musikken til at loope vha loop i properties.

men intet virker.

nogle gode ideer eller erfaringer ?

mvh
felix

Fra : Stoffer

Dato : 02-12-04 19:00

Er det udelukkende som musik eller er det grafik med??
det er jo ikk nødvendigt at bruge flash for at ligge baggrundsmusik ind..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael

Dato : 03-12-04 00:38

Fra : Michael

Dato : 03-12-04 01:06

> [...]
> tilbage til starten vha goToAndStop.
> jeg har også prøvet at sætte musikken til at loope vha loop i properties.

Perfekt bliver nok svært at opnå.
Du kan via actionscript oprette 2 Sound-objekter, attach´e en lyd-fil til
hver af objekterne og så
skifte afspilningen af dem, baseret på hvor lang tid de hver især har
tilbage.
På hver Sound-objekt laver du så en lille funktion, der fortæller hvor lang
tid, der er tilbage af lyd-filen.
Prøv at kigge i actionscript under "Sound".

Med venlig hilsen
Michael

Sådan går du :

1) import din lyd til library.
2) åben library (Ctrl+L) og højre-klik på din lyd.
2a) klik på "Linkage"
2b) afkryds "Export for action script" og "Export in first frame".
2c) skriv hvad lyden skal hedde ( i dette eksempel hedder den "loop1")
Nu er lyden klar til at blive brugt.

Frame 1 actionscript :

// opretter en boolean til at styre hvilket Sound-objekt der spilles.
bool=true; // true == sound1 spiller, false == sound2 spiller

// opretter et Sound-objekt
sound1= new Sound();
sound1.attachSound("loop1"); // "loop1" == navnet på lyden i library

// opretter en lille funktion på Sound-objektet, der returnerer hvor lang
tid der er tilbage på lyden.
sound1.tid=function(){ return (sound1.duration-sound1.position)/100;};

// opretter endnu et Sound-objekt
sound2= new Sound();
sound2.attachSound("loop1"); // "loop1" == navnet på lyden i library

// opretter en lille funktion på Sound-objektet, der returnerer hvor lang
tid der er tilbage på lyden.
sound2.tid=function(){ return (sound2.duration-sound2.position)/100;};

sound1.start(0,1); // starter sound1
// Frame 1 slut

Frame 2 actionscript :

if(bool==true){ // oversat : hvis sound1 spiller

if(sound1.tid()<1){ //oversat: hvis sound1´s tid < 10 milisekunder prøv
at eksperimenterer med tallet 1
sound2.start(0,1);
bool=false; // nu er det sound2 der spiller
}

}else{ oversat : ellers er det sound2 der spiller

if(sound2.tid()<1){//oversat: hvis sound2´s tid < 10 milisekunder prøv at
eksperimenterer med tallet 1
sound1.start(0,1); //
bool=true;
}
}
// Frame 2 slut

Frame 3 actoinscript (eller frame 4) :

gotoAndPlay(2);

// Frame 3 slut

Fra : vandahl

Dato : 03-12-04 16:18

Når du siger "Ikke perfekt" hvad mener du så?
Det er klart at hvis der er lidt knas ved start slut eller hvis der er
"Pause" i start/slut vil det ikke lyde godt!
Jeg gør det at jeg placere lyden i den frame den skal starte og vælger
"Start" "Loop 9999".

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael

Dato : 03-12-04 23:20

"vandahl" <vandahl.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Pause" i start/slut vil det ikke lyde godt!
> Jeg gør det at jeg placere lyden i den frame den skal starte og vælger

Det er min erfaring at flash kan hakke lidt i det, nå man sætter den til at
loope en lyd.
Og alternativet...som jeg beskrev er igen afhængig af hvornår (antal frames)
soundX.tid()-funktionen kaldes.
Det bedste vil vel være at gøre " if(sound1.tid()<1){" uafhængig af frames.
F.eks. ved at lave en Loop-klasse der extender Sound-klassen på en eller
anden måde.

Med venlig hilsen
Michael.