Dykkerur
Fra : Maj S. Madsen

Dato : 02-12-04 11:57

Hej.
Jeg går og kigger lidt på priser på et Citizen Promaster (Sensor) dykkerur.
Jeg har lige set et til 3750 SEK (ca. 3050 DK) på tilbud. Er det en god
pris??? Andre steder i SE koster det ca 4000 SEK og på nettet
(scubastore.com) har jeg set et til 3120 SEK men det skal så sendes fra
Spanien! Lidt suspekt måske.
Damen i urbutikken med det billige ur sagde at der kun var et tilbage og at
det var en meget god pris, men jeg skal først begynde at tage mit certifikat
i juni måned så det er måske lidt overilet at købe et allerede.
Tænke, tænke. Hmmmm.

Fra : HKN

Dato : 02-12-04 12:12

"Maj S. Madsen" <msm@comhem.se> wrote in message
> [...]
certifikat
> i juni måned så det er måske lidt overilet at købe et allerede.

Ja, og når du så har dykket 5 gange, så finder du ud af at du ville have
haft meget mere glæde ud af at spare pengene til en dykkercomputer
istedet......

Men det er da sjovt at have et rigtigt dykkerur

-HKN

Fra : JSC

Dato : 02-12-04 12:17

"Maj S. Madsen" <msm@comhem.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det var en meget god pris, men jeg skal først begynde at tage mit
> certifikat i juni måned så det er måske lidt overilet at købe et allerede.
Hej

Dykkerure er mest egnet til diskoteker og andre aktiviteter ovenvande......

Til dykning bruger langt de fleste dykkercomputere og der er du fint kørende
for 1000-1500 kr.

Mvh.

Jørgen

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 02-12-04 19:04

Når du alligevel kun vil købe et dykkerur, som skal vises frem på diveser
diskoteker så skal du have et Sea-Dweller 4000 se f.eks. www.rolex.com
Alternativt kan du købe et Aquatimer "Cousteau Divers". Du kan se det på
www.iwc.com

Og du har ingen problemer med at skift batterier.

M.v.h.
Søren

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-12-04 22:12

"Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> www.iwc.com
>
> Og du har ingen problemer med at skift batterier.

Nej, hvor er det dog godt at en begynder har fundet et venligt sted på
nettet hvor hun kan stille et simpelt spørgsmål.
Og sikke da heldigt at der ikke er så mange folk der sidder på deres høje
hest med snudeskaftet i sky.

Er dykning svært, næh... men nogle dykkere gør det sværer at komme ind i
sporten. Nice work

JZC

Fra : CC

Dato : 02-12-04 17:07

> [...]
certifikat
> i juni måned så det er måske lidt overilet at købe et allerede.

Hvis du trods efterfølgende svar alligevel beslutter dig for at købe
dykkerur fremfor computer, er der
bestemt intet i vejen for at handle hos Scubastore.com. De er meget
professionelle og du har varen i løbet
af 2 -3 dage. Umiddelbart mener jeg også, at et dykkerur er, omend ikke
spild af penge, så i alle tilfælde
ikke særlig anvendeligt ved dykning i Danske farvande. Køb en computer i
stedet.
Vær i øvrigt opmærksom på, at det koster ca. kr. 500 at få skiftet batteri i
Citizen dykkerure (normalt er
1. batteriskift gratis, hvis du køber det herhjemme - jeg er ikke klar over
om det også gælder i Sverige, hvis
det gør er prisforskellen ikke stor).
hilsen
Claus

Fra : CC

Dato : 02-12-04 17:07

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 00:34

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Vær i øvrigt opmærksom på, at det koster ca. kr. 500 at få skiftet batteri
> Citizen dykkerure

mon der ikke er økonomi i at køre fra til Nykøbing F, min lokale UR-mager
tager 50,- for batteri skift og 20,- for trykprøvning, så samlet regning er
70,- jeg har fået skiftet batteri 2 gange nu der har ikke været nogle
problemer med det.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : CC

Dato : 04-12-04 18:39

"Morten Dall" <mrnews(snabl-A)tiscali.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
> [...]
er
> 70,- jeg har fået skiftet batteri 2 gange nu der har ikke været nogle

Hold da op!! Jeg tror da, at jeg skal omkring Nykøbing Falster på en lille
dykker-/batteriskiftetur!!

Tak for info!

Hilsen
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 01:43

Jeg har sådan et Pingo Citizen til salg for 1000 kr og ja det skal også
trykprøves hvis der skal dykkes med det :( da der kun er skiftet bat hos alm
urmager

+ ca 150 kg dykkerudstyr som Konen også vil have væk
2X 7 l
Tørdragter
Våddragter
Veste
Svømmeføder
Blybælter
Osv......
185 cm 80 kg (engang)

http://www.dotcomprik.dk/Salg/IMG_6730.JPG

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Kalle

Dato : 05-12-04 17:34

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alm urmager
>

> + ca 150 kg dykkerudstyr som Konen også vil have væk

Jeg tror sq jeg havde sat konen til salg i stedet, men hun bliver nok svær
at få afsat med den indstilling hun har

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-12-04 18:56

CC skrev i Message-ID: <41b1f620$0$27114$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Hold da op!! Jeg tror da, at jeg skal omkring Nykøbing Falster på en
> lille dykker-/batteriskiftetur!!

Du kan også køre til Århus - urmageren i MP Bruunsgade - det er
nogenlunde den samme pris.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Michael Hansen

Dato : 05-12-04 16:40

> Du kan også køre til Århus - urmageren i MP Bruunsgade - det er
> nogenlunde den samme pris.

Ta´r du gas? Hvilken en af dem (ifølge krak er der to urmagere i
Bruunsgade)? Er de autoriserede og alt det der, eller er det
ligegyldigt?

Mvh. Michael

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 05-12-04 23:14

Michael Hansen skrev i Message-ID:
<f020f64f.0412050740.58f57741@posting.google.com>:

> Ta´r du gas? Hvilken en af dem (ifølge krak er der to urmagere i
> Bruunsgade)? Er de autoriserede og alt det der, eller er det
> ligegyldigt?

Det er ikke "officielt", nej. Men jeg har fået det gjort 2 gange og
efterfølgende haft uret med på 20 m (bruger der kun ved fridykning).

Den ligger på den modsatte side af Bruuns Galleri, men ikke ret langt
oppe ad vejen.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 06-12-04 02:00

> [...]
> det var en meget god pris, men jeg skal først begynde at tage mit certifikat
> i juni måned så det er måske lidt overilet at købe et allerede.

Prøv at se på UWATEC nye ur/computer. Den hedder Xtender, normal
prisen er ca. 3800,-

Se http://alphadiving.dk/nyheder.htm

Hilsen

Aksel Pedersen