Koble frames sammen
Fra : Lothario

Dato : 18-05-01 08:25

Hej

Er det muligt at koble 2 frames sammen, så disse altid bliver vist sammen,
f.eks. ved tryk på tilbage-knappen?

Hvordan skal dette så gøres? Evt. i javascript?

Mvh

Moe

Fra : Claus Holm

Dato : 18-05-01 09:57

Du kan i hvert fald lave det sådan, at du skifter indhold i 2 (eller flere)
frames samtidig. Jeg bruger det på min hjemmeside, hvor både indhold og menu
skifter samtidig. I <HEAD> har jeg følgende kode:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript"><!--
function changeFrames(URL1) {
parent.frames[2].location = URL1;
}
//--></SCRIPT>

og jeg kalder den således:

onClick="changeFrames('dominikanske/domrep01.html')">Dominikanske
Republik</a>

menudomi.html hentes ind i den frame, jeg er i, mens onClick kalder scriptet
og åbner linket i den frame, som er angivet som [2]. Den "virtuelle"
nummerering af frames starter ved 0, så 2 er altså min 3. ramme på siden.

Med venlig hilsen
Claus Holm - http://www.holmcomputer.dk

-----