Andet multimedie
logitech dinovo tastatur
Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 01-12-04 21:31

ved ikke om dette er den rette gruppe men hvis nogen har et logitech
dinovo tastatur og de kunne fortælle hvordan man får F5 knappen til at
få opdaterfunktionen tilbage vil jeg blive meget glad ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-12-04 22:23

Punish The Deed, Not The Breed. skrev:

> ved ikke om dette er den rette gruppe

Et tastatur har ikke meget med hverken grafik, grafikkort eller
skærme at gøre, så du har skudt rimelig meget forbi ved at prøve
i de tre grupper. Siden vi ikke har en hardware-gruppe, som kun
handler om tastaturer, ville det bedste sted at spørge nok være
i hovedgruppen over hardware, som hedder <news:dk.edb.hardware>.

Jeg kan anbefale et kig på <http://usenet.dk/grupper.pl> og også
meget gerne: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
Er du fremover i tvivl om, hvilken gruppe du skal spørge i, så
spørg i <news:dk.velkommen>, hvor der sidder folk klar til at
hjælpe. Se evt.: <http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.velkommen>.

> men hvis nogen har et logitech dinovo tastatur og de kunne
> fortælle hvordan man får F5 knappen til at få
> opdaterfunktionen tilbage vil jeg blive meget glad ?

Prøv at trykke på tasten for F-låsen, som sidder lige til højre
for ESC-tasten. F5 betyder dog normalt 'Fortryd', når F-låsen er
koblet til, så det undrer mig egentlig, at du tidligere har haft
en opdater-funktion på den tast. Prøv Start -> Programs ->
Logitech -> Mice and Keyboards -> Settings > My Keyboard og klik
på knappen 'Keyboard F key Settings' (nr. 2 knap fra oven).
Derinde kan du bestemme funktionen for de forskellige F-taster,
når F-låsen er slået til.

Krydspostet til: dk.edb.grafik og dk.edb.hardware.
FUT til: dk.edb.hardware.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 01-12-04 22:46

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> for ESC-tasten. F5 betyder dog normalt 'Fortryd', når F-låsen er
> koblet til, så det undrer mig egentlig, at du tidligere har haft

Njah, mange programmer (f.eks. IE og OE) bruger jo F5 som refresh/opdater
tast, så problemet er nok netop at F-låsen _er_ tilkoblet, så tasten ikke
længere opfører sig som normal F5, men derimod som undo/fortryd (har også
snydt mig en gang eller to hvis kattene lige har vandret over tastaturet og
trykket på F-lås uden at jeg opdagede det ;) )...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-12-04 23:11

René Lønstrup skrev:

> Njah, mange programmer (f.eks. IE og OE) bruger jo F5 som
> refresh/opdater tast, så problemet er nok netop at F-låsen
> _er_ tilkoblet, så tasten ikke længere opfører sig som normal
> F5 [..]

Nå ja. Det har du sikkert helt ret i.

> (har også snydt mig en gang eller to hvis kattene lige har
> vandret over tastaturet og trykket på F-lås uden at jeg
> opdagede det ;) )...

Det sker også at jeg rammer den, men bliver advaret om det fordi
'Show status settings (such as Caps Lock) on screen' er koblet
til i Logitech-driveren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 02-12-04 13:26

Thomas G. Madsen wrote:
> Det sker også at jeg rammer den, men bliver advaret om det fordi
> 'Show status settings (such as Caps Lock) on screen' er koblet
> til i Logitech-driveren.

Ja, det har jeg så slået fra, da jeg havde problemer med at det gav
grafikforstyrrelser i visse spil (svjh f.eks. Doom3) når jeg f.eks. skruede
op og ned for lyden.

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 02-12-04 16:32

On Wed, 01 Dec 2004 22:22:38 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>på knappen 'Keyboard F key Settings' (nr. 2 knap fra oven).
>Derinde kan du bestemme funktionen for de forskellige F-taster,

ok tak for hjælpen jeg har lige fået tastaturet undrede mig bare
over at f5 tasten ikke fungerede som på andre tastaturer men nu har
jeg tjek på det