Whiskytilbud i Kvickly
Fra : Kasper Heftholm Kris~

Dato : 01-12-04 21:15

Kvickly har i denne uge tilbud på whisky:

http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/2411200409271838878.pdf

Nogen forslag til hvad der er værd at prøve? Jeg er mest vin-mand og
har ikke den store erfaring med whisky, men jeg ved at jeg kan lide de
røgede typer som Lagavulin. Ellers har jeg en ret bred smag.

Nogen gode forslag?

Mvh.
Kasper

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 01-12-04 22:08

"Kasper Heftholm Kristensen" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> har ikke den store erfaring med whisky, men jeg ved at jeg kan lide de
> røgede typer som Lagavulin. Ellers har jeg en ret bred smag.

Hej Kasper,

Tror også lige jeg smutter en tur om Kvickly i denne uge.

Hvis du er til de røgede, er det Talisker du skal have med hjem. Den er ikke
nær så røget som Lagavulin, men bestemt et bekendskab værd. Dalwhinnie'en er
anderledes end de fleste single malt. Det er en lidt "damet" whisky, med en
frisk smag. Den tror jeg selv jeg snupper, da det er længe siden sidst..
Dalmore kender jeg ikke og Glenfiddich gider jeg altså ikke at drikke...
Resten er gode, solide whiskys - Glenlivet er måske lidt ordinær og ikke
noget man får hår på brystet af..*G* (Måske jeg skulle overveje at holde mig
til den.)

Smag og behag er som bekendt forskellig.... Tag en af hver.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : anders majland

Dato : 01-12-04 22:26

> Resten er gode, solide whiskys

Den 1liter 10års macallan kunne jeg sagtens finde på at give de 260,- for

/A

Fra : Bo Warming

Dato : 16-12-04 07:56

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse

http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/2411200409271838878.pdf

Og Aldi startede igår at have en billigere og bedre maltwhisky, samt en
orangelikør der er bedre end Rød Grand Marnier og meget billigere.(samme
type flaske men tyskproduceret - kalder sig "Original fransk" -køber de sig
ret til det, ved at franskmænd har aktier eller leverer et par
smagsekstrakter eller den cognac, der er base?

Cointreau er bedre, men bitterheden er meget fin.

Fra : Mads Breddam

Dato : 01-12-04 23:53

> [...]
> har ikke den store erfaring med whisky, men jeg ved at jeg kan lide de
> røgede typer som Lagavulin. Ellers har jeg en ret bred smag.

Laphroaig ses også ofte til ganske rimelige priser rundt omkring. Den er
også særdeles røget (og god, ligesom Lagavulin). Taliskeren som også bliver
nævnt er også ganske fin. Personligt foretrækker jeg Lagavulin og derefter
Laphroaig, hvis det skal være røget. Om ikke andet kan man da sige at en god
whisky altid kan drikkes og at det altid er rart at have lidt at veksle i
mellem.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Lars Remmen

Dato : 02-12-04 06:11

Kasper Heftholm Kristensen wrote:
> [...]
> har ikke den store erfaring med whisky, men jeg ved at jeg kan lide de
> røgede typer som Lagavulin. Ellers har jeg en ret bred smag.

Jeg ville købe Tallisker som jeg synes er en dejlig kompleks whisky.
Røg, saltvand, jord og et drys af friskkværnet sort peber er hvad jeg
husker. Bowmore er også god men har mindre kompleksitet men kraftigere
røgsmag. Cragganmore er også udemærket uden at være noget specielt. De
andre ville jeg ikke købe da jeg synes de er for kedelige.

Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-04 08:55

"Kasper Heftholm Kristensen" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Kvickly har i denne uge tilbud på whisky:

http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/2411200409271838878.pdf

Jeg er selv meget glad for The Glenlivet.
Jeg har hørt at både Old Island/Skye og Talisker 10 års begge skulle være
gode.
Macallan'en skulle også være god.
Efter min mening er det spild af penge at købe Glenfiddich.

> Nogen forslag til hvad der er værd at prøve? Jeg er mest vin-mand og
> har ikke den store erfaring med whisky, men jeg ved at jeg kan lide de
> røgede typer som Lagavulin. Ellers har jeg en ret bred smag.

En anden god røget whisky synes jeg er Laphroigh.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Thomas

Dato : 03-12-04 12:08

Ingen tvivl i mit sind jeg ville gå efter Bowmore - selv som 12 årig, en
fantastisk whisky,
selv ikke på tilbud er den et fund til pengene:
"Både geografisk og smagsmæssigt ligger Bowmore-whiskyer mellem de intense
maltwhiskyer
fra sydkysten og de blidere mod nord. Deres karakter er ikke et kompromis,
men en gåde, og
smagere har fundet det svært at udrede deres kompleksitet." Michael Jackson
| Maltwhisky.
Manden har i den grad ret - og skulle man være heldig og falde over den 21
årige, bliver det
ikke bedre...!!!

Thomas

Ps. skriv tilbage når købet er "begået"

Fra : Kasper Heftholm Kris~

Dato : 06-12-04 21:28

On Fri, 3 Dec 2004 12:07:33 +0100, Thomas
<thomas(removethis)@(removethis)dtale.dk> wrote:

> [...]
>Manden har i den grad ret - og skulle man være heldig og falde over den 21

Valget faldt på en Glenlivet og en Bowmore, og jeg har da også fået
smagt dem begge.

Glenlivet er lidt svær at blive klog på. Hvis det var en vin ville jeg
nok have kaldt den tør og frugtagtig med en ret spøjs næsten
salt/bitter eftersmag. Ikke en whisky jeg kunne blive forfalden til
tror jeg, men en sjov afveksling.

Bowmore var mere hvad jeg ville kalde "en rigtig whisky" med min
beskedne kendskab til det. Røget uden at være for meget, lidt
karamel/chokolade og en dejlig en vedholdende og laaaaaagng eftersmag.
Udmærket køb efter min smag.

Jeg må dog erkende at whisky nok aldrig helt bliver min ting, men jeg
kan måske stadig nå at konvertere.

Kasper