/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny kæde
Fra : Stefan


Dato : 01-12-04 17:22

Jeg er lidt, eller meget træt af det fedt som kan ses som klatter over det
meste af Mc

Er det nogle som laver disse belt-drive til lige netop en Honda CBR 600 F3 ?

Er der evt. nogle der har erfaring med type træk ?

--


Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.StsNet.dk



 
 
Peter Jakobsen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 01-12-04 20:36

Stefan wrote:
> Jeg er lidt, eller meget træt af det fedt som kan ses som klatter
> over det meste af Mc
>
> Er det nogle som laver disse belt-drive til lige netop en Honda CBR
> 600 F3 ?
>
> Er der evt. nogle der har erfaring med type træk ?

Jeg ved at Per Emborg fra www.skanderborgmc.dk har eksperimenteret med både
kardan og beltdrive til hans x11, så prøv at spørge ham...
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152



Ukendt (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-12-04 00:19



--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> skrev i en meddelelse
news:col6eg$118i$1@news.cybercity.dk...
> Stefan wrote:
>> Jeg er lidt, eller meget træt af det fedt som kan ses som klatter
>> over det meste af Mc
>>
>> Er det nogle som laver disse belt-drive til lige netop en Honda CBR
>> 600 F3 ?
>>
>> Er der evt. nogle der har erfaring med type træk ?
>
> Jeg ved at Per Emborg fra www.skanderborgmc.dk har eksperimenteret med
> både kardan og beltdrive til hans x11, så prøv at spørge ham...
> --
> M V H
>
> Peter Jakobsen
> KAWASAKI ZX12R '01
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Så Peter du er dælme tæt på at komme til skade din R.. og med tiden skal
jeg nok få skovlen under dig :)))
Det er faktisk 3-4 år siden at HG lavede den historie o


--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk



anders majland (01-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 01-12-04 23:10

> Jeg er lidt, eller meget træt af det fedt som kan ses som klatter over det
> meste af Mc

Du skal bare have en ordenligt kædesmører så
- Sviner meget mindre da du kan dosere doseringen så det passer
- Smører du med olie hvor spildet er uendeligt meget nemmere at fjerne end
det tjære der kaldes kædespray

Nå ja så vil jeg lige reklamere for McCoi igen. Min kører stadig fint med en
scotoiler dual injector og min kæde har snart holdt 15000km hvor den gamle
kun holdt 8 inden den var helt færdig.

Men jeg har nu et DC AFAM o/x-rings kædekikit klat når det bliver tid.
Forhåbenligt holder det nuværende DID X-rings til foråret...

/A



Armand (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-04 03:19


anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41ae4161$0$66396$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg er lidt, eller meget træt af det fedt som kan ses som klatter over
> > det meste af Mc
>
> Du skal bare have en ordenligt kædesmører så
> - Sviner meget mindre da du kan dosere doseringen så det passer
> - Smører du med olie hvor spildet er uendeligt meget nemmere at fjerne end
> det tjære der kaldes kædespray

En fornuftig kædesmørings-rutine vil også kunne gøre meget ved sagen:
1): Take your time:
Kædespray, som jo er temmeligt tyndt direkte fra dåsen, skal have tid til
at
trænge ind, samt lade den del der sidder på overfladen indtørre til
fedt-konsistens. Derfor er det bedre at smøre efter man har kørt end inden
-
Typisk når man kommer hjem om aftenen!
2): Smør mindre, men oftere:
Det er overskuddet af kædespray der ender på fælgen, derfor gavner det ikke
at oversmøre. Smør behersket, men hold til gengæld øje med behovet for
mer-smøring så kæden ikke løber tør!
3): Vurder din nuværende kædespray som given medforårsager:
Tidligere var de klistrede typer, der kunne trække "bussemænd" når man
sprøjtede kædespray på tommel/pege -finger og efterfølgende adskilte dem;
men de trak no netop bussemænd mellem kæde og bagtandhjul hvorefter at
"trevlerne" blev blæst ind på bagfælgen. Idag er de voks-agtige de mest
populære!
Prøv dig frem, frem for blot at benyte den nærmest tilgængelige type!

--
Armand.




Armand (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-04 03:26

Armand wrote:
> En fornuftig kædesmørings-rutine vil også kunne gøre meget ved sagen:
> 1): Take your time:
> 2): Smør mindre, men oftere:
> 3): Vurder din nuværende kædespray som given medforårsager:

Læs tillige i DMC's FAQ:
www.dmc-org.dk FAQ'en er blandt "knapperne" i vestre side af skærmbilledet
og følg derefter: "Motorcyklen" og: "Kæde"!

--
Armand


Edvard Korsbæk (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 02-12-04 16:34

Du vil formodentligt få problemer med effekten.
Sådan en Honda er jo ikke ligefrem underforsynet med hestekræfter, og som
jeg erindrer det, ligger overgrænsen for hvor man med fornuft kan lave
remtræk på 65-70 HK.
Ellers en rigtig god ting. Jeg trillede 1600 km på to dage omkap med en
orkan i Florida her i efteråret på en HD med remtræk, og det var 100%
problemfrit - Ingen smøring, eftersyn osv, som der jo nok heller ikke havde
været tid til.
Min gamle Savage hylede omkap med ulvene fra remmen, men det er vist ikke
særligt almindeligt.

Med meget venlig hilsen

edvard Korsbæk

Kim Hansen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 02-12-04 17:15

On Thu, 2 Dec 2004 16:33:55 +0100, Edvard Korsbæk
<info@NOSPAMbbsoft.dk> wrote:

>Du vil formodentligt få problemer med effekten.
>Sådan en Honda er jo ikke ligefrem underforsynet med hestekræfter, og som
>jeg erindrer det, ligger overgrænsen for hvor man med fornuft kan lave
>remtræk på 65-70 HK.

Naahr, Harleys V-rod har da 117hk + remtræk

Kunne også godt tænke mig at få det på min Freewind.
Remtrækket altså


M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

www.LouAnn.dk (02-12-2004)
Kommentar
Fra : www.LouAnn.dk


Dato : 02-12-04 21:40

Hej med jer, skriver lige fra en anden Pc...

Det der er blevet beskrevet her på news, er også det som jeg gør !

Det går sikkert galt når Mc runder de 250 km/t, så falder/rykkes det fedt a
som skulle smøre kæden !

Hvad jeg gør eller finder på til 2005, ligger i det uvisse !

Men lige et ? mere så, ville en tandrem kunne holde hvis jeg nu fik lavet
noget.

Hilsen Stefan, www.stsnet.dk



"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
news:bmfuq0lp32um4nmfu9n7hql9acn32g31jd@4ax.com...
> On Thu, 2 Dec 2004 16:33:55 +0100, Edvard Korsbæk
> <info@NOSPAMbbsoft.dk> wrote:
>
> >Du vil formodentligt få problemer med effekten.
> >Sådan en Honda er jo ikke ligefrem underforsynet med hestekræfter, og som
> >jeg erindrer det, ligger overgrænsen for hvor man med fornuft kan lave
> >remtræk på 65-70 HK.
>
> Naahr, Harleys V-rod har da 117hk + remtræk
>
> Kunne også godt tænke mig at få det på min Freewind.
> Remtrækket altså
>
>
> M.V.H
>
> Kim Hansen
>
> Suzuki XF 650 Freewind
> Suzuki DR 250 S
>
> Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.



Armand (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-12-04 15:35


"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
news:bmfuq0lp32um4nmfu9n7hql9acn32g31jd@4ax.com...
> On Thu, 2 Dec 2004 16:33:55 +0100, Edvard Korsbæk
> <info@NOSPAMbbsoft.dk> wrote:
>
>>Du vil formodentligt få problemer med effekten.
>>Sådan en Honda er jo ikke ligefrem underforsynet med hestekræfter, og som
>>jeg erindrer det, ligger overgrænsen for hvor man med fornuft kan lave
>>remtræk på 65-70 HK.
>
> Naahr, Harleys V-rod har da 117hk + remtræk

Ret beset er det drejningsmomentet man skal anskue, derved at det er dén
kraft der reelt trækker i kæde/bælte :-|

I MOTORRAD var der fornyligt en artikel om en monster-konstruktion af en
motorcykel med en BMW V8 bilmotor, men selv den havde remtræk
konklusionen må være at sålænge at remmen har styrke til at kunne trække
hjulet "igennem" á hjulspinn, behøves ikke mere !!

--
Armand.




Jes Vestervang (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-12-04 00:38

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:


Ohh, det her lugter lidt af klassikeren "Er det effekt eller moment
der løfter forhjulet?"

>> Naahr, Harleys V-rod har da 117hk + remtræk
>
> Ret beset er det drejningsmomentet man skal anskue, derved at det er
> dén kraft der reelt trækker i kæde/bælte :-|

Husk på at momentet (v. en given effekt) på krumtappen egentlig er
ligegyldigt når det udveksles i gearkassen. I praksis tror jeg
egentlig at trækket i remmen ikke varierer meget blandt motorer med
samme effekt, hvis ellers førerne yder en nogenlunde ensartet indsats
for at holde remmen udstrakt

> I MOTORRAD var der fornyligt en artikel om en monster-konstruktion
> af en motorcykel med en BMW V8 bilmotor, men selv den havde remtræk
> konklusionen må være at sålænge at remmen har styrke til at
> kunne trække hjulet "igennem" á hjulspinn, behøves ikke mere !!

Høj effekt og høj vægt(!) skal nok belaste remmen grundigt Stod
der noget om, om remmen var af en speciel type?

Burde de egentlig ikke hellere forsøge sig med den der nye 500+ hk
V10-dims i et mc-stel?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Ukendt (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-04 10:30


Jes Vestervang skrev i meddelelsen <87hdmt4tcv.fsf@dellen.royal.flof.dk>...
>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

>> Ret beset er det drejningsmomentet man skal anskue, derved at det er
>> dén kraft der reelt trækker i kæde/bælte :-|
>
>Husk på at momentet (v. en given effekt) på krumtappen egentlig er
>ligegyldigt når det udveksles i gearkassen. I praksis tror jeg
>egentlig at trækket i remmen ikke varierer meget blandt motorer med
>samme effekt, hvis ellers førerne yder en nogenlunde ensartet indsats
>for at holde remmen udstrakt


Hvilket er:

krumtapmoment*udveksling*(1/kædehjulsradius)

For "fie" i første gear:

95*11,77*(1/0,105) = 10649 Newton

Altså forudsat at motoren kan holde trit med accellerationen, hvad der nok
bliver lidt svært i første gear. Så er der selvfølgelig situationen hvor man
med fulde omdrejninger "dumper" koblingen så skal der regnes i enerti
for motordelene ifht. cykel, hmmm der er nok en grund til at kæden er
specificeret til en trækstyrke på 4.660 Kg. :-|

mvh
Orla

>--
>mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R



N/A (11-12-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-12-04 10:30



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste