Andet multimedie
bentjuul 3670
Link til site med billeder
Fra : John Jessen

Dato : 01-12-04 16:10

Hej,

Er der nogen som kender en site med gode billeder, bl.a. til
baggrundsmotiver? Jeg søger både nogle simple neutrale stribede baggrunde,
men ville da gerne også have nogle dæmpede og elegante billedmotiver som
baggrund.

Iøvrigt er jeg lidt imponeret af disse baggrundbilleder. Jeg så noget der
lignede et fotografi af et korkstykke, men som ved replikering blev til et
ensartet stykke kork. Hvordan hulen får man lige det puslespil til at gå op?
Selvfølgelig kan man se at det er replikeret ud, idet mønsteret jo har sine
begrænsninger, men flot alligevel.

John

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-12-04 16:56

John Jessen wrote:

> [...]
> noget der lignede et fotografi af et korkstykke, men som ved
> replikering blev til et ensartet stykke kork. Hvordan hulen får

Man tager et billede af et stykke kort, klipper en passende bid ud,
laver et offset på 50% horisontalt. Der benytter man så stamp, smudge
og hvad der nu ellers er til at få enderne til at passe sammen.
Derefter laver man 50% offset vertikalt og gentager processen.

Fra : John Jessen

Dato : 02-12-04 13:45

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hvad der nu ellers er til at få enderne til at passe sammen.
> Derefter laver man 50% offset vertikalt og gentager processen.

Så lærte jeg det. Takker!
Men jeg kom ikke ret meget længere i min søgning efter baggrundmotiver. Det
jeg helt konkret leder efter er et stribet baggrundmotiv - altså de der lidt
kedelige neutrale finstribede baggrund som bl.a. banker bruger. Nok forkert
jeg har kaldt det et billede, men så noget grafik da.

John