Andet multimedie
bentjuul 3670
Fjerne skygge før vektorisering
Fra : SFJ

Dato : 01-12-04 15:27

Hej,

Jeg skal have vektoriseret dette billede http://www.ide-sign.dk/medusa.gif,
men vil gerne først fjerne skyggen.
Nogle der kan give mig en idé om hvordan dette nemmest gøres?
Jeg har PS7 og Corel PhotoPaint11.

På forhånd mange tak.

MVH Søren

Fra : KNL DtP

Dato : 01-12-04 16:11

"SFJ" <sfjohansenNOS@PAMgmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogle der kan give mig en idé om hvordan dette nemmest gøres?

Nu er dette godt nok i Photoshop, men det burde også kunne lade sig gøre i
andre programmer.

Hent billedet ind.

Vælg den funktion, hvor du kan markere en farve - i PS hedder det Select >
Color Range. Her vælger du den orange med pipetten, og justerer nøjagtigheden
med Fuzziness.

Når du har alt det orange markeret med en myresti, så kan du enten vælge at
lave en maske, der skjuler alt andet - eller vælge at invertere markeringen og
slette indholdet (skyggen).

Kanten bliver helt skarp, og skulle derved være ret nem at tegne op med Pen
Tool eller lade et vektoriseringsprogram klare arbejdet.

http://knl-dtp.dk/temp/medusa2.gif

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : SFJ

Dato : 01-12-04 18:00

> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk

Tak Kristian!

Fra : Stoffer

Dato : 04-12-04 18:33

Photoshop : Magic Wand tool (anden række øverst) og klik på den orange farve
(sæt tolerancen lidt ned for at du ikke får den hvide bg.farve med).. herfra
er der 2 muligheder, enten at kopiere det nu markede logo og åbne et nyt
dokument.. eller at trykke ctrl+I (inverse) og trykke delete..