CreateEmbed and Paint Shop Pro
Fra : Steen Alcor

Dato : 01-12-04 14:36

Hej

I mit program skal en bruge kunne læse en grafik fil ind i en MS Access
database.
Det gøres ved, at jeg har en OLE-object, som jeg læser grafikken ind i via
funktionen
CreateEmbed

Her er funktionen

Private Sub cmdLogo_Click()
cdgLogo.ShowOpen
If Dir(cdgLogo.fileName) <> "" Then
oleGrafic.CreateEmbed cdgLogo.fileName
End If
End Sub

Men efter at jeg har lagt den nye version af Paint Shop Pro (9) ind, har jeg
et problem.
Hver gang jeg kommer til linjen med CreateEmbed, starter Paint Shop Pro
automatisk.

Har i mødt dette problem, og hvad er vigtiger, har i en forklaring/løsning
på problemet.

Tak

S. Alcor

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-12-04 15:20

Er Paint Shop blevet associeret med den filtype, som cdgLogo.fileName har?

(Stifinder - Funktioner/MAppeindstillinger/Filtyper)

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Steen Alcor

Dato : 02-12-04 09:21

Jep (gif, png, jpg og bmp), men selv om jeg havde "af-associeret" dem,
starter den alligevel PSP9 op.

Men problemet er blevet løst efter en genstart af PC'en.

Hvad årsagen til problemet var, ved jeg stadigvæk ikke, men håber den ikke
kommer igen.

GUDS OG WINDOWS VEJE ER URANSAGELIGE.

newssib128qr0p03yo@news.sunsite.auc.dk...