Geforce2 32MB VS 64MB
Fra : sjyden

Dato : 18-05-01 09:15

Geforce2 32MB VS 64MB hvad er der foreskel får man mere hastighed eller
kommer man bare af med mere penge

Fra : DaWizeGuy

Dato : 18-05-01 11:34

"sjyden" <c.kunz@get2net.dk> wrote in message
> Geforce2 32MB VS 64MB hvad er der foreskel får man mere hastighed eller
> kommer man bare af med mere penge

Man får lidt ekstra hastighed i spil ved opløsninger på 1280x1024 og
derover, men det drejer sig måske om 5-6 fps i Quake 3, CS og UT. Dette er
ikke de ekstra penge værd efter min mening. Skal man have et 64mb GeForce 2,
bør man efter min mening vælge Pro eller Ultra, som har hurtigere RAM.

Clockhastigheden for de forskellige GeForce 2 kort er:

1. Original GeForce 2 GTS 32/64mb: Core:200MHz, Memory: 333MHz
2. Hercules 3D Prophet II 64mb: Core:230MHz, Memory: 366MHz (kan næppe
opdrives nogen steder)
3. WinFast GeForce 2 Pro Enhanced 32/64mb: Core: 200MHz, Memory: 366MHz
(undgå denne og vælg den ægte Pro version)
4. GeForce 2 GTS Pro 64mb: Core: 200MHz, Memory: 400MHz
5: GeForce 2 Ultra: Core: 250MHz, Memory: 460MHz

Så kan du selv dømme, hva der er det optimale fior dig

---
Mvh. Anders

Fra : Simon K.N

Dato : 18-05-01 13:45

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Hercules 3D Prophet II 64mb: Core:230MHz, Memory: 366MHz (kan næppe
> opdrives nogen steder)

Hvorfor skulle det ikke kunne opdrives - midtdata.dk + andre forhandlere har
den da på lager?

--

Regards,
Simon K.N

Fra : DaWizeGuy

Dato : 18-05-01 21:20

"Simon K.N" <mrsmooth.nospam@privat.dk> wrote in message

> "DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle det ikke kunne opdrives - midtdata.dk + andre forhandlere
har
> den da på lager?

Nej, det har de ikke!!! Jeg har lige tjekket Midtdatas side, og de har ingen
GeForce 2 GTS kort fra Hercules til salg, kun GF2 MX og Kyro I/II. Se selv
her: http://www.midtdata.dk/index.html. Hercules 3D Prophet II 64mb er
afløst af 3D Prophet III, og hjemtages derfor ikke længere af nogen
forhandlere. Men man kan selvfølgelig være heldig, at enkelte forhandlere
har dem liggende. Betafon er eneste forhandler på www.edbpriser.dk, og
prisen er den samme som et GeForce 3.

---
Mvh. Anders

Fra : Simon K.N

Dato : 19-05-01 11:24

> [...]
> afløst af 3D Prophet III, og hjemtages derfor ikke længere af nogen
> forhandlere. Men man kan selvfølgelig være heldig, at enkelte forhandlere

Hvad er så det her?
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produkter.asp?para=grafikkort

--

Regards,
Simon K.N

Fra : Jan

Dato : 19-05-01 12:29

Simon prøv at læs hvad han skriver, han siget at de ikke har geforce 2 kort
( har midt-data ikke ) og du snakker om geforce 3 kort ( har mid-data )

Så skulle det være låst, ik :)

Hygge

Fra : Simon K.N

Dato : 19-05-01 13:26

"Jan" <janimal@mail.trillegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kort
> ( har midt-data ikke ) og du snakker om geforce 3 kort ( har mid-data )

haha, så det godt lige efter jeg havde sendt meddelelsen :) Undskylder mange
gange....

Jeg snakkede dog ikke og Geforce3 men om Hercules 3D Prophet4500 med Kyro
Chipset.
Men lige en bemærkning til sjyden: hvorfor ikke købe ovenstående kort da det
slår Geforce 2 i alle test og samtidig er LANGT billigere (1300 spir).

Slut herfra
--

Regards,
Simon K.N

Fra : Jan

Dato : 19-05-01 13:48

Måske p.g.a. at kyro 2 ikke understøtter t&l, læste i et review på
tomshardware det hvor han snakker om geforce 3 at det ikke kunne betale sig
at købe kort der ikke understøtter t&l da mange spil vil " kræve " denne at
grafikkortet, kan det, men hmm foruden det er kyro to da et godt kort,
alternativ, compumail har et geforce 2pro til tror det er 1200 kr :)

Hygge