salsa
Fra : Sif

Dato : 30-11-04 18:01

Hej gruppe...

vi havde i dag planlagt at lave tortillas, men er løbet tør for salsa...
brugsen har lukket, og ingen bil er hjemme!!

Så jeg tænkte om man selv kunne lave sådan en salsa, så den kommer til at
smage som man køber??

Er der nogen af jer der har sådan en opskrift, eller et link til en??

Håber i har, da jeg faktisk havde ret meget lyst til mexicansk mad i aften!!

På forhånd tak. Sif

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 30-11-04 18:14

Der er nogle her:
http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D02.NSF/RecipeResult?OpenForm&1&1&salsa&x&x&x&x&false&false&x&x&x&x

Fra : Ole Stigaard

Dato : 30-11-04 18:21

On Tue, 30 Nov 2004 18:00:49 +0100, Sif <sif@iloveu.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har sådan en opskrift, eller et link til en??
>
> Håber i har, da jeg faktisk havde ret meget lyst til mexicansk mad i

Hvad med bare at lave en godt krydret tomatsovs? Om den er koldt forberedt
eller varmt vil jeg mene er underordnet?

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-11-04 22:33

> [...]

> Er der nogen af jer der har sådan en opskrift, eller et link til en??
>
> Håber i har, da jeg faktisk havde ret meget lyst til mexicansk mad i

Hej
En let og hurtig opskrift er.
1 dåse hakkede tomater, gerne med kryderi efter din smag.
1 lille løg
3 fed hvidløg
1 chilli
1 grønpeber
salt og peber
tabasco

Riv løget og pres hvidløget, hak chillien meget fint og tilsæt det hele
til tomaterne. Den grønnepeber hakkes i små tern og tilsættes. Til sidst
smages det til med salt, peber og tabasco.
Du kan give den ekstra smag med lidt rød karrypasta.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : mcloud

Dato : 30-11-04 22:40

Hej Sif
Her er min opskrift,jeg bruger den til alt mex-tex eller Italiensk eller
tomatsuppe eller som topping på mini flute og gratineret med ost.

2ds. cherrytomater
2 glas grillede paprikapebre
½ lille glas soltørrede tomater i olie
1 glas sambal olek
2-? grønne Anaheim chili eller 1-? rød chili efter smag.
1/2 limefrugt ( Saften af )
10 store fed hvidløg efter smag
2 mellemstore rødløg
1-2 stænger bladselleri
2 spsk. kapers
3 syltede drueagurker
2-3 spsk rødvinseddike eller balsamico
1 1/2 spsk sukker eller honning
Masser af kværnet peber
0,3-0,6 liter olivenolie
Salt ( Husk at smage først)

Skræl løgene og rens chilierne ,dræn tomatjuicen fra cherrytomaterne .

Blend det hele i en foodprocessor til salsa konsistens og smag til og tilsæt
olien til sidst og rør det hele godt sammen.

Fyld det salsaen på rengjorte ,skoldede glas med tætsluttende låg og opbevar
køligt ( holdbarhed ca 2-3 mdr )

mvh mcloud