Ringenes herre 3 Extended DVD hvor er den ~
Fra : Tine & Jimmy

Dato : 30-11-04 17:03

Hej

Jeg leder efter et sted jeg kan finde ringenes herre 3 i extended DVD
version

Den skal bare være med danske tekster og det er lige meget om jeg skal
bestille den i en netbutik eller at jeg skal
ind i en forretning og købe den når den udkommer den 14/12.

er der nogen derude der har fundet et sted.

det billigste jeg har set indtil videre er hos www.easyshopping.dk hvor den
kommer til at koste 385 kr.

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 18:15

Tine & Jimmy wrote:

> [...]
> bestille den i en netbutik eller at jeg skal
> ind i en forretning og købe den når den udkommer den 14/12.

Den kommer d. 10/12 i Danmark.

> er der nogen derude der har fundet et sted.
>
> det billigste jeg har set indtil videre er hos www.easyshopping.dk hvor den
> kommer til at koste 385 kr.

http://www.softxchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?stockID=261101&mediaType=40&sort=4&track=true

Der koster den 379 incl. forsendelse. Jeg fandt den på dvdpriser.dk

Du kan jo i øvrigt ikke være sikker på at have den på udgivelsesdatoen
hvis du forudbestiller på nettet.

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 30-11-04 18:52

David Rasmussen wrote:

> Du kan jo i øvrigt ikke være sikker på at have den på udgivelsesdatoen
> hvis du forudbestiller på nettet.

Det kan man vel ikke. Men der er også god chance for gevinst: Tit har
jeg fået filmene med posten flere dage før udgivelsesdatoen.

Men jeg vil ikke købe enkeltudgaven af ROTK EE, for bokssættet med
EE-trilogien (alle tre film) er et rigtigt godt køb til prisen!

Mikkel

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-04 20:48

> Det kan man vel ikke. Men der er også god chance for gevinst: Tit har jeg
> fået filmene med posten flere dage før udgivelsesdatoen.

Præcis. Det er det jeg håber er tilfældet med Axelmusic.dk , men kommer den
først d. 11. eller 12. så går det nok også. Så afgørende er de dage heller
ikke i mit tilfælde (da jeg alligevel skal til KBH d. 11. og 12., da jeg
skal en tur i byen i hovedstaden efterfulgt af en tung søndag i KB Hallen i
selskab med SEPULTURA *hehe*, så jeg får først set de 4 timers film d. 13.
tidligst alligevel).

> Men jeg vil ikke købe enkeltudgaven af ROTK EE, for bokssættet med
> EE-trilogien (alle tre film) er et rigtigt godt køb til prisen!

Jovist. Men hvad med os der allerede *har* investeret i de to første
EE-film? For os er den pris for bokssættet sq ikke ligefrem noget rigtig
godt køb, medmindre man har slidt de to foregående film op

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 21:12

Kong Kent wrote:

> Præcis. Det er det jeg håber er tilfældet med Axelmusic.dk , men kommer den
> først d. 11. eller 12. så går det nok også. Så afgørende er de dage heller
> ikke i mit tilfælde (da jeg alligevel skal til KBH d. 11. og 12.

Mit problem er at jeg holder marathon d. 10.
Jeg _skal_ have den her i d. 10., så jeg kan desværre ikke løbe an på
"måske".

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-04 21:32

> Mit problem er at jeg holder marathon d. 10.
> Jeg _skal_ have den her i d. 10., så jeg kan desværre ikke løbe an på
> "måske".

*hehe* Det kan jeg sq godt forstå. Så er det bare ned i den lokale
pladepusher/Fona etc. og hive et eksemplar ned af hylden kl. 09.30 når
butikken åbner. Hvornår starter du din maraton, og hvornår forventer du at
være færdig igen?

Kunne jo være man skulle holde et sådant for sine kammerater, så de kan
se/høre at DTS altså er værd at investere i *GG*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 21:41

Kong Kent wrote:

> [...]
> pladepusher/Fona etc. og hive et eksemplar ned af hylden kl. 09.30 når
> butikken åbner. Hvornår starter du din maraton, og hvornår forventer du at

Well, vi snyder lidt og ser FOTR d. 9. og så ser vi TTT og ROTK d. 10.
Vi starter ca. kl. 13-14.

> Kunne jo være man skulle holde et sådant for sine kammerater, så de kan
> se/høre at DTS altså er værd at investere i *GG*

Heheh, yep!

Og jeg prøver den glimrende Panasonic AE700 ved samme lejlighed så jeg
kan overbevise mig selv (og måske andre der er til stede) om at en
projektor er værd at investere i. Film er virkeligt noget helt andet når
det ikke bare er lyden der er "stor", men også billedet.

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-04 22:13

> [...]
> er værd at investere i. Film er virkeligt noget helt andet når det ikke
> bare er lyden der er "stor", men også billedet.

Helt enig. Også derfor jeg springer plasma-generationen over. Mit gamle 32"
100Hz 16:9 fjernsyn får lov at udtjene sin levetid i en 3 - 4 år endnu,
hvorefter jeg opgraderer direkte til projektor/lærred, og springer de dyre
plasma-løsninger over. Spørgsmålet er så bare om jeg totalt kan undvære et
fjernsyn, og vil kunne vænne mig til at se TV-Avisen i 70" *LOL*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 22:16

Kong Kent wrote:

> [...]
> plasma-løsninger over. Spørgsmålet er så bare om jeg totalt kan undvære et
> fjernsyn, og vil kunne vænne mig til at se TV-Avisen i 70" *LOL*

Man køber en god projektor og et godt lærred, og så køber man et 20" tv
til 1000 kroner til at se TV-Avisen og The Simpsons på.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 01-12-04 17:56

> Man køber en god projektor og et godt lærred, og så køber man et 20" tv
> til 1000 kroner til at se TV-Avisen og The Simpsons på.
>
> /David

Jeg har en projektor til DVD og et 14" TV som min min kone og børn er fuldt
ud tilfredse med, og det var så det. Hvis man må være religiøs et øjeblik,
så vil jeg gerne prædike for komplet TV-afholdenhed! Jeg ser langt flere og
langt bedre film nu end før jeg gik i frivilligt TV-cølibat, hvilket jeg
mener er en klar forbedring.

PS: Lad mig lige bløde lidt op: Alt hvad der findes på DVD får adgang til
min projektor, også The Simpsons
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-12-04 17:14

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> scribbled in

> [...]
> ser langt flere og langt bedre film nu end før jeg gik i frivilligt
> TV-cølibat, hvilket jeg mener er en klar forbedring.

heh her i huset er der slet ikke noget fjernsyn mere.
Projektoren viser de film der ses (mange!) og computeren
viser de ting der ellers er værd at se - DR, tv2 og de
andre streamer alligevel det jeg synes er nødvendigt. Og
så er der altså ret mange dvd-film i det man ellers skulle
give til licensleif.

Når jeg besøger andre nu chokeres jeg over hvor stort og
grimt (ja det synes jeg sq!) folks fjernsyn er :) Det er
_så_ dejligt at være sluppet af med den kasse.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Anja Ploumann Johans~

Dato : 01-12-04 16:04

> [...]
> de dyre plasma-løsninger over. Spørgsmålet er så bare om jeg totalt kan
> undvære et fjernsyn, og vil kunne vænne mig til at se TV-Avisen i 70"

Tro mig. Det kan man sagtens vænne sig til!

MVH Anja

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 01-12-04 16:46

Anja Ploumann Johansen wrote:

> Tro mig. Det kan man sagtens vænne sig til!

Ok, hvor bor du?

Fra : -V-

Dato : 01-12-04 14:16

David Rasmussen wrote:
> Well, vi snyder lidt og ser FOTR d. 9. og så ser vi TTT og ROTK d. 10.
> Vi starter ca. kl. 13-14.

Ahem.

Nåehda.

Ahem.

Ahem, ahem.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-04 14:40

-V- wrote:

> Ahem.
>
> Nåehda.
>
> Ahem.
>
> Ahem, ahem.

Heheh :)

Vi er desværre allerede alt for mange i vores lille stue til at vi kan
være flere. Flere af mine venner kommer ikke :(

/David

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 01-12-04 16:45

David Rasmussen wrote:

> Heheh :)
>
> Vi er desværre allerede alt for mange i vores lille stue til at vi kan
> være flere. Flere af mine venner kommer ikke :(

Film skal helst ses alene!

Fra : Kong Kent

Dato : 01-12-04 17:13

> Film skal helst ses alene!

Sådan har jeg det, desværre, også. Jeg kender ingen der kan holde sin kæft i
4 timer til LOTR:ROTK EE. Enten skal min kæreste og/eller lillesøster hele
tiden spørge til dit og dat, og så skal jeg forklare hvorfor og hvad der
står i bøgerne osv. osv., eller også har man nogle kammerater der ikke kan
holde fokus på skærmen, men også lige skal nå at læse en avis, æde sig tyk i
chips (som larmer og er bandlyst når jeg ser film!!) og alt det pis gider
jeg simpelthen ikke.

Så når jeg skal se den film 3 gange på 3 dage (først som film, så med PJ
commentary og til sidst med cast commentary) som jeg har gjort ved de to
foregående film i trilogien, så bliver det ALENE!!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-12-04 17:18

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> scribbled in

> [...]
> at læse en avis, æde sig tyk i chips (som larmer og er bandlyst når
> jeg ser film!!) og alt det pis gider jeg simpelthen ikke.

hehe det lyder som om vi rent faktisk kunne se film sammen :)

Jeg holder af at se film sammen med andre - så man kan tale om
filmen BAGEFTER. Den med spørgsmålene er bandlyst under filmen.
Og for et par måneder siden kunne jeg konstatere at det sq er
slut med at se film i tv med mine gamle venner. De har efterhånden
fået så elendig en kultur med at rende frem og tilbage, spille
lidt computer, snakke, spise chips og alt muligt andet at selve
filmen bare bliver en slags baggrundsstøj - og det er sq ikke
meningen...

> Så når jeg skal se den film 3 gange på 3 dage (først som film, så med
> PJ commentary og til sidst med cast commentary) som jeg har gjort ved
> de to foregående film i trilogien, så bliver det ALENE!!

1. gang med kæresten (som har den rigtige filmkultur)
2. gang alene med PJ comments og
3. gang med cast comments :)

/hilsner

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 03-12-04 17:47

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> 1. gang med kæresten (som har den rigtige filmkultur)
> 2. gang alene med PJ comments og
> 3. gang med cast comments :)

1. gang med girfriend's comments (nej, min kan heller ikke tie stille)
2. gang uden comments
3. gang med PJ comments
4. gang vil jeg hellere se noget andet

Mikkel

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-12-04 17:54

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> scribbled in news:41b098ad$0
$66405$14726298@news.sunsite.dk:

hmm jeg glemte 4. gang uden comments - det er sjovt at se
filmen igen efter at have hørt de forskellige kommentarer.

> 1. gang med girfriend's comments (nej, min kan heller ikke tie stille)

lol

> 4. gang vil jeg hellere se noget andet

årrhh hva'? det mener du da vel ikke?

/hilsner

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-04 17:38

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Film skal helst ses alene!

Nej, film skal helst ses sammen med andre mennesker. Det gør den
følelsesmæssige påvirkning større.

/David

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 01-12-04 23:12

David Rasmussen wrote:

> Nej, film skal helst ses sammen med andre mennesker. Det gør den
> følelsesmæssige påvirkning større.

Kun for flokdyr!
Jeg kan ikke leve mig ordentlig ind i en film, hvis der er andre omkring
mig. Når jeg er alene kan jeg tillade mig at græde og grine som det nu
passer mig.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-12-04 12:17

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Kun for flokdyr!

Vi _er_ flokdyr.

> Jeg kan ikke leve mig ordentlig ind i en film, hvis der er andre omkring
> mig. Når jeg er alene kan jeg tillade mig at græde og grine som det nu
> passer mig.

Det må være fair nok, selv om jeg synes det vidner om visse sociale og
psykologiske problemer.

For mig sker der det at indlevelsen forstærkes når jeg ser en film
sammen med andre, som samtidigt med mig får en stærk oplevelse.

/David

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 02-12-04 15:09

David Rasmussen wrote:

> Vi _er_ flokdyr.

Jeg er ikke!

> Det må være fair nok, selv om jeg synes det vidner om visse sociale og
> psykologiske problemer.

Det er nok ikke helt forkert.

> For mig sker der det at indlevelsen forstærkes når jeg ser en film
> sammen med andre, som samtidigt med mig får en stærk oplevelse.

Der er så, fordi der er mere flokdyr i dig end i mig.

Fra : MM

Dato : 03-12-04 17:54

> Jeg er ikke!

Minder mig om den geniale scene fra Life of Brian, hvor Brian står foran en
stor menneskemængde og proklamerer
"We are all individuals!"
hvortil en stemme i mængden siger
"I'm not"

ik at det havde noget som helst med diskussionen at gøre, faldt mig bare
ind... :)
~M

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-12-04 18:06

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> scribbled in
> Minder mig om den geniale scene fra Life of Brian, hvor Brian står
> foran en stor menneskemængde og proklamerer
> [...]

heh skøn scene i en fabelagtig film - der er få film der
som den kan få mig til at grine igen og igen... Jeg tror
den blev set omtrent en gang om ugen i ½ års tid da jeg
første gang fik øjnene op for Monty Python engang for ca.
15 år siden.

/hilsner

Fra : Jesper

Dato : 04-12-04 02:11

Thomas K. Jeppesen <invalid@sick.house> wrote:

> Film skal helst ses alene!

Det kommer an på filmen. Der er film der er en stor og stærk
fællesoplevelse og så er der film der er en dybt personlig oplevelse.
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
My DVD Collection (not up-to-date yet!):

Fra : Mikl

Dato : 01-12-04 18:14

David Rasmussen wrote:

> Well, vi snyder lidt og ser FOTR d. 9. og så ser vi TTT og ROTK d. 10.
> Vi starter ca. kl. 13-14.

Kalder du det marathon? Det kan vel højst betragtes som stafet! Næh, hos
mig bliver det ren Ironman! Vi starter kl 10 d. 18. og kører indtil vi
har set alle 682 minutter. Der er naturligvis indlagt væskedepoter
undervejs, men ellers er der ingen kære mor! Og det bliver naturligvis
med projektor og DTS 5.1!

/Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-04 18:22

Mikl wrote:

> Kalder du det marathon?

Ja :)

> Det kan vel højst betragtes som stafet! Næh, hos

LOL...

> mig bliver det ren Ironman! Vi starter kl 10 d. 18. og kører indtil vi
> har set alle 682 minutter.

Det er der flere af os der også godt gad, men visse andre som vi gerne
ser, som ikke kan. Desuden kan vi overhovedet ikke vente til d. 18. Når
vi når til d. 18. kan det meget vel være at nogle af os har set alle tre
film i rap :)

>Der er naturligvis indlagt væskedepoter
> undervejs, men ellers er der ingen kære mor! Og det bliver naturligvis
> med projektor og DTS 5.1!

Det samme her :)

/David

Fra : Peter Rongsted

Dato : 01-12-04 23:23

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>ser, som ikke kan. Desuden kan vi overhovedet ikke vente til d. 18. Når
>vi når til d. 18. kan det meget vel være at nogle af os har set alle tre

Vil det sige, at I ikke en gang vil yde filmen fuld retfærdighed og høre
den på et ordenligt DTS-ES 6.1 discrete anlæg?

Peter

Fra : Mikl

Dato : 02-12-04 08:12

Peter Rongsted wrote:

> Vil det sige, at I ikke en gang vil yde filmen fuld retfærdighed og høre
> den på et ordenligt DTS-ES 6.1 discrete anlæg?

Jeg vil nu også mene at retfærdigheden sker fyldest i 5.1. I en stue på
25 kvm. er 6.1 ikke super anvendeligt, det ville svare til at lave et
SDDS system (SONY DYNAMIC DIGITAL SOUND, hvilket inkluderer 4
fronthøjtalere) i din stue: Overkill. I biografen er det dog en god idé.

/Mikkel

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-12-04 12:35

Mikl <spamikl@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>SDDS system (SONY DYNAMIC DIGITAL SOUND, hvilket inkluderer 4
>fronthøjtalere) i din stue: Overkill. I biografen er det dog en god idé.

6.1 kan fint bruges i et lokale på 25 kvm. Men det begrænser
indretningen noget. En af mine venner har en 4x6m hjemmerbio - hos ham
viurker 6.1 perfekt - og det er enda kun 24 kvm!

SDDS har faktisk 5 (FEM) frontkanaler.

Peter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-12-04 15:34

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote

> Jeg vil nu også mene at retfærdigheden sker fyldest i 5.1. I en stue på
> 25 kvm. er 6.1 ikke super anvendeligt,

Pjat. Jeg har 7.1, DTS ES discreet, et 92 tommers lærred som jeg ser 3
meters afstand i min 27 kvm stue og det er forryggende! På nogle lydmix
mærker jeg stor forskel på de 7 kanaler og de tilsvarrende 6 med 5.1.
Med venlig hilsen
Lars ØHoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-12-04 16:14

Lars Hoffmann wrote:

> Pjat. Jeg har 7.1, DTS ES discreet,

Ærgeligt at du ikke har nogen signalkilder der understøtter det.

> et 92 tommers lærred som jeg ser 3
> meters afstand i min 27 kvm stue og det er forryggende! På nogle lydmix
> mærker jeg stor forskel på de 7 kanaler og de tilsvarrende 6 med 5.1.

I min (lille, 20 m^2) stue er det umuligt at lave ordentligt 6.1 sådan
som tingene står nu, og de kan ikke stå anderledes.

Man bliver nødt til at også at sammenligne med prisen. Højttalerne er
noget af det vigtigste og dyreste i et godt surround-setup, og en eller
endda to gode ekstra højttalere til 6.1 eller 7.1 til samme pris, gør
den overordenede kvalitet lavere.

Men hvis man har pengene _og_ rummet til det, så er det da bedst.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-12-04 16:48

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Ærgeligt at du ikke har nogen signalkilder der understøtter det.

Ja, men det lyder stadig fint med et 6.1 signal.

> I min (lille, 20 m^2) stue er det umuligt at lave ordentligt 6.1 sådan
> som tingene står nu, og de kan ikke stå anderledes.

Det handler natuligvis ofte om hvordan man kan opstille møblerne. Jeg er
så heldig at vores stue kan indrettes perfekt med et 7.1 setup.

> [...]
> noget af det vigtigste og dyreste i et godt surround-setup, og en eller
> endda to gode ekstra højttalere til 6.1 eller 7.1 til samme pris, gør

Ja selvfølgelig. Derudover er det også ofte mange penge at bruge på den
relativt lille forskel der er på 5,1 og 6,1. Jeg skal da nok lade være
med at fortælle konen at vi kunne have sparret ca 3000 Dkr ved at have
undladt de to sidste højtalere

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-12-04 12:19

Peter Rongsted wrote:

> Vil det sige, at I ikke en gang vil yde filmen fuld retfærdighed og høre
> den på et ordenligt DTS-ES 6.1 discrete anlæg?

Receiveren er skal DTS-ES 6.1 discrete kompatibel, men jeg har ingen
bagcenter. Det er nu heller ikke nødvendigt. Fuld retfærdighed ydes
alligevel på den ene side. Og på den anden side ville man yde filmen
endnu større retfærdighed hvis man havde et endnu bedre anlæg og et
bedre rum. Sådan er det. Og i øvrigt: Jeg vil hellere se filmen på et
godt 5.1-system end på et middelmådigt 6.1-system.

/David

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-12-04 22:08

> [...]
> men ellers er der ingen kære mor! Og det bliver naturligvis med projektor

Hvad tid skal jeg komme sagde du?

Nah jeg tror bare jeg holder mit eget, men hvis vennerne skal med så bliver
det nok desværre ikke i samme hardcore stil som jeres

Sidste år så vi Extended af 1+2 dagen før vi sku til premiere til Return of
the King, og allerede ved skift til cd2 på Fellowship var der nogle der
måtte over og købe pizza og hvad ved jeg. Ved skift til cd2 på TwoTowers var
der et par af mine venner der næsten ikke kunne klare det mere.. Men eliten
(læs: min gode ven og jeg, som har læst LotR trilogien + Hobbit +
Silmarillion) holdte selvfølgelig ud til den "bitre" ende

Glæder mig til d. 10 hvor den rigtige version af RotK skal nydes i stor
stil! Men et marathon det skal der da være igen i år! Det bliver bare en
mere begrænset forsamling end sidste år

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-11-04 18:55

> [...]
>
> Der koster den 379 incl. forsendelse. Jeg fandt den på dvdpriser.dk
>
> Du kan jo i øvrigt ikke være sikker på at have den på udgivelsesdatoen

Ville lige høre om du eller nogle andre herinde har prøvet at købe hos dette
site?

Hvordan er deres levering, overholder de datoerne lovet, og kan man stole på
dem?

Man skal jo være lidt skeptisk over for ting man ikke har prøvet før, især
når det gælder LotR 3 Extended der jo SKAL nydes på dagen d. 10/12

Hvis i kan anbefale det, så vil jeg da nemlig bestille herfra - og spare
nogle penge.... så sig frem!

Mvh. Martin

Fra : Mads TJ

Dato : 01-12-04 08:48

> Jeg leder efter et sted jeg kan finde ringenes herre 3 i extended DVD
> version
>
> Den skal bare være med danske tekster
[snip]
> er der nogen derude der har fundet et sted.
>
> det billigste jeg har set indtil videre er hos www.easyshopping.dk hvor
> den
> kommer til at koste 385 kr.

Hvis du søger på www.dvdbargain.net, kan du hos cd-wow få den til ca.
225-240 kr afhængig af rabatten.

Jeg har søgt med denne streng:
detail_results_2.php?product_code=14349&subcat=region2

Der står dog ikke, om det er med danske undertekster, men det er en region
2. Så kan man jo tage chancen, hvis man vil spare en masse penge..

Mvh
Mads TJ

Fra : Martin Møller

Dato : 02-12-04 11:16

> [...]
>
> Der står dog ikke, om det er med danske undertekster, men det er en
> region 2. Så kan man jo tage chancen, hvis man vil spare en masse penge..

Der er ikke danske undertekster på R2 udgaven fra cd-wow. Har lige forhørt
mig.

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Kong Kent

Dato : 02-12-04 16:48

> Der er ikke danske undertekster på R2 udgaven fra cd-wow. Har lige forhørt
> mig.

Hvem har også brug for danske undertekster på engelsksprogede film? Jeg ser
helst *alle* film uden undertekster, men er der spansk eller anden tale i
oxo, så slår jeg til nøds den engelske undertekst til. I nævnte tilfælde
skal jeg i hvert fald *ikke* have undertekster på, hverken af den ene eller
anden art. Det bliver 4 timer hvor jeg kun koncentrerer mig om billedet, og
ikke også små tekstbidder i bunden af skærmen!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-12-04 17:19

Kong Kent wrote:

> Hvem har også brug for danske undertekster på engelsksprogede film?

Alle os bonderøve, der ikke er opvokset med engelsk som modersmål og gerne
vil kunne se en film uden at skulle koncentrere os ad.h. til for at høre,
hvad der bliver sagt.
Ja, også ved danske film er det tit en fordel, da mange skuespillere
artikulerer forfærdeligt dårligt.

> Jeg ser helst *alle* film uden undertekster, men er der spansk eller
> anden tale i oxo, så slår jeg til nøds den engelske undertekst til. I

Ak ja - selv ved spanske film er danske undertekster usmarte......her har vi
nok fat i en rigtig verdensborger!

vh
Jan

Fra : Kong Kent

Dato : 02-12-04 22:01

> Alle os bonderøve, der ikke er opvokset med engelsk som modersmål og gerne
> vil kunne se en film uden at skulle koncentrere os ad.h. til for at høre,
> hvad der bliver sagt.

Jamen rolig nu, det var ikke meningen jeg ville nedgøre alle danskere. Jeg
er tilfældigvis bare "kun" 27 år gammel, og allerede som 8-årig fik vi SKY
Channel på fællesantennen, og siden da er jeg vokset op med først Sky, så
Super Channel, senere kom MTV og Eurosport til osv. osv., og derudover
engelske/amerikanske film og serier i tv kombineret med engelsk i skolen, og
så bliver det efterhånden ens andet modersmål.

> Ja, også ved danske film er det tit en fordel, da mange skuespillere
> artikulerer forfærdeligt dårligt.

Korrekt. Når talen er utydelig er undertekster gode at have, uanset sprog.

> Ak ja - selv ved spanske film er danske undertekster usmarte......her har
> vi
> nok fat i en rigtig verdensborger!

Jamen jeg skammer mig ikke over at bruge bl.a. det engelske sprog til daglig
i mit virke som motorsportsskribent. På den måde holder jeg det ved lige, og
så er det altså ikke noget problem at høre/forstå hvad der bliver sagt,
selvom det til tider går hurtigt med dialogen i visse film.

Men lad mig da lige pointere, at jeg på ingen måde synes det er en
falliterklæring at sætte underteksterne på. Jeg har bare ikke det behov, og
kunne godt unde andre den samme luksus. For man får altså mere ud af
billedsiden på en film, når man ikke konstant også skal fokusere på de
undertekster!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-12-04 13:15

Tine & Jimmy wrote:

> det billigste jeg har set indtil videre er hos www.easyshopping.dk
> hvor den kommer til at koste 385 kr.

Det kan jeg ikke finde.

Jeg har bestilt hos cdon (ext 429) (den med statuen 549 vist). Jeg købte
II'eren dér sidste år (med svensk cover) og var godt tilfreds med service +
leveringstid. Det var ikke en forudbestilling.

/jim