Udskiftning af eger i begge hjul på offroa~
Fra : Bjarke

Dato : 30-11-04 17:02

Hejsa

Min MC trænger til nye dæk, og ved samme lejlighed påtænker jeg at
udskifte egerne. Kan nogen hjælpe mig med at finde et billigt sted at få
dette ordnet? Jeg har forhørt mig hos forhandlere i KBH, men der er
priserne helt horrible....

Mvh Bjarke

Fra : Moller

Dato : 30-11-04 17:44

Bjarke wrote:
> [...]
> udskifte egerne. Kan nogen hjælpe mig med at finde et billigt sted at få
> dette ordnet? Jeg har forhørt mig hos forhandlere i KBH, men der er

   Har du overvejet at gøre det selv ? det er samme fremgangsmåde som på
alm. cykler, bare lidt støre skala, så er eneste udgift nemlig
egerne(+nipler måske) en ca. pris pr. eger ligger på 10-15Kr. og
tilsvarende for nipler.

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 30-11-04 19:10

> Har du overvejet at gøre det selv ?

Det havde jeg - men Motorhjørnet, Viborg ville gøre det på 1,5 time hvis jeg
kom med det løse rengjorte hjul - Så det fik de lov til. Til den pris gad
jeg ikke selv

Egerne havde jeg i forvejen.

Min fejl var "noget slidt" så det lykkedes ham ikke at få hjulet 100% rundt
men det holder sig da lige indenfor tolerancerne fra clymer

Skulle jeg have det gjort idag ville jeg nok også ofre en ny fælg når jeg nu
var igang...

/A

Fra : anders majland

Dato : 01-12-04 10:44

> Min fejl var "noget slidt" så det lykkedes ham ikke at få hjulet 100%
> rundt men det holder sig da lige indenfor tolerancerne fra clymer

Min fælg var ...

/A

Fra : Armand

Dato : 01-12-04 17:53

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41ad94c2$0$66403$14726298@news.sunsite.dk...

> Min fælg var ...

Din fejl var . . ikke at skrive fælg!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 02-12-04 16:01

> Din fejl var . . ikke at skrive fælg!

Men nok nærmere at jeg har en dårlig vane med ikke at læse hvad jeg
skiver, men kun hvad jeg tror at jeg har skrevet. ...

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 18:46

Bjarke skrev i meddelelsen
<3242b5c43f371bfeb75bd1d395f61fc7@localhost.talkaboutmotorcycles.com>...
> [...]
>udskifte egerne. Kan nogen hjælpe mig med at finde et billigt sted at få
>dette ordnet? Jeg har forhørt mig hos forhandlere i KBH, men der er

Køb eger hos Central Wheel Components (compagny) i England, og lad din
cykelhandler montere, husk enten at opmåle/notere hjuloffset, eller overlade
det _ikke_ adskilte hjul til cykelsmeden.

Vær beredt på at egre er dyre, specielt i rustfast udførelse.

mvh
Orla

Fra : uffe.j

Dato : 30-11-04 18:43

Prøv selv. Umiddelbart er det nemmere end med cykler. Det er svært at trække
fælgen skæv. Køb evt Politikkens Cyklehåndbog.
Hvis for og baghjul er ens, kan du jo lave det ene, mens du ser på det
andet.
--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 01-12-04 02:12

"Bjarke" <bjarke.nielsen@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> udskifte egerne. Kan nogen hjælpe mig med at finde et billigt sted at få
> dette ordnet? Jeg har forhørt mig hos forhandlere i KBH, men der er

Husk endelig, som Orla skriver at måle offset af fælgen i forhold til navet,
ved at lægge en lang skinne over navet. Og kontroller på begge sider eller
husk hvilken side, for ofte sidder navet ikke i "midten".

Jeg har flere gange set folk blot tage jernfælge af og derefter montere
aluminiumsfælge uden at måle offset før eller efter, og derved resulterende
ikke sporing af hjulene bagefter.

Jeg gav i England for hvert hjul på min £ 40 for rustfri stål egre.

Og som Orla skriver så prøv at snak med en cykelsmed om arbejdet. Her i
Thailand så jeg en dag for måneder siden, i forretningen/værkstedet hvor jeg
køber forgaffelolie, to fyre siddende og samlende flere nye cykel hjul i en
omgang. De havde det rigtige udstyr og var jo øvede i det, så jeg anbefalede
Toby (en englænder) at gåder med sine hjul til BMWén for hvilke han talte om
at skifte egre og fælge. Han har ikke fået taget sig sammen endnu.
Cykelværksteder er normalt meget vante til at skifte fælge.

Mvh. Gert

Fra : Bjarke

Dato : 31-12-04 03:10

Tak for hjælpen allesammen. Jeg prøver mig frem

Mvh Bjarke