Jordskokker?
Fra : Lauridsen

Dato : 30-11-04 15:12

Kan nogen hjælpe med en god opskrift hvor jordskokker indgår?
Tak tak..

/Lars

Fra : -V-

Dato : 30-11-04 15:19

Lauridsen wrote:
> Kan nogen hjælpe med en god opskrift hvor jordskokker indgår?
> Tak tak..

Kan du specificere det nærmere? Hvilke type leder du efter?

Lagkage, scones, frappé eller omelet?

-V-

Fra : Lauridsen

Dato : 30-11-04 19:22

> Kan du specificere det nærmere? Hvilke type leder du efter?
Det er lidt svært, da jeg ikke før har lavet mad med jordskokker, men
middagsretter hvor jordskokker indgår er da en begyndelse.

> Lagkage, scones, frappé eller omelet?
Kom bare med dem :)

Mvh.
Lars

Fra : Jette

Dato : 30-11-04 19:40

Lauridsen <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote:

> Det er lidt svært, da jeg ikke før har lavet mad med jordskokker, men
> middagsretter hvor jordskokker indgår er da en begyndelse.

Personligt er jeg ret glad for kartoffelmos hvor ca. 1/3 af kartoflerne
erstattes af jordskokker.

Mvh Jette

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-11-04 22:26

On Tue, 30 Nov 2004 19:40:14 +0100, Jette <frkmusika(fjernes)@hotmail.com>
wrote:

> Personligt er jeg ret glad for kartoffelmos hvor ca. 1/3 af kartoflerne
> erstattes af jordskokker.
>
> Mvh Jette

Hej
Helt enig de pifter enhver kartoffelret op.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : -V-

Dato : 01-12-04 18:43

Lauridsen wrote:
> Det er lidt svært, da jeg ikke før har lavet mad med jordskokker, men
> middagsretter hvor jordskokker indgår er da en begyndelse.

> Kom bare med dem :)

Først må jeg gøre det klart for dig, at jeg anser jordskokker for at være
Verdens Bedste Rodfrugt.
Man kan og skal bruge jordskokker til *alt*!

Bag dine jordskokker, mos dem og bland dem med creme fraiche.

Grill dine jordskokker og bland dem skivet i din pasta.

Snit dine jordskokker i papirstynde skiver og læg dem på din pizzabund med
lidt god olivenolie.

Riv dine jordskokker og lav råkost af dem sammen med lidt gulerod og saften
af en enkelt citron.

Kogning? Hmmm, brug dine jordskokker i enhver tænkelig gryderet.

Var det nok?

-V-

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 30-11-04 20:55

Lauridsen wrote:

> Kan nogen hjælpe med en god opskrift hvor jordskokker indgår?
> Tak tak..

Uha, gider man skrælle dem smager de uhyrligt godt til det meste. Men selv
rå i tynde skiver smager de himmelsk, f.eks. sammen med lidt andet
salat-agtigt. Ellers kan de bruges til suppe - eller hvad med stegt på
panden i skiver, som tilbehør til kødretter.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Padmé Amidala

Dato : 02-12-04 16:29

On Tue, 30 Nov 2004 15:12:11 +0100, Lauridsen wrote:

> Kan nogen hjælpe med en god opskrift hvor jordskokker indgår?
> Tak tak..
>
> /Lars

Jordskokkesuppe med bacon og persille drys.

VH
Padmé