Andet multimedie
bentjuul 3670
Action i PS CS til at gemme samme billede ~
Fra : Jens Bruun

Dato : 30-11-04 14:13

Jeg forsøger at lave en action i PS CS, der åbner et RAW-billede, udfører to
filtre, konverterer til sRGB og 8-bit, for til sidst at gemme billedet i
JPEG i tre størrelser: 100%, 50% og 25%.

Jeg kan ikke få min action til at gemme billedet i tre forskellige udgaver.
Kan det gøres, og hvis ja, hvordan?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)

Fra : KNL DtP

Dato : 30-11-04 18:31

> Jeg kan ikke få min action til at gemme billedet i tre forskellige udgaver.
> Kan det gøres, og hvis ja, hvordan?

Hvis du kan få optaget RAW-konverteringen (fra hentning af billedet til den
ligger klar i PS) som én action, så opret tre nye actions til at gemme i
forskellige størrelser.

JPG 100% giver vel sig selv. Jeg tror det vil være bedst at gemme de
forskellige opløsninger i forskellige mapper, og så bibeholde deres
oprindelige filnavn.

JPG 50%: Image > Image Size. Sæt den til 50%. Efterfølgende kan du lige køre
Filer > Sharpen > Sharpen. Gem i 50%-mappen.

JPG 25%: Du kan vælge at gå tilbage i History til det store billede (100%) og
så gå ned i 25% - eller køre 50% på 50'eren. Ved ikke helt hvilken der står
skarpest...

Når de tre gemme-actions ligger klar, så hopper du op på den første
RAW-action. Når du har billedet klart inde i PS, trykker du Rec og vælger så
JPG100%, derefter JPG50% og slutter af med JPG25%. Til sidst lukker du
billedet uden at gemme.

sRGB-farverum og 8bits pr. kanal sætter du i RAW-programmet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-12-04 13:10

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> RAW-action. Når du har billedet klart inde i PS, trykker du Rec og
> vælger så JPG100%, derefter JPG50% og slutter af med JPG25%. Til

Tak for tippet.