Bankekød, til hvad???
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 30-11-04 11:19

Jeg har 500 g bankekød men aner ikke hvad jeg skal bruge det til. Er der
nogen der har en ide???

Linda

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-11-04 12:05

Linda Hedegaard Jensen <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har 500 g bankekød men aner ikke hvad jeg skal bruge det til. Er der
> nogen der har en ide???
>
> Linda

Google har et par gode opskrifter. Hvis jeg var dig ville jeg vælge den
med fløde,hvis du ikke har problemer med livvidden. Han nævner til sidst
at man kan putte gulerødder i - det ville jeg gøre, for sådan lavede min
farmor bankekød.

mvh
Erling

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-04 12:11

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Jeg har 500 g bankekød men aner ikke hvad jeg skal bruge det til. Er der
> nogen der har en ide???
>
> Linda

Så er det sikkert inderlår. Det skal have lang tid (1-2 timer) så
gryderetter

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : SA Gastronomi

Dato : 30-11-04 14:06

> Så er det sikkert inderlår. Det skal have lang tid (1-2 timer) så
> gryderetter

Passer ikke !
Okseinderlår er mørt og bruges ofte til roast-beef.

Det er yderlåret der bruges til bankekød, og her passer det også med den
lange tid.

SA

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-04 14:42

SA Gastronomi wrote:

> Passer ikke !
> Okseinderlår er mørt og bruges ofte til roast-beef.
>
> Det er yderlåret der bruges til bankekød, og her passer det også med den
> lange tid.

OK., så er der to forskellige Halal-slagtere, der "snyder" (50 kr. kg er
ikke rigtigt snyd - er det?

Fra : SA Gastronomi

Dato : 30-11-04 15:32

> OK., så er der to forskellige Halal-slagtere, der "snyder" (50 kr. kg er
> ikke rigtigt snyd - er det?

Nej da.... 50,- er en ok pris for yderlår.
Inderlår vil være noget dyrere (for god kvalitet

SA

www.buffetmad.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-11-04 22:25

On Tue, 30 Nov 2004 14:06:00 +0100, SA Gastronomi <svend@mad.dk> wrote:

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
Du kan jp lave en potion "Bankekød" af det Der er mange opskrifter på
nettet. Ellers kan du snøre dem med røgetspæk og lave benløsefugle. Eller
du kan skære det i mindre stykker og lave gullash eller skipperlapskovs.

Hvis det er inderlår hvilket jeg betvivler er det mørt og kan nærmest
spises råt. Det behøver derfor ikke have ret lang tid. Inderlår i
skiver/strimler/tern bruges mest til vok retter hvor kødet ikke skal
steges så længe.

> Passer ikke !
> Okseinderlår er mørt og bruges ofte til roast-beef.
Netop.

> Det er yderlåret der bruges til bankekød, og her passer det også med den
> lange tid.
>
> SA

Det er lige så sansynligt at der er anvendt klump til bankekød. Jeg bruger
i hvertfald aldrig andet. Med mindre kunden bestiller det.
Hvis de ikke ligefrem reklamere med det er det næppe inderlår. Fordi
indkøbsprisen er en del højere end klump og ydderlår. Ydderlår er dejlig
fast og derfor let at arbejde med derfor bruger jeg det mest til
benløsefugle. Eller saltet og kogt til pålæg.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Rene Schnoor

Dato : 30-11-04 16:26

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41ac490e$0$22681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har 500 g bankekød men aner ikke hvad jeg skal bruge det til. Er der
> nogen der har en ide???
>
> Linda

Slemme drenge?