løkke til at samle tekst fra fil
Fra : Kasper

Dato : 30-11-04 09:10

Hej

Jeg står og skal bruge en java stump der tager et ord ad gangen fra en tekst
fil med ord der er sepereret af spaces. Tekst filen skal være parameter til
java filen.

Håber du kan give mig et hint eller et eksempel.

Mvh. Kasper

Fra : kgc

Dato : 30-11-04 14:40

> [...]
> java filen.
>
> Håber du kan give mig et hint eller et eksempel.
Jeg kan da prøve at give et par hints:
1) Du får fat i en parameter til dit program vha. parameteren til
main-metoden:
      //args[0] er den første parameter til programmet
   }

2) Du kan opdele en streng vha. en Tokenizer (Det hedder klassen, slå
den op i java API'et)

3) Du kan indlæse en fil (i operativsystemets standard-kodning) en linie
ad gangen vha. noget i stil med;
   fileReader = new BufferedReader(new FileReader("filnavn.txt"));
   String linie = fileReader.readLine())
   while(linie != null) {
      //gør noget med linien
      linie = fileReader.readLinie()
   }
4) En god java-grundbog (Bruce Eckel: Thinking in Java), som også når
til ret avancerede emner og også forholder sig fornuftigt til
objektorientering (så vidt jeg husker - jeg lærte java efter 2. udgave
for et pænt stykke tid siden), kan hentes gratis her:
http://www.mindview.net/Books/TIJ/ I den kan du garanteret finde noget
om både I/O og Tokenizers (hvis du læser engelsk selvfølgelig).

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk

Fra : Kasper

Dato : 30-11-04 15:58

> [...]
> ad gangen vha. noget i stil med;
> fileReader = new BufferedReader(new FileReader("filnavn.txt"));

Mange tak for hints..

Ved du import fileReader benytter for følgende fejl:
..java:13: cannot resolve symbol
fileReader = new BufferedReader(new FileReader(args[0]));

Mvh. Kasper

Fra : kgc

Dato : 30-11-04 16:37

> Mange tak for hints..
Det var så lidt, godt du kan bruge det

> Ved du import fileReader benytter for følgende fejl:
> .java:13: cannot resolve symbol
> fileReader = new BufferedReader(new FileReader(args[0]));
Du skal huske import java.io.FileReader; og import
java.io.BufferedReader; eller evt. blot import java.io.*; - Det fremgår
forøvrigt også af API-dokumentationen hvilken pakke en klasse tilhører.

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk