Import af skadede MC'er
Fra : sumdjFJERN@DETTEring~

Dato : 29-11-04 19:01

Hej

Er nogle bekendte med import - og senere indregistrering - af skadede MC
?

Har set på en billig Mc, der tidligere har været involveret i et uheld,
men jeg er ikke helt klar på hvad jeg skal være opmærksom på i forhold
til en senere registrering i DK, og hvordan jeg får den
"accepteret/clearet".

Kan nogle af jer bidrage med gode råd ?

mvh
Mike

Fra : jo

Dato : 29-11-04 19:45

<sumdjFJERN@DETTEringamt.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Den skal kunne synes, og skal derefter afgiftsvurderes, hvilket vil sige, at
den vurderes i synsklar stand, og afgiften beregnes ud fra denne stand. Så
medmindre den er meget billig, kan det vist ikke betale sig.

Jo.

Fra : Hekto

Dato : 29-11-04 20:12

In article <41ab63f4$0$66404$14726298@news.sunsite.dk>,
sumdjFJERN@DETTEringamt.dk says...
> [...]
> men jeg er ikke helt klar på hvad jeg skal være opmærksom på i forhold
> til en senere registrering i DK, og hvordan jeg får den

Den skal være synet - og dermed trafikduelig - inden tolvæsenet vil
have med den at gøre. Så den skal altså kunne godkendes ved atsyn, i
den tilstand du fremstiller den.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650