pgo hot 50 uden gas :-(
Fra : Jess Mathiasen

Dato : 29-11-04 18:12

Hej gruppe
Jeg har købt en Pgo af naboen.
Den har stået stille i et år.
Nyt tændrør og af med luftfilteret, så sprøjter jeg lidt benzin direkte ind
i karburatoren og starter.
Den går fint i tomgang og kan også tage lidt gas, men dør ved fuld gas.
I weekenden rensede jeg karburatoren grundigt og skiftede benzinslangen ud,
så det gamle filter er væk.
Det har bare ikke hjulpet
Kan vacuumhanen sidde fast ?
- eller har i andre ideer ?
Problemet ændrer sig ikke uanset om den er varm eller kold og den starter
fint både kold og varm...
Håber i kan hjælpe...
Mvh
Jess

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 29-11-04 22:42

blandingsskruen??

tror den får for meget benzin,kunne godt lyde sådan! eller er der
powerfilterpå? er dysen skiftet i så tilfælde?

Fra : Piwo

Dato : 29-11-04 23:20

Hej Jess

"Jess Mathiasen" <jessm@dwain[remove].dk> skrev i en meddelelse
> Kan vacuumhanen sidde fast ?
> - eller har i andre ideer ?
> Problemet ændrer sig ikke uanset om den er varm eller kold og den starter
> fint både kold og varm...
> Håber i kan hjælpe...

Prøv at kigge på vakuum slangen fra karburator til benzinhane, jeg har
erfaring med at den kan være revnet, så benzinhanen ikke åbner ret meget. En
god måde at kontrollere det på er at tage slangen af karburatoren og så suge
i den. Hvis du kan blive ved med at suge, så skal den ubetinget skiftes.
Hvis du kan suge lidt og så ikke mere, så er slangen ok.
Hvis vakuumslangen er ok, så tag også benzinslangen af og kontroller at der
kommer benzin ud af den, når du suger i vakuumslangen. Hvis nej, er
vakuumventilen defekt. Hvis ja, så er det noget andet.
Prøv det og vend tilbage, så fyrer jeg nogle flere ideer af.

Piwo

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 30-11-04 15:26

> [...]

> - eller har i andre ideer ?
> Problemet ændrer sig ikke uanset om den er varm eller kold og den starter

Nu har du vel skiftet benzinen ikke? Benzin holder kun ~3 måneder...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : jepsen

Dato : 30-11-04 18:53

"Jess Mathiasen" <jessm@dwain[remove].dk> wrote in message news:<41ab5848$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> - eller har i andre ideer ?
> Problemet ændrer sig ikke uanset om den er varm eller kold og den starter

Det kune godt tyde på at udstødningen er stoppet, prøv at tage
udstødningen af og så start den.
ellers kan det være at du skal rense luftfiltret og montere det igen.
Hilsen Jeppe