Hvor sælger jeg min mc?
Fra : Slumfret

Dato : 29-11-04 13:16

Hej,
Jeg er desværre nødt til at skille mig af med min mc - og det ret hurtigt...
Jeg har længe haft den til salg på dba.dk og også på dk.marked.privat.mc...
....men der er ingen der vil købe den...

Kender I nogle steder hvor de køber mc'er kontant?
Eller andre gode salgssteder?
MC'en står i Østjylland..

Håber på et par svar.

Mvh. Slumfret

Fra : anders majland

Dato : 29-11-04 13:31

> [...]
> hurtigt...
> Jeg har længe haft den til salg på dba.dk og også på

Så er prisen nok for høj.

> Kender I nogle steder hvor de køber mc'er kontant?
> Eller andre gode salgssteder?
> MC'en står i Østjylland..

Tag rundt til de lokale forhandlere og få nogle tilbud. Lugter de at du
_skal_ have den solgt bliver deres bud nok derefter... Og har du forsikring
til 1/12 er det med at komme afsted ...

/A

Fra : AW på ZRX

Dato : 29-11-04 14:05

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41ab1681$1$66407$14726298@news.sunsite.dk...

> Så er prisen nok for høj.

57.000 for en 21 år gammel 500 ccm. Så har du vist også (i min verden) lidt
for høje forventninger til hvad man kan få. Nu er der selvfølgellig trailer
med, men regn den fra. Jeg tror ikke det er en salgsparameter.
Sælg cyklen alene for en 35 - 40 k (Det er vist ca. DBA niveau uden at
nærlæse kmstand osv.) og prøv så at skippe traileren afsted alene.

Jeg tror hurtigt du bliver forskrækket når du hører hvad forhandlere vil
give. Men der sker jo ikke noget ved at spørge, og så sætte den til salg
igen for 5 k mere end forhandleren vil give. (Hvilket nok havner omkring 35
k).

Du skal også huske på at det er et meget dårligt tidspunkt at sælge på lige
nu, og derfor skal prisen være rigtig.

Allan
ZRX 1200

Fra : Moller

Dato : 29-11-04 15:20

AW på ZRX wrote:

> [...]

   Ja, ikke den store tvivl der... priserne på dba.dk spænde fra 2 stks.
omkring 17.000Kr. de fleste ligger mellem 30 til 40.000Kr. og så nogen
få som ligger på +50.000Kr... alle sammen er med afgift osv... og de
eneste som ikke er synet er de to til 17.000Kr. som jeg som køber nok
ville ud og vudere først om hvor lette de er at syne, frem for at kast
guldet efter de andre som koster det sammen som min egen Bandit koster i
vinterperioden af 96 årgangende... nok bare mig, men ik svært at se der
er noget med prisen der ikke rimer her.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Slumfret

Dato : 29-11-04 16:37

*klip*
> 57.000 for en 21 år gammel 500 ccm.
*klip*

Pt er den sat til salg til 50.000,- incl trailer + en mc i reservedele...
Ja tidspunktet er rigtigt dårligt og måske må jeg bare besinde mig og
vente til foråret..
Forhandlernes købspris ligger omkring 35.000,- for cyklen... så egentlig
synes jeg ikke at 50.000,- alt incl er vildt overdrevet....
Men jeg bliver måske meget meget klogere...

Mange tak for svaret.
/Slumfret

Fra : AW på ZRX

Dato : 29-11-04 18:44

> [...]
> synes jeg ikke at 50.000,- alt incl er vildt overdrevet....
> Men jeg bliver måske meget meget klogere...

Problemet er nok at du forsøger at sælge en pakkeløsning. Der er færre
købere til en MC + trailer+ reservedelsMC end der er til en MC.

Sælg MC'en alene (hurtige penge, godt nok ikke så mange men det luner) og så
har du bedre tid til at få slogt resten bagefter.

Allan
ZRX 1200

Fra : Slumfret

Dato : 01-12-04 15:32

*klip*
> Problemet er nok at du forsøger at sælge en pakkeløsning. Der er færre
> købere til en MC + trailer+ reservedelsMC end der er til en MC.
*klip*

Det har du nok ret i... men det er svært at skulle skille det ad når nu
man har lagt så mange timer i at få det sat sammen
Men jeg tror måske nok at det alligevel bliver løsningen + en del
tålmodighed....

Tak for svarene.

/Slumfret

Fra : H.Frandsen

Dato : 29-11-04 20:17

Hej

Hvad er det for en trailer i skriver om??

Send evt. billede til hefr@tdcadsl.dk

Mvh. Henrik