/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bremser der hænger.
Fra : Tue


Dato : 29-11-04 12:31

I forbindelse med at SV'eren blev stallet op, blev jeg opmærksom på at
forhjulet er lidt sejt at dreje rundt. Kan det være fordi bremserne hænger?
Hvordan finder jeg ud af om bremserne hænger? og hvad gør jeg ved det?
--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC
dfmc.dk/?id=389

 
 
Arne Lorenzen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 29-11-04 16:43

Tue <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i
news:jhz099lwbtz9.1fshhch1urgel.dlg@40tude.net:

> I forbindelse med at SV'eren blev stallet op, blev jeg opmærksom på at
> forhjulet er lidt sejt at dreje rundt. Kan det være fordi bremserne hænger?
> Hvordan finder jeg ud af om bremserne hænger? og hvad gør jeg ved det?

De hænger. Kalibrene skal sikkert renses - se mere her:
http://www.dmc-org.dk/faq-bremser.html

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Hvis motorcykel ikke staller

Richard (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-11-04 17:26

Arne Lorenzen wrote:

> Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
> Hvis motorcykel ikke staller

Nå nej, den fazer jo som bekendt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- hvis cykler til gengæld gibber og veffer

Arne Lorenzen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 29-11-04 17:55

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i
news:41ab4dd8$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Arne Lorenzen wrote:
>
>> Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
> > Hvis motorcykel ikke staller
>
> Nå nej, den fazer jo som bekendt
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> - hvis cykler til gengæld gibber og veffer

ROFL!!

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Armand (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-11-04 18:11

Tue <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jhz099lwbtz9.1fshhch1urgel.dlg@40tude.net...
> I forbindelse med at SV'eren blev stallet op, blev jeg opmærksom på at
> forhjulet er lidt sejt at dreje rundt. Kan det være fordi bremserne
> hænger?
> Hvordan finder jeg ud af om bremserne hænger? og hvad gør jeg ved det?

Afmonter caliberen og se efter hvorvidt den udstikkende del af
bremsestemplerne er svinet til og rens evt.
Undersøg dernæst hvor svært det er at trykke de rensede stempler ind i
cylinderen - Hvis det irrer i sporet som den yderst siddende
cylinder-pakning sidder i vil dette ir trykke pakningen hårdere mod
stemplet
hvorved at det ikke lader sig trække tilbage af den beherskede kraft der
ligger i den inderste cylinderpaknings deformation => bremsen hænger.
Skulle det hænde at stemplet er svært bevægeligt, har du pludselig et
projekt til vinterperioden

--
Armand.




Tue (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 30-11-04 09:52

On Mon, 29 Nov 2004 12:30:58 +0100, Tue wrote:

> I forbindelse med at SV'eren blev stallet op, blev jeg opmærksom på at
> forhjulet er lidt sejt at dreje rundt. Kan det være fordi bremserne hænger?
> Hvordan finder jeg ud af om bremserne hænger? og hvad gør jeg ved det?

Tak for svarende. Jeg vil se på det.
--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC
dfmc.dk/?id=389

Tue (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 30-11-04 22:37

Så lige to tillægs spg. ang. bremser:

   Hvad vil/kan der ske hvis man har for lidt bremsevæske i beholderen?

   Hvad vil/kan der ske hvis man har for meget bremsevæske i beholderen?

--
Tue Jensen
SV650S
dfmc.dk/?id=389

Gert Bo thorgersen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 01-12-04 01:54


"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
news:10jsj86sn3lui.11kkf5cewy5rq.dlg@40tude.net...
> Så lige to tillægs spg. ang. bremser:
>
> Hvad vil/kan der ske hvis man har for lidt bremsevæske i beholderen?
>
> Hvad vil/kan der ske hvis man har for meget bremsevæske i beholderen?
>
> --
> Tue Jensen
> SV650S
> dfmc.dk/?id=389
>
Så længe der er lidt i beholderen skulle der jo ikke kunne ske noget. Først
når der er så lidt at der kumme luft ned til stemplet aktiveret af
håndtaget; evt. så lidt at dette kan ske når beholderen hældes til en side.

For meget resulterer normalt i at der løber bremsevæske ud for oven af
beholderen når låget skrues på.

Gert



Armand (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-12-04 18:01


Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
nyhedsmeddelelse:coj5vu$1rb$2@news.loxinfo.co.th...
>
> "Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
> news:10jsj86sn3lui.11kkf5cewy5rq.dlg@40tude.net...
> >
> >Så lige to tillægs spg. ang. bremser:
> > Hvad vil/kan der ske hvis man har for lidt bremsevæske i beholderen?
> > Hvad vil/kan der ske hvis man har for meget bremsevæske i beholderen?
> >
> Så længe der er lidt i beholderen skulle der jo ikke kunne ske noget.
Først
> når der er så lidt at der kumme luft ned til stemplet aktiveret af
> håndtaget; evt. så lidt at dette kan ske når beholderen hældes til en
side.
> For meget resulterer normalt i at der løber bremsevæske ud for oven af
> beholderen når låget skrues på.

Oftest er der en membran klemt mellem resrvoiret og låget, og der burde
ikke
befinde sig særligt meget luft under den, såvel som at der p.g.a. membranen
ikke kan løbe vædske oven ud af reservoiret - Ekspansionen foregår v.h.a.
det luft der befinder sig over membranen (=mellem membran og låg).

Egentlig burde således man ikke kunne få luft med i systemet når
reservoiret
løber tomt, men sandheden er en anden eftersom at det ikke er muligt at
fjerne alt luft under membranen - Hvilket også tydeligt ses når man
kontrollerer niveauet i forekommende skueglas!

Hvad angår overfyldning, vil der ske det at der ikke er ekspansionsmulighed
i reservoiret og at vædsken derfor ikke vil kunne løbe tilbage fra
bremsecylinderen, hvorved at klodserne vil "hænge" mod skiven!

Noget helt andet er, at bortset fra udskiftning af gammel vædske, er
systemet at regne for et lukket system der ikke skal efterfyldes -
Topmærket
i reservoiret svarer til den mængde der er på systemet når bremsstemplerne
er fuldt tilbagetrukket (á friske bremseklodser) og vædskemængden i
systemet
svarer til den mængde der befinder sig bag bremsestemplet når klodserne er
slidt tynde og stemplet derfor er længere ude!
Ret beset kan man således bruge vædskeniveau'et til at vurdere hvorvidt at
bremseklodserne er ved at være udskiftningsmodne, oig det vil være en fejl
at efterfylde bremsevædske frem for at udskifte bremseklodserne

Være forøvrigt opmærksom på at bremsevædske er det rene "BUMS" overfor
lakerede flader, ligesom at det får plastdele til at efterhærde så det
ender
som et stykke krakaleret pergament. En af mine kammeraters
speedometer/rpm -glas fik nogle fine revner på tværs og endte til sidst med
at være nærmest ugennemsigtigt, og dét kun p.g.a. dampene i den klud han
havde brugt til at tørre lidt væsdke af med og på et tidspunkt lagde
velmenende over speedo'et for at skåne mod forekommende stænk
Så vær 100% forsigtig og velovervejet ved arbejde på bremsehydraulikken!!

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste