Erfaringer med IP-telefoni efterlyses.
Fra : meiland

Dato : 29-11-04 12:17

Hej alle !

Da jeg overvejer at skifte fra TDC til IP vil jeg meget gerne høre
jeres erfaringer. Jeg bor i et område hvor bredbåndsforbindelse er lig
Stofa.

Derudover har jeg et enkelt spørgsmål ekstra. Kan man bruge VOIP vha.
en ISDN opkobling ??

På forhånd tak for jeres svar

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-11-04 13:05

meiland wrote:
> Hej alle !
>
> Da jeg overvejer at skifte fra TDC til IP vil jeg meget gerne høre
> jeres erfaringer. Jeg bor i et område hvor bredbåndsforbindelse er lig
> Stofa.

Stakkels dig.

Har selv haft Stofa i Sønderborg en overgang, og dårligere netværk,
support og information skal man godt nok lede længe efter.

Men kig på www.musimi.dk der er flere der anvender VoIP på stofa vistnok
uden problemmer.

> Derudover har jeg et enkelt spørgsmål ekstra. Kan man bruge VOIP vha.
> en ISDN opkobling ??

Med de codec's der bruger lav båndbredde kan du godt, jeg har prøvet fra
Egypten via dial up og det gik, ikke super men det gik, var på med ca
40000 bps.

Personligt skal jeg ikke havde fastnet telefon når jeg flytter hjem
igen, VoIP fungerer rigtigt godt.

Hilsen Søren Reinke

Fra : meiland

Dato : 29-11-04 22:31

Hej Søren !

Tak for dit svar !

Jeg har selv spekuleret på musimi.dk, da de har den mindste minuttakst
til færøerne, som er den allerstørste post til TDC.
Jeg har forsøgt at oprette en tråd på musimi, men det kræver åbenbart
at man er bruger, derfor dette.

Hvis andre kan bidrage med gode/dårlige erfaringer vil jeg meget gerne
høre nærmere.

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-11-04 22:41

meiland wrote:
> [...]
> til færøerne, som er den allerstørste post til TDC.
> Jeg har forsøgt at oprette en tråd på musimi, men det kræver åbenbart

Du kan bare oprette dig, ingen der siger du behøver få et alm. telefon
nummer og så er det gratis

HIlsen Søren Reinke
som undrer sig over hvorfor thunderbird smider danske tegn vaek

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-11-04 00:08

In article <23e192aa.0411290316.6a9b5ab7@posting.google.com>, meiland wrote:
> [...]
> Stofa.
>
> Derudover har jeg et enkelt spørgsmål ekstra. Kan man bruge VOIP vha.

Har CyberCity ADSL 2048/512, og her kører det perfekt. Har ikke testet
med min Stofanet. Min Linksys WRT54G er sat til at køre lav prioritet
på alt andet end telefonen, og hvis jeg downloader fuld skrue = 210-215
byte/s og får et opkald, så falder download til 195 kbyte/s eller deromkring,
og opkaldet er stadig perfekt.

Fra : David

Dato : 30-11-04 21:56

meiland" <meiland@spymac.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle !
>
> Da jeg overvejer at skifte fra TDC til IP vil jeg meget gerne høre
> jeres erfaringer. Jeg bor i et område hvor bredbåndsforbindelse er lig
> Stofa.

Stofanet har udsædvanligt høj pakketab >10% målt over 1000 pakker sidst på
eftermiddagen, hos mig i Aalborg, Det går ud over telefon kvaliteten, der
forekommer hak i talen for hvert pakketab.

David.