Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafikkort til Illustrator
Fra : Nederbasse

Dato : 29-11-04 11:12

Hej Gruppe

Er der nogen der kan anbefale et grafikkort til Illustrator og andet grafisk
arbejde ?

Hvad skal man gå efter når der skal indkøbes grafikkort til grafisk arbejde
som ikke er 3 D ?

Lars

Fra : Trine \(8500\)

Dato : 29-11-04 16:06

> [...]
grafisk
> arbejde ?
>
> Hvad skal man gå efter når der skal indkøbes grafikkort til grafisk

Min erfaring er, at man ikke behøver at købe dyre grafikkort, når man
''bare'' skal lave grafik. Det er mest spil-freaks der har brug for et stort
grafikkort til de tunge 3d grafiske spil. Jeg kører der hjemme med et 64 mb
geforce MX440 tror jeg det hedder. Det kører faktisk ganske glimrende. Og så
koster det vel kun en 600 kroner eller noget (har ikke checket op på
prisen). Andet er efter min mening spild af penge, når du ikke skal arbejde
med 3D grafik.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Nederbasse

Dato : 29-11-04 17:08

> [...]
> koster det vel kun en 600 kroner eller noget (har ikke checket op på
> prisen). Andet er efter min mening spild af penge, når du ikke skal

Det nuværende grafikkort rer et med 128 MB ram og kostede 350 kr. ved ikke
hvad det er for et.
Problemet er at skærmbilledet 'hakker' når der flyttes mange elementer.
Maskinen er med en Athlon 2000+ cpu og 512 MB ram så det er måske et andet
sted der skal sættes in hvis den skal kunne køre Illustrator bedre ?

Lars

Fra : Zafar

Dato : 30-11-04 02:54

Hej

Nederbasse wrote:
> [...]
> arbejde ?
>
> Hvad skal man gå efter når der skal indkøbes grafikkort til grafisk arbejde

Du skriver i dit andet indlæg at du har et grafikkort til 350,-
Jeg vil sådan set sige at du skal være ligeglad om du køber 3d kort
eller ej - spilbranchen er så udbredt nu at disse grafikkort også er
ganske udemærkede til 2d.

Jeg har et kort til 1500,- (det koster vel 1200,- idag) som jeg bruger
til alt lige fra store Photoshop opgaver, brochure, spil og professionel
3d - ydelsen på 2d siden kan jeg ikke klage over.

Herudover kan jeg anbefale grafikkort fra ATI. Det har længe været min
opfattelse at de gengiver et kanont billede/farver.

--

- Zafar Iqbal

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 05-12-04 09:29

Nederbasse wrote:
> [...]
> arbejde ?
>
> Hvad skal man gå efter når der skal indkøbes grafikkort til grafisk arbejde

Hvis det kun skal bruges til 2D, så er det absolut bedste på markedet
stadig Matrox! og alt fra G400 virker!

Claus