components: kan man sælg vælge hvilken fon~
Fra : MMD3111 - Felix Sanc~

Dato : 29-11-04 10:31

hej alle.

jeg kunne godt tænke mig at vide om en af jer har den stump kode der skal
til for at skifte brugen af fonten ud ved label af en component.

jeg giver de forskellige componenter individuelle - og på sigt dynamiske -
navne ved hjælp af:
bg_03.setLabel(" 03");

men hvilken kode skal der til for at få lov at skifte componentens
default-font ud med en anden ?

mvh
felix sanchez

Fra : Sean Raven

Dato : 30-11-04 00:21

MMD3111 - Felix Sanchez - Erhvervsakademi Midtjylland wrote:
> [...]
> navne ved hjælp af:
> bg_03.setLabel(" 03");
>
> men hvilken kode skal der til for at få lov at skifte componentens

Hej Felix.

Her er et lille eksempel som håndterer fontFamily og størrelse for
komponenterne Label og MenuBar. Udvid selv med de komponenter du har
behov for.

if (_global.styles.Label == undefined) {
   _global.styles.Label = new mx.styles.CSSStyleDeclaration();
}

if (_global.styles.MenuBar == undefined) {
   _global.styles.MenuBar = new mx.styles.CSSStyleDeclaration();
}

_global.styles.Label.setStyle("fontFamily", "TrebuchetMS" );
_global.styles.Label.setStyle("fontSize", "20" );

_global.styles.MenuBar.setStyle("fontFamily", "TrebuchetMS" );
_global.styles.MenuBar.setStyle("fontSize", "18" );

Hvis du kun har brug for at sætte fonten på et enkelt objekt, kalder du
bare setStyle på objektet.

F.eks:
myLabel.setStyle("fontFamily", "TrebuchetMS");

Mvh. Sean