/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Maling af motor
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 29-11-04 03:40

Hey!

Er det muligt eller håbløst at male en motor uden at skille skidtet ad på
forhånd?

Hondaens motor er ikke så pæn længere, men den lyder sund og rask (den har
gået ca. 35kkm) så jeg synes det er overkill at skille den unødigt ad.
Derfor vil jeg høre jer om I mener det er muligt at få den malet med et godt
resultat til følge, selvom man ikke skiller den helt ad? Sideskjolde og
ventildæksel kan man jo godt få glasblæst og malet professionelt, men det er
sværere med resten.

Hvordan bør jeg gribe det an? Nogen, der har prøvet noget lignende?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o





 
 
Torben Scheel (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-11-04 10:31

Tony Lorentzen wrote:
> Hey!
>
> Er det muligt eller håbløst at male en motor uden at skille skidtet
> ad på forhånd?
>
> Hondaens motor er ikke så pæn længere, men den lyder sund og rask
> (den har gået ca. 35kkm) så jeg synes det er overkill at skille den
> unødigt ad. Derfor vil jeg høre jer om I mener det er muligt at få
> den malet med et godt resultat til følge, selvom man ikke skiller den
> helt ad? Sideskjolde og ventildæksel kan man jo godt få glasblæst og
> malet professionelt, men det er sværere med resten.
>
> Hvordan bør jeg gribe det an? Nogen, der har prøvet noget lignende?

Umiddelbart vil jeg mene at det kan blive helt godt. Der er nok nogle steder
hvor sprøjtetågen ikke kan nå ordentligt ind, f.eks. under nederste
kølerribber - giv de steder med pensel til at starte med. Derudover er det
vel bare at finde den rigtige varmebestandige maling og hænge klumpen frit
svævende, så du kan komme ordentligt rundt. Husk at bruge masser af lys, så
du kan se helligdagene.

Du husker at køleribber skal have lak der ikke forringer varmeafledningen,
ikke?

vh
Torben



Hekto (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-11-04 16:33

In article <41aa8c17$0$1749$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
> Hey!
>
> Er det muligt eller håbløst at male en motor uden at skille skidtet ad på
> forhånd?
>
> Hondaens motor er ikke så pæn længere, men den lyder sund og rask (den har
> gået ca. 35kkm) så jeg synes det er overkill at skille den unødigt ad.
> Derfor vil jeg høre jer om I mener det er muligt at få den malet med et godt
> resultat til følge, selvom man ikke skiller den helt ad? Sideskjolde og
> ventildæksel kan man jo godt få glasblæst og malet professionelt, men det er
> sværere med resten.
>
> Hvordan bør jeg gribe det an? Nogen, der har prøvet noget lignende?
>
>
Jeg har gjort det 2-3 gange med Hammerite.
Afrensning og afdækning tager lidt tid, men resten går nemt, og det
bliver hængende selv på topstykker og cylindere.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Rasmus Pedersen [600~ (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Pedersen [600~


Dato : 29-11-04 22:19

Hej

Jeg har selv malet en GSX 600 F motor Og resultatet blev rigtig godt.

Farven var dog sort.

Havde selvfølgelig motoren pillet af cyklen. afmonterede karburatorer og ale
ledningsholdere og slanger.

Herefter probbede jeg alle huller og kanaler med klude (hårdt pakket i alle
huller) indsugning + udstødning.

Lagde motoren i en trillebør og vaskede den totalt med motorrens og varmt
vand. Hvis den er meget klistret feks omkring fortandhjul pga kædefedt kan
du nemt fjerne dette med en metalcleaner spray. Motorrens kan ikke tage
kædefedt for godt.

Efter dette lod jeg den tører i solen. (er nok ikke lige årstid for dette.)
men måske i en opvarmet garage.

Sleb alle store synlige flader med smervel lærred (meget fint slibepapir)
for at fjerne eventuelle ridser.

Købte noget varmefast maling på spray og sprayede hele motoren med dette.
Resultatet blev rigtig godt men fine blanke overflader.
Den fik spary ca 3 gange maling og 1 gang klarlak.

Ved ikke om du er vandt til at male med spraydåse ellers skal du nok øve dig
lidt inden du begynder.

hellere bruge en dåse for meget ved at holde den for langt fra end at det
hele løber og man skal starte forfra. (afrensning osv.)

Motoren så ud som ny.

PS husk at dække skueglas til med tape kun lige rundt i det lille hul

havde ikke problemer med at malingen ikke kunne holde end ikke på en cykel
som kun er oliekølet.

PS den lugter lidt af maling de på de første ture

mvh Rasmus


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1c155f95d5e1881a98991a@news.tele.dk...
> In article <41aa8c17$0$1749$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
>> Hey!
>>
>> Er det muligt eller håbløst at male en motor uden at skille skidtet ad på
>> forhånd?
>>
>> Hondaens motor er ikke så pæn længere, men den lyder sund og rask (den
>> har
>> gået ca. 35kkm) så jeg synes det er overkill at skille den unødigt ad.
>> Derfor vil jeg høre jer om I mener det er muligt at få den malet med et
>> godt
>> resultat til følge, selvom man ikke skiller den helt ad? Sideskjolde og
>> ventildæksel kan man jo godt få glasblæst og malet professionelt, men det
>> er
>> sværere med resten.
>>
>> Hvordan bør jeg gribe det an? Nogen, der har prøvet noget lignende?
>>
>>
> Jeg har gjort det 2-3 gange med Hammerite.
> Afrensning og afdækning tager lidt tid, men resten går nemt, og det
> bliver hængende selv på topstykker og cylindere.
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!



Steffen Larsen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Steffen Larsen


Dato : 29-11-04 23:44


"Rasmus Pedersen [6000]" <rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> wrote in
message news:41ab91e9$0$66401$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har selv malet en GSX 600 F motor Og resultatet blev rigtig godt.
>
> Farven var dog sort.
>
> Havde selvfølgelig motoren pillet af cyklen. afmonterede karburatorer og
ale
> ledningsholdere og slanger.
>
> Herefter probbede jeg alle huller og kanaler med klude (hårdt pakket i
alle
> huller) indsugning + udstødning.
>
> Lagde motoren i en trillebør og vaskede den totalt med motorrens og varmt
> vand. Hvis den er meget klistret feks omkring fortandhjul pga kædefedt kan
> du nemt fjerne dette med en metalcleaner spray. Motorrens kan ikke tage
> kædefedt for godt.
>
> Efter dette lod jeg den tører i solen. (er nok ikke lige årstid for
dette.)
> men måske i en opvarmet garage.
>
> Sleb alle store synlige flader med smervel lærred (meget fint slibepapir)
> for at fjerne eventuelle ridser.
>
> Købte noget varmefast maling på spray og sprayede hele motoren med dette.
> Resultatet blev rigtig godt men fine blanke overflader.
> Den fik spary ca 3 gange maling og 1 gang klarlak.

Lyder spændende. Hvilken slags maling var det? Jeg ved godt at den var
varmebestandig, men ikke hvilket mærke og hvilken pris.
Og hvor købte du den henne, hvis man tør spørge?

/Steffen
SZR 680..



Rasmus Pedersen [600~ (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Pedersen [600~


Dato : 30-11-04 17:33

Den billigste fra jem og fix

mvh Rasmus

"Steffen Larsen" <zooll@zool.dk> skrev i en meddelelse
news:cogc89$2n24$1@news.cybercity.dk...
>
> "Rasmus Pedersen [6000]" <rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> wrote in
> message news:41ab91e9$0$66401$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg har selv malet en GSX 600 F motor Og resultatet blev rigtig godt.
>>
>> Farven var dog sort.
>>
>> Havde selvfølgelig motoren pillet af cyklen. afmonterede karburatorer og
> ale
>> ledningsholdere og slanger.
>>
>> Herefter probbede jeg alle huller og kanaler med klude (hårdt pakket i
> alle
>> huller) indsugning + udstødning.
>>
>> Lagde motoren i en trillebør og vaskede den totalt med motorrens og varmt
>> vand. Hvis den er meget klistret feks omkring fortandhjul pga kædefedt
>> kan
>> du nemt fjerne dette med en metalcleaner spray. Motorrens kan ikke tage
>> kædefedt for godt.
>>
>> Efter dette lod jeg den tører i solen. (er nok ikke lige årstid for
> dette.)
>> men måske i en opvarmet garage.
>>
>> Sleb alle store synlige flader med smervel lærred (meget fint slibepapir)
>> for at fjerne eventuelle ridser.
>>
>> Købte noget varmefast maling på spray og sprayede hele motoren med dette.
>> Resultatet blev rigtig godt men fine blanke overflader.
>> Den fik spary ca 3 gange maling og 1 gang klarlak.
>
> Lyder spændende. Hvilken slags maling var det? Jeg ved godt at den var
> varmebestandig, men ikke hvilket mærke og hvilken pris.
> Og hvor købte du den henne, hvis man tør spørge?
>
> /Steffen
> SZR 680..
>
>



Frank zx636r (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Frank zx636r


Dato : 30-11-04 18:15


"> Hej
>
> Jeg har selv malet en GSX 600 F motor Og resultatet blev rigtig godt.
>
> Farven var dog sort.
>
> Havde selvfølgelig motoren pillet af cyklen. afmonterede karburatorer og
> ale ledningsholdere og slanger.
>
> Herefter probbede jeg alle huller og kanaler med klude (hårdt pakket i
> alle huller) indsugning + udstødning.
>
> Lagde motoren i en trillebør og vaskede den totalt med motorrens og varmt
> vand. Hvis den er meget klistret feks omkring fortandhjul pga kædefedt kan
> du nemt fjerne dette med en metalcleaner spray. Motorrens kan ikke tage
> kædefedt for godt.
>
> Efter dette lod jeg den tører i solen. (er nok ikke lige årstid for
> dette.) men måske i en opvarmet garage.
>
> Sleb alle store synlige flader med smervel lærred (meget fint slibepapir)
> for at fjerne eventuelle ridser.
>
> Købte noget varmefast maling på spray og sprayede hele motoren med dette.
> Resultatet blev rigtig godt men fine blanke overflader.
> Den fik spary ca 3 gange maling og 1 gang klarlak.
>
> Ved ikke om du er vandt til at male med spraydåse ellers skal du nok øve
> dig lidt inden du begynder.
>
> hellere bruge en dåse for meget ved at holde den for langt fra end at det
> hele løber og man skal starte forfra. (afrensning osv.)
>
> Motoren så ud som ny.
>
> PS husk at dække skueglas til med tape kun lige rundt i det lille hul
>
> havde ikke problemer med at malingen ikke kunne holde end ikke på en cykel
> som kun er oliekølet.
>
> PS den lugter lidt af maling de på de første ture
>
> mvh Rasmus
>
>
Hej..
Det vækker minder fra knallert tiden, hvor man stod i værkstedet og malede
4gear motor..

Hmm Rasmus fra kolding med en sort gsx600f, er det mon den samme som Rasmus
P med en ny indkøbt Kawasaki Ninja zx6r 1998?! I så fald tillykke med den,
kører selv Ninja og det blir jo ikke meget bedre. c")

V.H. Frankzx636r



Rasmus Pedersen [600~ (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Pedersen [600~


Dato : 03-12-04 17:15

Jep Har lige investeret i ZX6R

Bliver dog ikke malet me dspraydåse LOL

mvh Rasmu

"Frank zx636r" <Frankpettersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41aca8c9$0$208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "> Hej
>>
>> Jeg har selv malet en GSX 600 F motor Og resultatet blev rigtig godt.
>>
>> Farven var dog sort.
>>
>> Havde selvfølgelig motoren pillet af cyklen. afmonterede karburatorer og
>> ale ledningsholdere og slanger.
>>
>> Herefter probbede jeg alle huller og kanaler med klude (hårdt pakket i
>> alle huller) indsugning + udstødning.
>>
>> Lagde motoren i en trillebør og vaskede den totalt med motorrens og varmt
>> vand. Hvis den er meget klistret feks omkring fortandhjul pga kædefedt
>> kan du nemt fjerne dette med en metalcleaner spray. Motorrens kan ikke
>> tage kædefedt for godt.
>>
>> Efter dette lod jeg den tører i solen. (er nok ikke lige årstid for
>> dette.) men måske i en opvarmet garage.
>>
>> Sleb alle store synlige flader med smervel lærred (meget fint slibepapir)
>> for at fjerne eventuelle ridser.
>>
>> Købte noget varmefast maling på spray og sprayede hele motoren med dette.
>> Resultatet blev rigtig godt men fine blanke overflader.
>> Den fik spary ca 3 gange maling og 1 gang klarlak.
>>
>> Ved ikke om du er vandt til at male med spraydåse ellers skal du nok øve
>> dig lidt inden du begynder.
>>
>> hellere bruge en dåse for meget ved at holde den for langt fra end at det
>> hele løber og man skal starte forfra. (afrensning osv.)
>>
>> Motoren så ud som ny.
>>
>> PS husk at dække skueglas til med tape kun lige rundt i det lille hul
>>
>> havde ikke problemer med at malingen ikke kunne holde end ikke på en
>> cykel som kun er oliekølet.
>>
>> PS den lugter lidt af maling de på de første ture
>>
>> mvh Rasmus
>>
>>
> Hej..
> Det vækker minder fra knallert tiden, hvor man stod i værkstedet og malede
> 4gear motor..
>
> Hmm Rasmus fra kolding med en sort gsx600f, er det mon den samme som
> Rasmus P med en ny indkøbt Kawasaki Ninja zx6r 1998?! I så fald tillykke
> med den, kører selv Ninja og det blir jo ikke meget bedre. c")
>
> V.H. Frankzx636r
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste