Hvorfor får jeg denne her graffikfejl? (Sc~
Fra : JS

Dato : 28-11-04 21:00

Jeg bruger DrJava til at redigere og compiler min kode.

Følgende kode skal lave et graffikvindue og vise noget tekst. Teksten den
skal vise er det man som bruger skriver ind i den boks der starter med at
hoppe op når man køre koden (java MyExample2). Men jeg får en besynderlig
graffikfejl (Oplever den ikke på min Linux installation) som jeg har postet
i dk.binaer.

Er der nogen som har en forklaring?

Her er koden:

import java.awt.*;
import javax.swing.*;

class MyWriter extends JPanel
{ private int width;
private int height;
private String sentence = "";
private int x_position;
private int y_position;

public MyWriter(int w, int h)
{ width = w;
height = h;
x_position = width / 5;
y_position = height / 2;
JFrame my_frame = new JFrame();
my_frame.getContentPane().add(this);
my_frame.setTitle("MyWriter");
my_frame.setSize(width, height);
my_frame.setVisible(true);
}

public void paintComponent(Graphics g)
{ g.setColor(Color.red);
g.drawString(sentence, x_position, y_position);
}

public void writeSentence(String s)
{ sentence = s;
this.repaint();
}

public void positionSentence(int new_x, int new_y)
{ x_position = new_x;
y_position = new_y;
this.writeSentence(sentence);
}
}

class MyExample2
{ public static void main(String[] args)
{ int width = 300;
int height = 200;
MyWriter writer = new MyWriter(width,height);
writer.positionSentence(50, 80);
String s = JOptionPane.showInputDialog("Please type some text:");
writer.writeSentence(s);
}
}

Johs