summasumarum, design faktura/kreditnota
Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-11-04 19:57

Hej, er der en måde hvorpå, man kan opnå forskelligt design på Faktura &
Kreditnota i SummaSumarum?

Det ser IMNSHO ikke så smart ud at der på min kreditnota står
"forefaldsdato" og "Betales fakturaen ikke rettidigt, (bål og brand)"

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Per Krabbe

Dato : 28-11-04 20:32

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41aa1f73$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej, er der en måde hvorpå, man kan opnå forskelligt design på Faktura &
> Kreditnota i SummaSumarum?

Under Funktioner er der en funktion der hedder "Formulardesigner" - klik
der. Du har så mulighed for at hente forskellige std. formularer ind og
redigere dem som du ønsker. Du kan så efterflg gemme dem med "et valgt navn"
af dig.

pkc

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-11-04 21:01

In news:41aa27c5$0$56358$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Per Krabbe <must_be_changed_@scanboat.com> wrote:

> Under Funktioner er der en funktion der hedder "Formulardesigner" -
> klik der.

Det er jeg med på, men hvis du kigger på Funktioner > Indstillinger >
Udskrifter, så hedder indstillingen Faktura / Kreditnota
så med mindre jeg manuelt husker at vælge rigtigt hver gang, så mangler
optionen, så vidt jeg kan se?

Fra : SFJ

Dato : 29-11-04 07:09

> [...]
> Udskrifter, så hedder indstillingen Faktura / Kreditnota
> så med mindre jeg manuelt husker at vælge rigtigt hver gang, så mangler

Når du har tilrettet din keditnota som du vil have den, og efterfølgende
gemt den, kan du gå ind i den menu du selv henviser til herover og vælge
den. Derefter vil det altid være din tilrettede skabelon der udskrives -
medmindre du manuelt vælger noget andet

Mvh Søren

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-11-04 09:14

"SFJ" <sfjohansenNOS@PAMgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gemt den, kan du gå ind i den menu du selv henviser til herover og vælge
> den. Derefter vil det altid være din tilrettede skabelon der udskrives -

Der anvendes den samme formular til både Faktura og Kreditnota. Det lader
til at det er det der driller Michael.
Hvis formularen er designet rigtig, dvs. at man anvender feltet "Bilagsnavn"
bør det ikke være et problem idet Summarum så selv skifter mellem teksten
"Faktura" og "Kreditnota".

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 29-11-04 11:18

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> Udskrifter, så hedder indstillingen Faktura / Kreditnota
> så med mindre jeg manuelt husker at vælge rigtigt hver gang, så

Det eneste du kan gøre er nok, at prøve at rette en henvendelse til
udvikleren, om at oprette en valgmulighed mere.
Men det kræver nok at flere afterlyser det samme.

/JR

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-11-04 00:56

> [...]
>
> Det ser IMNSHO ikke så smart ud at der på min kreditnota står
> "forefaldsdato" og "Betales fakturaen ikke rettidigt, (bål og brand)"

Teksten skifter helt automatisk mellem "Faktura" og "Kreditnota" hvis du
benytter der hedder Bilagsnavn i formulardesigner.
Lad være med at skrive "Faktura" med et Fast tekst felt.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-11-04 17:22

In news:41aa659f$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Teksten skifter helt automatisk mellem "Faktura" og "Kreditnota" hvis
> du benytter der hedder Bilagsnavn i formulardesigner.

Ja, så langt så godt "bilagsnavn" skifter navn. Men ikke godt nok..

For nederst på min faktura har jeg et felt der hedder "Forfaldsdato,
faktura"
det felt dukker også automatisk op på min kreditnota :-/

Og jeg har et fast tekstfelt, hvor jeg har skrevet "Betales fakturaen
ikke rettidigt..."
Det felt, kan jeg så heller ikke undgå på min kreditnota :-/

Lige som feltet med OCR linien til Giro / FI kort kommer med på min
kreditnota.

Ingen af disse 3 felter er relevante på en kreditnota.

Som jeg ser det har jeg kun een mulighed, og det er at designe separat,
og vælge manuelt. Nu er det forhåbentligt heller ikke mange kreditnotaer
der skal skrives